Pracuje v korporaci, rád jezdí třeba na hory a často k rodičům do jižních Čech. I
proto potřebuje univerzální auto pro různé příležitosti a před zhruba pěti lety se
jím pro něj stal Volkswagen Golf. Jiří Janeček však přiznává, že prvotní volba byla
svým způsobem trochu náhoda: "Navezl mě do toho kamarád, který si Golfa na
operativní leasing pořídil přede mnou," přiznává Jiří. "Golf se mi vždy líbil a já
předtím míval jen vozy české značky, tak jsem si řekl, že když je k tomu
příležitost, vyzkouším si i auto mateřské značky koncernu. A už jsem u něj zůstal,"
usmívá se Jiří.
Od podzimu roku 2015 má Jiří už třetího Golfa. Všechny byly v provedení Variant,
vždy na operativní leasing. "První dva jsem měl vždy na rok, pak jsem od podzimu
2017 získal svého aktuálního na tříletý pronájem," vysvětluje Jiří Janeček střídání
vozů s tím, že vždy volil aktuální nabídku, která pro něj byla ekonomicky
výhodná.
Jeho aktuální Golf Variant sedmé generace je zatím v nejlepším provedení, jaké měl.
"Má třeba LED světlomety nebo vyhřívání sedadel, praktické je dobíjení telefonu z
USB a moc mi vyhovuje stmívací vnitřní zpětné zrcátko," popisuje své oblíbené
detaily z výbavy. Sedmá generace Golfu je z tohoto hlediska k uživatelům štědrá a
jednou z jejích novinek byly například oproti předchozím i výrazně širší možnosti
konektivity. Poprvé také tato generace přinesla moderní platformu MQB.
Co se motorizace týče, volil Jiří Janeček vždy oblíbený tříválec. "První dvě
provedení měla ještě motor 1.2 TSI, teď mám tříválec 1.0 TSI. Výkon je shodný - 81
kW, ale zdá se mi, že litrové provedení je oproti těm předchozím trochu svižnější,"
říká Jiří, který se popisuje jako klidný řidič, co raději nikam nespěchá.
Auto pro každou příležitost
"Můj otec byl instruktorem v autoškole, a já byl tedy od osmnácti let veden k
defenzivnímu stylu jízdy. Celkově se považuji za slušného řidiče, i když za
volantem si dovedu peprně zanadávat," usmívá se Jiří. Podle něj je jeho sedmičkový
Golf Variant pro klidný jízdní styl ideální, kombinace pohodového motoru s
dostatečným výkonem a jízdního komfortu jej rozhodně nijak neponoukají k jízdě
stylem pirátů silnic.
Přes týden Golf slouží pro běžné dojíždění do práce, o víkendu nebo ve chvílích
volna ale dostane čas od času i pořádně zabrat. "Když se vydáváme na dovolenou po
Česku nebo blízkém okolí, je kombi rozhodně skvěle praktické, odveze toho opravdu
hodně. Líbí se mi i praktický otvor pro lyže v opěradle zadních sedadel, ten
využíváme často," pochvaluje si Jiří. Když na to přijde, občas prý promění svého
Golfa sklopením zadních sedadel i ve "stěhovák".
"Nejdál jsme s ním dojeli asi do Tater a také do Kolína nad Rýnem. To byl takový
nejistý výlet," vypráví Jiří a pokračuje: "Pořídili jsme si s přítelkyní lístky na
koncert U2, kteří tři dny předtím vystupovali na dvojkoncertě v Berlíně, ale tam už
bylo vyprodáno. Tak jsme se rozhodli pro delší cestu, jenže pak jsme trnuli,
protože Bonovi v Berlíně vypadl hlas," vysvětluje Jiří. "Nakonec to ale dobře
dopadlo," dodává. A letos se s Golfem prý hodlá vypravit za dalšími hudebními
zážitky.
Golf ale nezahálí ani v zimním období. "Vloni v půlce ledna na horách sněžilo týden
v kuse, a když jsme na cestu do Jánských Lázní vyráželi, trochu jsem se obával, jak
to auto zvládne. Ale i díky všem asistentům jsme to zvládli bez nejmenších potíží,"
vysvětluje Jiří, že auto překonalo jeho očekávání.
Pro své auto má Jiří i další slova chvály. "Moc se mi líbí celkové zpracování a to,
jak je v autě příjemně ticho. A spokojený jsem také se spotřebou, která se u
naloženého auta na dlouhé cestě na dálnici sotva přehoupne přes 7 litrů benzínu na
100 kilometrů, běžně jezdím asi za 6,5 a jde to i pod šest," chválí Jiří. Až bude
svého Golfa letos na podzim z operativního leasingu vracet, loučit se s ním nebude
lehko. "Vlastně přemýšlím, co dál, možností je i odkup, že bych s ním ještě nějakou
chvíli zůstal," vysvětluje, že mu auto maximálně vyhovuje.