ID.3 představuje začátek nové éry, éry elektromobility se značkou Volkswagen. Současně s tím vyvstává také otázka, zda je čistě elektrická mobilita na německých silnicích možná z hlediska každodenního využití. S rostoucí nabídkou elektromobilů se totiž musí po celé zemi rozvíjet také infrastruktura nabíjecích stanic. Specialista pro jízdy na dlouhé vzdálenosti a držitel světového rekordu Rainer Zietlow společně se svým spolujezdcem, kterým byl Dominic Brüner, uskutečnili jedinečný praktický test.
Cíl: Efektivně projet co možná nejvíce koutů Německa
Trasa cesty ve voze ID.3 Pro S s kapacitou baterie 77 kWh (spotřeba energie (kWh/100 km): od 13,5 do 14,1; emise CO₂ (g/km): 0; energetická třída: A+) s dojezdovou vzdáleností až 549 km (WLTP²) procházela celým Německem a trvala více než dva měsíce. Přesněji, začala v nejjižnějším hotelu nedaleko Oberstdorfu a skončila na konci listopadu na nejsevernějším parkovišti u obce List na ostrově Sylt. Aby se zjistilo, zda je Německo na celém svém území připraveno na elektromobilitu, vypočítal Institut dopravní logistiky (ITL) na Technické univerzitě v Dortmundu nejefektivnější trasu přes co nejvíce koutů celé země. Výsledkem byla trasa dlouhá 20 000 kilometrů. Pro dobíjení baterie vozu byla téměř výlučně využívána energie z obnovitelných zdrojů. Bezproblémové vyhledávání a navigaci k přibližně 650 veřejným nabíjecím stanicím zajišťovala služba Volkswagen We Charge. Dokumentaci celé jízdy o délce 20 000 kilometrů, se kterou Rainer Zietlow podporuje také SOS dětskou vesničku v Bernburg an der Saale, najdete na adrese www.id3-deutschlandtour.com.