Menu
Zavřít

ID.4 GTX XTREME

ID.4 GTX XTREME přináší elektrickou mobilitu i do terénu. Tento prototyp zaujme silným pohonem všech kol, výkonem 285 kW (387 k), zvýšeným podvozkem a výrazným designem.
  

  1. 1.

    Prototyp, který není v oficiální nabídce Jít nahoru

ID.4 GTX XTREME přináší elektrickou mobilitu i do terénu. Tento prototyp zaujme silným pohonem všech kol, výkonem 285 kW (387 k), zvýšeným podvozkem a výrazným designem.
  

ID.4 GTX XTREME

ID.4 GTX XTREME přináší elektrickou mobilitu i do terénu. Tento prototyp zaujme silným pohonem všech kol, výkonem 285 kW (387 k), zvýšeným podvozkem a výrazným designem.
  

  1. 1.

    Prototyp, který není v oficiální nabídce Jít nahoru

Model ID.4 GTX XTREME je prototyp čistě elektrického terénního vozu, který je postavený na modulární platformě pro elektromobily Volkswagen (MEB). Jedinečný terénní vůz zaujme svým mohutným zevnějškem a vysokým výkonem motoru: Pohon zadní nápravy a softwarové úpravy řídicí jednotky pohonu zvyšují systémový výkon modelu na enormních 285 kW (387 k). Díky němu dokáže ID.4 GTX XTREME zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,3 sekundy.

Vyroben s vášní a s přáteli

 

Prototyp byl prezentován při setkání fan-klubu ID., které se konalo ve švýcarském Locarnu v září 2022. Akci pořádali soukromí členové ID. Drivers Club s podporou společnosti Volkswagen. Na těchto akcích jsou často prezentovány předváděcí elektromobily. 

Připraven na dobrodružství

Podvozek modelu ID.4 GTX XTREME je určený pro závody rallye a je odvozen od verze použité v automobilovém sportu - toto SUV je proto dokonale připraveno pro jízdu v terénu. Jeho světlá výška je o 30 mm větší a jeho rozchod je o 20 mm širší. K tomu se přidávají široká 18palcová terénní kola, upravená rámová konstrukce s přídavným předním nárazníkem a hliníkové kryty podvozku, které jej kompletně zakrývají. Robustní obložení začíná vpředu přímo pod panelem poznávací značky a chrání mimo jiné také vysokonapěťovou baterii uprostřed vozidla, stejně jako zadní partii vozu. Terénní ambice modelu ID.4 XTREME sebevědomě podtrhují blatníky, které jsou rozšířené o 50 milimetrů. A pro nezaměnitelný zvuk byl speciálně pro toto vozidlo vyvinut generátor jízdních zvuků, který je umístěný v podbězích kol.

"Díky modelu ID.4 XTREME posouváme elektromobilitu značky Volkswagen na novou výkonovou úroveň."

Silke Bagschik, vedoucí oddělení modulární platformy MEB

Nadšení pro XTREM

Model ID.4 GTX XTREME vytvořil tým Andrease Reckewertha z oddělení technického vývoje v rámci jednoho "garážového" projektu. Lze jej charakterizovat sloganem: Od ID. nadšenců pro ID. nadšence. Základem pro elektrické SUV bylo vyřazené testovací vozidlo ze sériového vývoje a použitá baterie s kapacitou 82 kWh.

Nad panoramatickou prosklenou střechou je namontována nosná plocha s voštinovou strukturou, která snese extrémní zatížení. Tento "Outdoor Roof Rack" je na své přední části vybaven impozantní lištou osazenou LED světlomety, které dokážou okolí osvětlit téměř tak jasně jako za denního světla. ID.4 GTX XTREME tak může i za tmy, deště nebo v mlze jet bezpečně v náročném terénu. Nápis v centrální části střešního nosníku - "Made with passion and friends" - pak odkazuje na historii vzniku tohoto prototypu.

Čistě elektrický outdoor design

U modelu ID.4 GTX XTREME lze zaujetí pro detail vnímat nejenom z technického hlediska, ale také vizuálně - například díky vysoce kvalitnímu lakování, které bylo vytvořeno speciálně pro tento model. Na bocích se přes matný černý povrch vozidla táhnou dynamické oranžové a bílé pruhy, na nichž se opakovaně objevují tmavé skvrny připomínající prach. Oranžové lemy čoček světlometů a lemy z černého plastu jsou pak pokračováním kouzelné hry barevných kontrastů, která se projevuje i ve výkonných předních světlometech. To, že model XTREME je čistě elektrickým vozem pak dokazuje podsvícené logo Volkswagen v centrální části světelného pásu na přední i zadní partii.

O dalším postupu u projektu bude rozhodnuto na základě zpětné vazby od ID. komunity.

Výbava pro jízdu v terénu, komfort SUV

Díky použité modulární platformě pro elektromobily Volkswagen je interiér modelu ID.4 GTX XTREME vzdušný a prostorný. Architektura této modulární platformy (MEB) umožňuje nové uspořádání prostoru, protože technologické komponenty zabírají relativně málo místa.

Interiéru dominuje jemné, ale odolné čalounění z mikrovlákna v šedé barvě s ozdobným prošíváním v kontrastní oranžové barvě. Oranžové švy jsou použité také na palubní desce, stejně jako na panelech dveří. V oranžové barvě jsou rovněž výdechy ventilace a spodní spona volantu. Jistější držení těla při jízdě v terénu zajišťuje větší boční vedení předních i zadních sedadel, zatímco pevně zabudovaná středová konzola s loketní opěrkou zajišťuje maximální cestovní komfort. Sklopná část opěradla na místě prostředního zadního sedadla zvětšuje úložný prostor a umožňuje přepravu dlouhých předmětů.

"ID.4 GTX XTREME působivým způsobem demonstruje vysoký technický potenciál modulární platformy pro elektromobily", vysvětluje Andreas Reckewerth, vedoucí oddělení celku vozidla MEB. "Působivý elektrický pohon a podvozek přizpůsobený pro jízdy v terénu jsou zárukou emotivních zážitků z jízdy na silnici i na všech nezpevněných cestách. Model ID.4 GTX XTREME je spojením silných stránek moderních vozů SUV s dobrodružnou povahou a schopnostmi robustního terénního vozidla s pohonem všech kol."

Chcete si ID. modely vyzkoušet při testovací jízdě nebo rovnou konfigurovat?

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen