Legendární Volkswagen Golf uměl nabídnout i požitek z jízdy s nebem nad hlavou. V
první generaci šlo dokonce o velmi dlouhověké auto, které zůstalo ve výrobě až do
roku 1993 - tou dobou se Golf vyráběl už ve své třetí generaci. Právě kabrio
odvozené od třetí generace pak "jedničku" nahradilo, aby se v roce 1998 po řádné
modernizaci přehouplo do generace čtvrté.
Golf Cabriolet z let 1998-2002 je vlastně důkazem nadčasovosti a postupného
vylepšování Volkswagenu Golf. V té době už se Golf vyráběl ve své čtvrté generaci,
ale Cabrio je trochu komplikovanější záležitosti: design vozu ze zmíněných let
odpovídá čtvrté generaci Golfu, ale pod karoserií se ukrývá technika generace
třetí. Někdy tak bývá toto provedení označováno jako Golf Cabriolet Mk3.5.
Jeden z exemplářů tohoto provedení vyrobený v roce 1999 si už v roce 2006 pořídil i
Petr Marek. Jak sám říká, byla to vlastně docela náhodná volba. "Jsem fanda značky,
vždy mě však víc přitahovala historie vzduchem chlazená. Měl jsem několik Brouků.
Jenže když se mi začala rozrůstat rodina, zjistil jsem, že s Broukem to s ní moc
nejde," naznačuje Petr Marek důvod, proč začal hledat za svého automobilového
oblíbence náhradu.
Golf Cabriolet ale nebyl první volbou. "Původně byl v plánu Transporter T1, jenže
jsem vybíral tak dlouho, až jsem přebral a T1 byl moc drahý," popisuje Petr začátek
své cesty ke Golfu Cabriolet. "Přitom jsem nechtěl žádné tuctové auto, hledal jsem
něco, co bude z davu vyčnívat a na parkovišti před obchodním centrem ho vždy jasně
poznám," říká s tím, že postupně ho pátrání přivedlo k myšlence pořídit si
kabriolet. Ovšem požadavky měl Petr Marek specifické, toužil například po výrazné
žluto-zlaté barvě Futura Gelb.
Jen zlatá to může být
A pak se na něj jednoho dne usmálo štěstí, v německé inzerci objevil Golf Cabriolet
přesně ve své vysněné konfiguraci. "Auto mělo určitá úskalí. Původně to byl
předváděcí vůz u dealera, pak jej vlastnila modelingová agentura a jezdily s ním
sem tam její modelky. Auto se tam mělo jako v bavlnce, dostávalo servis a tak.
Jenže pak se ho rozhodli prodat a získal ho mladý řidič, co nechal interiér
poškrábat a zaneřádit od psa a asi po měsíci ho při prvním větším dešti na dálnici
oťukal ze všech stran," popisuje Petr historii auta. Opravy prý částečně provedl
autorizovaný servis ještě v Německu, zbytek si pak dořešil Petr doma v Česku.
"Dnes nám dělá radost celé rodině, už to bude hezkých čtrnáct let. Je to auto,
které vám každý den zvedne náladu, i třeba když jen vezete děti do školy nebo
pospícháte něco zařizovat," usmívá se Petr s tím, že s vozem jezdí prakticky
celoročně vyjma období, kdy je nutné silnice solit. "Díky vyhřívaným sedadlům a
windshotu se s ním dá jezdit prakticky celoročně," komentuje využívání vozu. Tomu
odpovídá i aktuální nájezd, který je zhruba 140 000 kilometrů - když Petr auto
kupoval, mělo najeto asi 45 000. I po takové době je podle Petra auto zcela
spolehlivé, vděčí za to i pravidelné péči v autorizovaném servisu.
Golf Cabriolet ale neslouží Petru Markovi jen jako každodenní dopravní prostředek.
Nebojí se s ním s celou rodinou, tedy se ženou a dvojicí dětí, vyrazit ani na
dovolenou. "Byli jsme například v jižní části Chorvatska, až ve Splitu. Také jsme s
ním cestovali na jih Anglie, kde máme známé. Navštívili jsme autosalony v Paříži i
Frankfurtu, nějaké motoristické akce v Rakousku či Švýcarsku," vyjmenovává Petr
absolvované dálkové trasy.
Trochu nevěřícně kroutíme hlavou, že se čtyřčlenná rodina poskládá na třítýdenní
dovolenou do kabrioletu. "Je to výhoda tohoto provedení s plátěnou střechou. Ta se
neskládá do zavazadlového prostoru, a neubírá v něm tedy místo," vysvětluje Petr,
že je vlastně jeho kabrio docela praktické auto. "Navíc má plátěná střecha
neoddiskutovatelné kouzlo, třeba i když prší a kapky do ní tlumeně bubnují," krátce
se zasní. "Nevozíme si zásoby jídla, takže jsme sbalili oblečení a nutnosti a ještě
nám zbylo místo na dvě koloběžky a dva malé surfy pro děti," uzavírá Petr téma
praktičnosti svého kabrioletu.
Jeho kabrio generace 3,5 je ukázkou prozatím předposledního příspěvku do historie
Golfů se stahovací střechou. Dosud poslední provedení vzniklo na základě šesté
generace a vyrábělo se v letech 2012-2016.