Menu
Zavřít

26.9.2023 Komfortní cestování v novém modelu ID.7 s prémiovými sedadly ergoActive

Nová generace sedadel pro vozy VW dokáže cíleně namasírovat a poprvé také aktivovat skupiny svalů v oblastech páteře a pánve. Automatická klimatizace v sedadle měří teplotu a vlhkost, přizpůsobuje nastavení a zajišťuje příjemné klima. Vývoj prémiových sedadel ergoActive probíhal ve spolupráci s organizací „Aktion Gesunder Rücken“ (AGR – „Akce zdravá záda“).

Praha - Optimální komfort při cestování patřil mezi nejdůležitější cíle vývoje modelu ID.71, prvního elektromobilu značky Volkswagen vyšší střední třídy. Mimořádně komfortním prvkem výbavy jsou nová, na přání dodávaná prémiová sedadla ergoActive2, která získala certifikát organizace Aktion Gesunder Rücken (AGR). Nová přední sedadla kombinují komfort sezení s inovativními masážními programy, automatickou klimatizací a novou funkcí pro aktivaci svalových skupin v oblastech páteře a pánve.

Nová prémiová sedadla zajišťují při cestování v modelu ID.7 nejvyšší úroveň komfortu

Při koncipování nové generace sedadel pro model ID.7 spolupracovali vývojáři značky Volkswagen s odborníky z organizace Aktion Gesunder Rücken (AGR - Akce zdravá záda). Společně s ortopedy, fyzioterapeuty a odborníky z oborů sportovních věd z organizace AGR realizovali poprvé u předních sedadel vozu Volkswagen aktivaci pánve a páteře. Tu mají kromě deseti vzduchových komor pro bodovou masáž v opěradle na starosti především dvě vzduchové komory v sedadle. Tyto komory fungují střídavě a v kombinaci s masážní funkcí pomáhají uvolnit napětí a zabraňují statickému držení těla.

Ulrich Kuhnt, poradce organizace AGR a předseda sdružení Bundesverband deutscher Rückenschulen, k tomu podává následující vysvětlení: "Nadzdvihnutím komor v sedadle se pánev nakloní. To vede k mírnému natočení páteře, které je navíc podpořeno vzduchovými komorami v opěradle. Tyto malé pohyby zasahují až ke krční páteři, předcházejí vzniku napětí a mohou dokonce zvýšit schopnost soustředění." Podle tohoto odborníka z toho cestující profitují i dlouhodobě: "Torze páteře stimuluje látkovou výměnu v meziobratlových ploténkách. V kombinaci se stochasticky řízenými masážními programy je sedící osoba motivována k dynamickému sezení, které je šetrné k zádům."

ID.7 stanovuje novými předními sedadly měřítka ve vyšší střední třídě. Kromě jedinečné aktivace pánve disponují nová prémiová sedadla ergoActive také funkcí pneumatické tlakové bodové masáže, která uvolňuje a aktivuje zádové svalstvo. To mají na starosti dvě řady po pěti vzduchových komorách. Prostřednictvím specifických průběhů programů trvajících 10 až 30 minut lze masážní funkci cíleně přizpůsobit vlastním potřebám. Cestující vpředu naleznou individuálně upřednostňovanou polohu sezení pomocí elektrického nastavování sedadla ve 12 směrech a manuálního nastavování hloubky sedáku ve 2 směrech s opěrkou stehen. Svou polohu sedadla si mohou navíc uložit do paměti.

Vystupování se zpocenými zády je minulostí. Prémiová sedadla ergoActive kromě toho nabízejí dynamickou klimatizaci s nezávislým ovládáním pro sedák a opěradlo. I vyhřívání a odvětrávání sedadla tak může probíhat individuálně. Díky souhře těchto funkcí lze u sedadla v automatickém režimu poprvé nastavit příjemné individuální "sedadlové klima". Za tím účelem je v kontaktní zóně mezi sedadlem a sedící osobou měřena teplota a vlhkost. Naměřené údaje jsou porovnávány s dalšími faktory a preferovanými nastaveními, jež mají na klima vliv. Řídicí jednotka z toho vypočte příjemné individuální klima. Vystupování se zpocenými zády tak patří minulosti. Kromě automatického módu si mohou uživatelé vybírat ze tří režimů "Smart Climate": od teplého přes suchý až po chladný. Funkce chlazení a vyhřívání v blízkosti těla může umocnit pocit pohody cestujících v létě i v zimě. Spotřeba energie je přitom nižší než v případě klimatizace celého interiéru vozidla.

Snadné ovládání funkcí. Prémiová sedadla ergoActive lze ovládat různými způsoby. Nastavovací funkce jsou přístupné přímo tlačítky na sedadle. Na displeji informačního a zábavního systému je možné aktivovat programy prémiových sedadel ergoActive. Ve druhé řadě sedadel modelu ID.7 jsou sedáky a opěradla vyhřívány ve třech intenzitách. Ovládání probíhá tlačítky na středové konzole.

Sedadla jsou součástí volitelného paketu Interiér "Plus". Zákazníci si mohou ID.7 nakonfigurovat mimořádně snadno díky přehledné nabídce paketů výbav dodávaných na přání. Prémiová sedadla ergoActive v novém modelu ID.7 jsou součástí na přání dodávaného paketu Interiér "Plus". Paket "Plus" zahrnuje mimo jiné také audiosystém Harman Kardon s výkonem 700 W a 14 luxusními reproduktory včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru a ambientní osvětlení s 30 barvami světla.

1) ID.7 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,1-16,3; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.

2) Výbava na přání

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích.  V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen