Nové standardy pro hodnoty spotřeby paliva.

Blíží se reálné spotřebě: Cyklus WLTP upravuje hodnoty spotřeby. Od září 2017 jsou pro nové typy osobních automobilů udávány hodnoty spotřeby paliva, které jsou získávány podle nového standardu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). WLTP je celosvětový testovací standard pro určení spotřeby paliva a emisí. Seznamte se s tím, co to znamená pro Vás a Váš automobil Volkswagen.

Větší transparentnost díky WLTP. WLTP reformuje proces měření a testování u výrobce. Následující přehled shrnuje nejdůležitější zásady nového standardu.

Co to je WLTP?

Každý, kdo si chce pořídit nový automobil, bere v úvahu hodnoty spotřeby paliva a emisí. Seznamte se s tím, jak budou tyto hodnoty v budoucnosti zjišťovány podle nové testovací metody.  

Důvody pro zavedení WLTP.

Na základě skutečných jízdních dat získaných z celého světa budou v souladu se standardem WLTP udávány reálné hodnoty spotřeby paliva. Seznamte se s tím, k jakým změnám dojde po zavedení této nové testovací metody.

NEFZ a WLTP.

Od podzimu 2017 bude měřící cyklus NEFZ nahrazen standardem WLTP. Výsledkem nových testovacích parametrů budou realističtější výsledné hodnoty. Seznamte se s tím, v čem konkrétně se proces měření liší. 

Porovnání NEFZ a WLTP. Delší čas jízdy, kratší zastávky. Podle metody WLTP je v testovací stanici měřena spotřeba paliva a emise CO2. Testovací jízdní cykly se liší následujícím způsobem.

Přehled jízdního cyklu NEFZ.

Normovaný jízdní cyklus NEFZ platí pro všechny osobní automobily a lehké užitkové vozy. Byl zaveden v Evropské unii v roce 1992 za účelem uvádění srovnatelných hodnot  spotřeby paliva a emisí. V následujícím přehledu si můžete prohlédnout rámcové podmínky, které jsou základem tohoto způsobu měření.

Přehled jízdního cyklu WLTP.

Celosvětově harmonizovaný jízdní cyklus WLTP je standardem pro testování osobních a malých užitkových vozů, který platí od 1. září 2017 a poskytuje reálnější údaje spotřeby paliva na základě podstatně dynamičtějších testovacích parametrů. Které to jsou, se dozvíte zde.

Účel nového způsobu měření. U jízdního cyklu WLTP jsou nově definovány testovací parametry, na jejichž základě je určována spotřeba paliva a emise CO2. Přehled výhod této metody.

Transparentnost.

V budoucnosti bude možné díky nové metodě testování lépe určit skutečnou každodenní spotřebu automobilu.

Cyklus WLTP bere v úvahu jízdní profil, jenž lépe simuluje využití automobilu v každodenním provozu, než tomu bylo u dříve používaného standardu NEFZ. Ten je podobný syntetickému laboratornímu testu a jeho prvořadým cílem je porovnání různých automobilů, aniž by realisticky odrážel skutečnou spotřebu. Zatímco dříve byly hodnoty spotřeby měřeny v abstraktních laboratorních podmínkách, nový postup díky vylepšeným testovacím parametrům umožňuje přesnější odhad skutečné spotřeby automobilu. Cílem WLTP je simulovat jízdní chování, které se co nejvíce blíží skutečným podmínkám využívání automobilu a dosáhnout tak podstatně realističtějších výsledků.

Standardy.

Nový WLTP standard zajišťuje celosvětově srovnatelné výsledky testů.

Hlavním cílem postupu měření podle standardu WLTP je jednotné určování emisí a spotřeby energie pro různé druhy pohonu, jakými jsou např., benzin, nafta, stlačený zemní plyn (CNG) nebo elektřina. Automobily stejného typu tak při korektním dodržení měřícího postupu podle WLTP standardu musí vykazovat kdekoli na světě stejné výsledky. Tato nutná porovnatelnost je také důvodem, proč musí být měření prováděna v laboratorních podmínkách. Spotřeba paliva i emise jsou spolehlivým a reprezentativním způsobem zjišťovány v rámci dynamického jízdního cyklu na válcovém dynamometru. 

Ochrana klimatu.

Realistické informace o spotřebě pomáhají dosáhnout mezinárodně stanovené cíle pro ochranu klimatu a snižují zatížení životního prostředí.

Snížení emisí CO2 je ústředním tématem při vývoji automobilů. Standard WLTP umožňuje kontrolu a dodržování mezinárodně platných limitů pro emise CO2.

V roce 2010 bylo v Evropské unii vyprodukováno 4,72 miliardy tun emisí CO2, z toho 19 % připadá na emise vyprodukované motory automobilů*. Evropská unie chce  proto do roku 2020** snížit produkci emisí CO2 o 20 %. Tohoto cíle má být dosaženo také pomocí standardu WLTP. Spotřeba paliva jsou i emise CO2 závisejí na specifickém modelu automobilu. Standard WLTP zajišťuje větší transparentnost při porovnávání energetické spotřeby a emisí CO2 různých automobilů. Naměřené hodnoty jsou nezávislé na výrobci a typu vozidla a oproti jízdnímu cyklu NEFZ jsou obvykle vyšší. Předpokládaným výsledkem je, že jednotlivé modely a jejich motory budou optimalizovány s ohledem na ochranu životního prostředí.

*) Hodnoty jsou odvozeny od dokumentu "Mobilita v budoucnosti - bezpečná a testovaná", 16.03.2015, společností TÜV e.V.

**) Hodnoty vycházejí z veřejného dokumentu "Omezení emisí CO2 osobních automobilů", který v roce 2013 vydal Německý ekonomický institut v Kolíně.

Jednoduše šetřete palivo. Spotřeba paliva Vašeho automobilu závisí na mnoha faktorech, které nemůžete ovlivnit. Přesto však zbývá velký prostor, jak při uplatnění jednoduchých postupů dosáhnout podstatného snížení spotřeby paliva.

Čím více se uvolníte, tím méně paliva spotřebujete.

Jezděte moderním a předvídavým způsobem.

Poloviční stres znamená dvojnásobné úspory. Ten, kdo jezdí klidně a rovnoměrně, méně brzdí, přizpůsobuje rychlost své jízdy ostatním automobilům, jezdí na neutrál a využívá přitom setrvačnosti svého vozu, spotřebuje mnohem méně paliva a jede v daleko menším stresu. Při jízdě po dálnici dodržujte maximální povolenou rychlost 130 km/h. Předvídavý způsob jízdy je rovněž prevencí proti vzniku dopravní zácpy. 

Kdo častěji řadí, méně často tankuje.

Jezděte moderním a předvídavým způsobem.

Poloviční stres znamená dvojnásobné úspory. Ten, kdo jezdí klidně a rovnoměrně, méně brzdí, přizpůsobuje rychlost své jízdy ostatním automobilům, jezdí na neutrál a využívá přitom setrvačnosti svého vozu, spotřebuje mnohem méně paliva a jede v daleko menším stresu. Při jízdě po dálnici dodržujte maximální povolenou rychlost 130 km/h. Předvídavý způsob jízdy je rovněž prevencí proti vzniku dopravní zácpy. 

Prostě nechte svůj vůz jet.

Využívejte odpojení vstřikování paliva.

Spotřeba 0,0 litru - prostě jedete zadarmo. S dobrou technikou jízdy skutečně můžete ušetřit palivo. Víte, jak můžete dosáhnout hodnoty okamžité spotřeby přesně 0,0 l/100 km? Jízdou bez plynu se zařazeným rychlostním stupněm. Díky odpojení vstřikování dojde k přerušení dodávky paliva do motoru, který v tomto režimu nespotřebovává ani kapku paliva. Nejvhodnější doba pro využití této chytré metody je tehdy, když lze současně využít brzdný účinek motoru - například při jízdě z kopce, nebo při dojíždění k semaforu s červeným světlem. Spotřeba značně klesne také při vyšlápnutí spojky. Díky předvídavému způsobu jízdy je to zvlášť výhodné v případě, kdy jedete na dlouhém úseku cesty.

Vysoký komfort, nízká spotřeba paliva.

Používejte přídavné spotřebiče uvážlivě.

Při správném používání můžete ušetřit až dva litry paliva na 100 km. Komfortní výbava zajišťuje pohodlnější jízdu, avšak v případě, že je využívána v nadměrné míře, také zvyšuje náklady. Pro snížení a udržování teploty v interiéru uprostřed léta spotřebuje klimatizace při nízkých rychlostech až 2 l/100 km. Přitom teplotu uvnitř vozu můžete snížit vyvětráním vozu před jízdou a následně na počátku cesty jet s otevřenými okny. V průběhu jízdy pravidelně kontrolujte, které přídavné spotřebiče aktuálně používáte - a které skutečně potřebujete.

Úspory jsou ve vzduchu.

Kontrolujte tlak v pneumatikách.

Šetření paliva začíná dokonce ještě dříve, než se rozjedete - jednoduše tím, že zkontrolujete tlak v pneumatikách. Valivý odpor může ovlivnit celkovou spotřebu paliva až o 15 procent. Máte-li pneumatiky nahuštěny na doporučený tlak pro maximální zatížení vozidla (hodnoty tlaku jsou na štítku na vnitřní straně víčka nádrže) valivý odpor bude nižší a potažmo nižší bude i spotřeba paliva. Při nákupu pneumatik hledejte takové, které mají nejmenší možný valivý odpor. Kromě toho, že jsou tišší, s nimi můžete ušetřit další 3 % paliva.

Jízda se zahřátým motorem představuje chladnokrevný způsob úspory paliva.

Omezte jízdy na krátké vzdálenosti.

Spojení více cest v jednu znamená značnou úsporu paliva.
Nejvíce paliva motor spotřebuje, když je studený. Budete-li tedy jezdit na krátké vzdálenosti, Vaše spotřeba paliva se bude rychle blížit hodnotě 30 l/100 km. Avšak když vše vyřídíte v průběhu jedné cesty, ušetříte palivo. V takovém případě je velmi pravděpodobné, že Váš motor dosáhne provozní teplotu, při které spotřebovává daleko méně paliva.

Kdo maže, ten šetří palivo.

Používejte olej s nízkou viskozitou.

Kvalita může ušetřit až 5 % paliva. Čím dříve je dosaženo dobrého promazání motoru, tím dříve se sníží emise, které produkuje. Tato skutečnost je velmi důležitá při studených startech a při jízdě na krátké vzdálenosti. Dobrý olej proto musí splňovat požadavek na velmi rychlé rozptýlení uvnitř celého motoru.
Oleje s nízkou viskozitou jsou v tomto ohledu nepřekonatelné. Při jejich použití lze spotřebu paliva snížit až o 5 % ve srovnání se standardními oleji. Proto téměř všechny modely Volkswagen, které opouštějí výrobní linky, mají ve svých motorech olej s nízkou viskozitou.

Cestou nejmenšího odporu.

Snižte aerodynamický odpor.

Nižší aerodynamický odpor znamená efektivnější jízdu. Dobrá aerodynamika je klíčem k nízké spotřebě paliva a platí to zejména při vyšších rychlostech. Karoserie Vašeho vozu Volkswagen je proto tvarována tak, aby plocha, která je vystavena odporu větru, byla co nejmenší. Střešní nástavby, jako jsou nosiče kol nebo střešní boxy však tyto přednosti karoserie značně zhoršují. Demontáž střešního nosiče pro jízdy v pracovních dnech mezi dvěma víkendy lyžování nebo ježdění na horském kole tak má určitě smysl.

Šetření může být velmi snadné.

Nevozte žádné zbytečné těžké předměty.

Každý kilogram zavazadel stojí palivo. Přesněji, hmotnost 100 kg může zvýšit spotřebu paliva až o 0,3 l/100 km. Proto pravidelně kontrolujte obsah Vašeho zavazadlového prostoru. Můžete šetřit také při tankování paliva tím, že nádrž budete plnit pouze do poloviny. Plná nádrž zvyšuje hmotnost a současně tak zvyšuje i spotřebu paliva.

Otázky a odpovědi.

 Nejdůležitější otázky a odpovědi ohledně nových hodnost spotřeby paliva.

Co je to jízdní cyklus?

Jízdní cyklus definuje, za jakých podmínek je u automobilu měřena spotřeba paliva a emise CO2. Jízdní cyklus by proto měl co nejvíce simulovat reálné podmínky provozu. Aby výrobci mohli při procesu registrace a při prodeji udávat srovnatelné hodnoty, určuje jízdní cyklus přesné podmínky, jako např. počáteční teplotu, rychlost nebo délku měření. 

 

Co je NEFZ?

Nový evropský jízdní cyklus (NEFZ - Neue Europäische Fahrzyklus) byl zaveden v rámci Evropské unie 01.07.1992. Jeho cílem bylo zajištění standardizovaného určování emisí a spotřeby paliva specifických pro jednotlivé automobily a současně zajištění lepší porovnatelnosti jednotlivých automobilů. Tento jízdní cyklus však nereprezentuje skutečnou spotřebu v podmínkách reálného provozu. 

Co je WLTP?

 Od září 2017 vstoupil v platnost nový celosvětově platný testovací jízdní cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), který zohledňuje jízdní podmínky, jež se na rozdíl od cyklu NEFZ mnohem více blíží podmínkám reálného provozu. Cílem nového testovacího standardu je uvádět realističtější hodnoty spotřeby paliva na základě striktně definovaných testovacích podmínek.

Jaký je rozdíl mezi NEFZ a WLTP?

 Jízdní cyklus NEFZ byl uveden v platnost Evropskou unií v roce 1992 a již neodpovídá aktuálním nárokům. Důvodem je, že nezohledňuje podmínky reálného provozu. Nový standard WLTP by nyní měl zajistit, že hodnoty spotřeby paliva a emisí modelu automobilu při homologaci odpovídají hodnotám při reálném provozu. Cyklus WLTP se proto od Cyklu NEFZ odlišuje jak postupem měření, tak také definicí jízdního cyklu.

Nově definované testovací parametry jsou například: větší testovaná vzdálenost, kratší časy stání, vyšší průměrná rychlost a zohlednění výbavy na přání. Tyto nové parametry obecně vedou ke zvýšení hodnot spotřeby paliva.

Odkdy bude standard WLTP platit?

 Nový jízdní cyklus WLTP je právně závazný od 01.09.2017. Od tohoto data musí být u všech nově homologovaných osobních vozidel a motorů od výrobců automobilů uváděny hodnoty spotřeby a emisí podle standardu WLTP.

Od 01.09.2018 pak musí být u všech nových automobilů, včetně stávajících modelů uváděny hodnoty spotřeby a emisí podle standardu WLTP.  

Změní se nabídka modelů Volkswagen?

 Ne. V současnosti nejsou plánované žádné změny v modelové paletě. Jednotlivé modely a jejich motory však musejí být optimalizovány, aby byly ještě efektivnější a bylo u nich dosaženo nižších hodnot emisí. Z důvodu zavedení standardu WLTP nedojde k ukončení výroby žádných modelů.

Existují ještě další standardy?

 Ano, existují. Jízdní cykly pro měření spotřeby paliva a emisí vyvinuté v Japonsku (JC 08) a v USA (FTP 75) jsou v některých specifických situacích přísnější při měření v podmínkách městského provozu. Japonský jízdní cyklus například zahrnuje mnoho "stop-and-go" fází (zastavení a rozjíždění) a provádí se dvakrát - jednou při studeném startu a jednou při teplém startu.

Další postup

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím