Prototypem ID.2all přestavuje automobilka Volkswagen nový designový styl svých elektromobilů a současně první čistě elektrický model, jehož cena v sériové verzi by měla být méně než 25 000 €. Premiéra se plánuje v průběhu roku 2025.
Úspěšná tradice kompaktních vozů Volkswagen má své pokračování i v éře elektromobility: Prototypem ID.2all prezentujeme naši vizi prvního čistě elektrického modelu Volkswagen, jehož cena v sériové verzi bude pod 25 000 €. Rovněž další "prvenství" tohoto modelu dokazují, že je to mnohem víc než jen pouhá prezentační studie: Je to první Volkswagen postavený na modulární platformě pro elektromobily (MEB) s pohonem předních kol.
Jeho tvary představují nový designový styl automobilky Volkswagen, který je založen na třech základních principech: stabilita, sympatie a nadšení.
Volkswagen navíc plánuje vybavit sériovou verzi modelu ID.2all inovativními technologiemi, kterými jsou vybavené větší ID. modely, jako např. IQ.LIGHT, E-Routenplaner nebo Travel Assist - asistenční systém pro částečně automatickou jízdu.
První elektromobil na nové platformě
Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID.2all postaven na modulární platformě pro elektromobily MEB, avšak, a to je právě to výjimečné, na jejím posledním vývojovém stupni "MEB Entry". Studie tak určuje nová měřítka s ohledem na technologii a možnosti každodenního použití. Modifikovaná platforma totiž vývojářům umožnila realizovat nový vůz s kompaktní vnější délkou modelu Polo a s interiérem velikosti vozu Golf. Výsledkem je spousta místa pro cestující a neočekávaně velký zavazadlový prostor od 490 až do 1330 litrů, díky nimž ID.2all překonává celou řadu modelů z vyššího segmentu.
Díky zdokonalené modulární platformě MEB Entry je možné využívat mimořádně efektivní technologie pohonu, baterie a nabíjení i v modelu ID.2all. Jeho dojezdová vzdálenost podle standardu WLTP dosahuje až 450 kilometrů² a baterii lze při mírných teplotách nabít z 10 na 80 % kapacity u stojanů se stejnosměrným proudem s výkonem až 350 kW za přibližně za 20 minut.³ ID.2all je proto čistě elektrickým vozem, který lze bez omezení využívat každý den a po celý rok.
Design exteriéru: obraz dynamiky
"ID.2all prezentuje nový designový styl automobilky Volkswagen, který je založen na třech základních principech: stabilita, sympatie a nadšení."
Andreas Mindt
Vedoucí oddělení designu značky Volkswagen
Volkswagen u nejnovějšího modelu ID. opět cíleně akcentuje design svých čistě elektrických modelů. "ID.2all prezentuje nový designový styl automobilky Volkswagen, který je založen na třech základních principech: stabilita, sympatie a nadšení.", říká Andreas Mindt, vedoucí oddělení designu značky Volkswagen. Základní myšlenka podle vedoucího oddělení designu: "Přenášíme DNA našich ikonických vozů do budoucnosti. Model ID.2all je proto současně také poctou modelům Beetle, Golf a Polo."
Viditelným důkazem je například design C-sloupku karoserie, který byl vyvinutý pro první model Golf a který připomíná napnutou tětivu luku mířícího ve směru jízdy. Model ID.2all je prvním modelem s logem Volkswagen, který tento typický prvek přebírá a nově jej interpretuje v souladu dobou. K dalším designovým prvkům prototypu patří signifikantní tvar karoserie nebo přední partie, která tvoří sympatickou tvář vozu ID.2all a představuje jasný projev dynamiky a nadčasové elegance.
Design interiéru: prostorný
Rovněž v interiéru vozu ID.2all kladli jeho tvůrci důraz na čistý design. Vyznačuje se vysokou kvalitou, přehledným infotainment systémem včetně klasického ovládání hlasitosti a samostatným ovládacím panelem klimatizace, jehož základní funkce se ovládají pomocí podsvícených tlačítek.
"ID.2all ukazuje, kam chceme se značkou směřovat: blízko k zákazníkovi, ke špičkové technologii a ke skvělému designu."
Thomas Schäfer
Generální manager značky Volkswagen
Rodina modelů ID. se do roku 2026 hodně rozroste
Sériová verze modelu ID.2all bude jedním z deseti nových čistě elektrických modelů, které automobilka Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Měla by tak zaokrouhlit portfolio čistě elektrických modelů - alespoň prozatím. Ve vývoji je již také elektromobil, jehož základní cena by měla být pod 20 000 €. Volkswagen se chce v každém případě do poloviny desetiletí stát výrobcem s nejširším portfoliem elektromobilů na trhu.