"Rodina vozů ID. symbolizuje počátek nové éry mobility, která se odráží i v jejich designu. Ten je charakterizován čistými, aerodynamickými a puristickými tvary", říká Zyciora. Tajemství spočívá zejména v čistých aerodynamických liniích rodiny vozů ID., které byly poprvé přeneseny do segmentu SUV. Jemné měkké přechody se střídají s ostře modelovanými hranami. ID.4 je spojením silného výrazu s plynulými organickými tvary a vynikající aerodynamikou. Design, který dělá dojem, jako by jej modeloval vítr.
"Rodina vozů ID. symbolizuje počátek nové éry mobility, která se odráží i v jejich designu. Ten je charakterizován čistými, aerodynamickými a puristickými tvary."
Klaus Zyciora
"Představte si písečné duny na poušti: měkké tvary vpředu a po stranách. A vzadu hrana převisu. Přesně takové tvary najdete také na ID.4 - dobře rozpoznatelné podle linií obtékání a zatažené, konvexní zadní partie."
- Klaus Zyciora
Dokonalé tvary i funkce
Dobrý design je vždy také plně funkční - aerodynamický odpor má u elektromobilu největší vliv na dojezdovou vzdálenost. Od rychlosti přibližně 50 kilometrů za hodinu představuje největší odpor, který je nutné překonávat. Každé vylepšení aerodynamických vlastností zvyšuje efektivitu vynaložené energie a prodlužuje tak dojezdovou vzdálenost. Svou roli zde kromě exteriéru vozu hraje i jeho interiér.
"Proud vzduchu v interiéru spoluurčuje, jak efektivně bude využívána energie z baterie," vysvětluje Zyciora. ID.4¹ má vynikající koeficient odporu vzduchu 0,28. To Vám v konečném důsledku ušetří peníze, protože nebudete muset tak často nabíjet.
"Naší snahou je vytvořit ucelený paket, který bude vyhovovat zákazníkům ve všech regionech. Přesně tak, jak to známe v případě mobilních telefonů."
- Klaus Zyciora
Design, ze kterého bude nadšený celý svět
Model ID.4¹ se vyrábí a prodává v Evropě a v Číně
a později přibydou také USA.
Jak ale navrhnout automobil, který by měl být dobře přijat po celém světě? Ozdobné
prvky používáme extrémně šetrně. "Naší snahou je, aby plocha zůstala plochou.
Všude, kde je to možné, eliminujeme otvory" vysvětluje Zyciora. Výsledkem je
moderní a nadčasový design, který zaujme většinu lidí. "Jsem přesvědčen, že
lidé velmi rychle ocení automobily jako je ID.3 nebo ID.4 a jejich prostorný
a vzdušný interiér. Stejně jako zcela nový zážitek z jízdy. A ticho
při jízdě, při které můžete slyšet zpěv ptáků," říká Zyciora. A opět je zde
návrat k přírodě, která u nového ID.4 hraje rozhodující roli.
¹ Spotřeba energie (kWh/100 km): kombinovaný provoz - od 16,2 do 16,9; emise CO₂ (g/km): 0; energetická třída: A+. Na vyobrazení jsou použity prvky výbavy na přání. Prototyp s prvky výbavy na přání blízký sériovému modelu.