Výběr prvního auta není nikdy jednoduchý. Obzvlášť když má jít o vůz pro mladou
slečnu s čerstvým řidičákem. Takové auto má totiž splnit celou řadu požadavků. Musí
být jednoduché na ovládání, pohodlné a příjemné, aby se v něm řidička cítila v
pohodě a za volantem nenarůstala příležitostně hladina stresu. Zároveň musí být
bezpečné, co kdyby se něco stalo. A k tomu všemu samozřejmě nesmí udělat ostudu. To
vše pochopitelně za rozumné peníze, včetně nízkých nároků na provozní náklady. Inu,
nelehký úkol.
Pro Šárku Štěpánkovou se v jejích devatenácti letech ovšem takovým ideálem stal
hezký Volkswagen Golf páté generace v provedení 1,6 MPI s výkonem 75 kW. Dodnes je
to vlastně příjemné moderní auto, které skvěle padne do ruky a chlubí se nenáročným
provozem. "Bylo to moje první auto na rozjezd a teď, po třech letech, jsem s ním
stále velmi spokojena," usmívá se majitelka.
Mimochodem, pátá generace Golfu byla známa právě širokým výběrem motorizací, kromě
atmosférických agregátů se tu poprvé objevil pod kapotou například i revoluční
přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI, tehdy ještě ve verzi s přeplňováním kompresorem i
turbodmychadlem.
Spolehlivý držák i po patnácti letech
Jak padla volba právě na Golf? "Přivedl mě k tomu kamarád, jeho táta pracuje pro
Volkswagen a mě se to auto vlastně vždy líbilo," přiznává Šárka externí vliv. A
dodává: "Obecně jsem na něj slyšela jen chválu, třeba i ohledně spolehlivosti.
Navíc není problém sehnat jakékoli díly a cokoli snadno opravit, kdybych mu snad
nějak ublížila," říká Šárka. Pochvaluje si, že i když bude jejímu Golfu z roku 2005
s nájezdem asi 135 000 kilometrů (zhruba dvacet z nich "nakroutila" Šárka) letos už
patnáct let, pořád je to fešák.
"Až se divím, jak v pořádku auto je. Všechno funguje bez problémů, nikdy mě nikde
nenechalo. Ještě vloni mělo například původní autobaterii z výroby, tomu jsme se
hodně divili. Obecně se spousta výměn spotřebních dílů dělala mnohem později, než
je obvyklé," říká Šárka, že dlouho se "držely" třeba i tlumiče.
Kromě praktické stránky pro ni má Golf ale i určité romantické kouzlo. "Díky
Volkswagenu jsme se vlastně sblížili s mým přítelem. On vozil auta pro jedno
dealerství a dával na Instagram fotku jednoho Passata. Znali jsme se už ze střední
školy, ale právě kvůli té fotce Volkswagenu jsme si začali psát a vídat se, bylo to
zrovna v době, kdy jsme s mamkou řešily koupi mého prvního auta," přiznává
Šárka.
Není tak divu, že má k autu celkově velmi osobní vztah. Od své majitelky tak dostal
modrý pětidveřový Golf jméno Felix. "Má nad předním světlem takovou malou nálepku s
tím jménem a od přítele jsem dostala koberečky, které jsou obšité modrou barvou a
zdobí je nápis Felix," chlubí se Šárka doplňky, které dotváří charakter jejího
auta.
Jezdí s ním prakticky denně, většinou však kratší trasy. "Ale vydáváme se i na
delší výlety. To auto je super, jede stále moc hezky, není to žádný šnek, myslím
si, že jsem se díky němu naučila dobře řídit," chválí svůj vůz Šárka. Golf s ní
absolvoval cesty z domovského Brandýsa nad Labem třeba do Krkonoš i na Černou horu,
výlety do Drážďan, ale také třeba na Volkswagen Fest v Českých Budějovicích.
Šárka je jednoduše skutečná fanynka svého vozu. "Letos se chystáme na výlet do
Wolfsburgu, chceme mu ukázat jeho domov," usmívá se majitelka, která se podle svých
slov o auta zajímá. Studentku VŠE v Praze dokonce obor baví tak, že by jednou
chtěla pro Volkswagen pracovat. "Zatím ve 2. ročníku teprve uvažuji o budoucí
specializaci, ale věřím, že třeba v marketingu nebo financích bych se uplatnila,"
nastiňuje svůj další automobilový sen.