Brzdový systém modelu ID.3
ID.3 je postaven na modulární platformě pro elektromobily (MEB). Tato inovativní konstrukční základna je speciálně navržena pro elektromobily a zajišťuje mimořádně efektivní využití možností technologie elektrického pohonu. Jednou ze součástí tohoto pohonu je brzdový systém. Na rozdíl od klasického brzdového systému používaného v kombinaci se spalovacím motorem díky němu ID.3 může při zpomalování využívat kromě brzd přední a zadní nápravy také brzdění pomocí rekuperace.
Brzdový systém modelu ID.3
Využívání energie uvolněné při brzdění šetří brzdy
Při rekuperaci je kinetická energie uvolněná při brzdění transformována na energii elektrickou, která se ukládá do baterie, a díky tomu se významně prodlužuje dojezdová vzdálenost. Navíc díky tomu, že značná část energie pro brzdění nemusí být vytvářena brzdovým systémem, se také snižuje opotřebení jeho jednotlivých komponent. Díky brzdění prostřednictvím rekuperace je rovněž možné využití vysoce moderních bubnových brzd integrovaných na zadní nápravě. Kola přední nápravy ID.3 jsou vybavena klasickými kotoučovými brzdami.
Využívání energie uvolněné při brzdění prostřednictvím rekuperace
Tvary podřízené funkci: Bubnová brzda
Bubnová brzda získala pojmenování díky svému tvaru uzavřeného válce, který její konstrukční prvky velmi dobře chrání před chladem, vlhkostí a korozí. Navíc u ní nevzniká zbytkový brzdný moment (nežádoucí tření mezi brzdovým obložením a brzdovým kotoučem i ve chvíli, kdy není sešlápnut brzdový pedál), a je tak minimalizována spotřeba energie. Bubnová brzda přispívá také k ochraně životního prostředí, protože díky uzavřenému systému nemůže prach vznikající při opotřebení brzdového obložení unikat do okolního prostoru a účinně tak snižuje emise jemných prachových částic.
11" bubnová brzda (28 x 52 cm) včetně lehkého brzdového bubnu
Tři komponenty, čtyři výhody
Brzdový systém ID.3 je díky úspoře energie a ohleduplnosti k životnímu prostředí jednou ze součástí, díky níž mohou být intervaly pravidelných servisních prohlídek prodlouženy až na dva roky. To nejdůležitější však je, že jejich inovativní konstrukce složená ze tří základních komponent umožňuje citlivé dávkování brzdné síly a zpomalování s vysokou účinností. Jsou tak velkým přínosem pro efektivitu i mobilitu.