Praha - Značka Volkswagen zveřejňuje u příležitosti posledních testovacích jízd první detaily o svém aktuálně nejprodávanějším modelu. Nový Tiguan bude ve své třetí generaci k dispozici s nově vyvinutou aktivní regulací podvozku a prvky výbavy z vyšší třídy, mezi něž patří světlomety HD LED Matrix. Základem je nová generace modulární platformy pro modely s motorem uloženým vpředu napříč, MQB evo. Nový Tiguan s plug-in hybridním pohonem umožní dojezd na elektřinu až 100 kilometrů. Světová premiéra se uskuteční na podzim, v roce 2024 bude bestseller uveden na trh.
Zamaskovaný Tiguan při posledních testovacích jízdách
Tiguan je již roky nejprodávanějším modelem značky Volkswagen. Od svého debutu na podzim 2007 se pro toto SUV rozhodlo více než 7,4 milionu lidí na celém světě. Nyní Volkswagen připravuje zcela novou generaci svého úspěšného modelu.
Volkswagen pro nový Tiguan zdokonalil modulární platformu pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Nová generace této platformy nese označení MQB evo. Kai Grünitz, který má v představenstvu na starosti technický vývoj značky Volkswagen, k tomu říká: "Nejmodernější technologické moduly se v platformě MQB evo vzájemně dokonale doplňují. Nová generace plug-in hybridních pohonů s elektrickým dojezdem až 100 kilometrů, zřejmě nejlepší aktivní regulace podvozku ve svém segmentu, interiér prémiové kvality a rovněž nový informační a zábavní systém s intuitivním ovládáním splňují to, co řidiči od značky Volkswagen očekávají."
Přehled důležitých novinek
"Světlomety IQ.LIGHT HD LED Matrix". Nový Tiguan bude jako jeden z prvních vozů ve své třídě na přání k dispozici se světlomety HD LED Matrix. Technologie "světlometů IQ.LIGHT HD LED Matrix" byla vyvinuta společně pro modely Tiguan a Touareg. Model střední třídy Tiguan tak nabídne osvětlovací techniku modelu vyšší třídy.
Nový koncept zobrazování a ovládání. Interiér modelu Tiguan má zcela novou koncepci a design. Volkswagen v něm zohlednil konkrétní přání zákazníků, aby bylo zajištěno intuitivní ovládání. Tiguan tak bude uveden na trh s nově vyvinutým kokpitem a infotainmentem. Displej s úhlopříčkou až 38 centimetrů (15 palců) přehledně zobrazuje důležité funkce, například navigaci, hudbu nebo klimatizaci, a rychlými přístupy jej lze individualizovat. Pocit vnímané hodnoty a úroveň komfortu zvyšují velmi kvalitní materiály spolu s nově vyvinutými sedadly a účinnou protihlukovou izolací. Především ve spojení s novým "akustickým paketem" (výbava na přání) si mohou cestující v Tiguanu užívat akustického komfortu jako v automobilu vyšší třídy. Středové konzoly navíc poskytnou ještě více odkládacích prostorů.
Tiguan bude nabízen výhradně s automatizovanou mechanickou převodovkou (DSG). Podobně jako v modelech Volkswagen ID. bude řidič měnit její provozní režimy páčkou na sloupku řízení vpravo od volantu s intuitivním ovládáním. Po jejím otočení dopředu na "D" pojede vůz dopředu, otočením dozadu na "R" se zařadí zpětný chod. Stlačení do strany aktivuje parkovací brzdu. Všechny verze modelu Tiguan budou mít navíc k dispozici páčky za volantem pro manuální řazení.
Elektronicky řízený podvozek nabídne ještě vyšší úroveň komfortu a dynamiky. Platforma MQB evo poskytuje výchozí základ pro novou generaci adaptivního podvozku DCC: na přání dodávaný systém DCC Pro s dvouventilovými tlumiči. Nový model kromě toho bude sériově vybaven manažerem jízdní dynamiky - systémem z platformy MQB, který debutoval v aktuálním modelu Golf GTI. Tento systém řídí funkce elektronických uzávěrek diferenciálů (XDS) a nastavení elektronicky řízených tlumičů DCC Pro, které má vliv na příčnou dynamiku. Brzdné zásahy na jednotlivých kolech a selektivní změny tuhosti tlumičů zvyšují komfort a vylepšují jízdní vlastnosti při dynamických průjezdech zatáčkami. Stabilnější a agilnější vůz se ovládá ještě precizněji.
TDI, TSI, eTSI a eHybrid. Díky platformě MQB evo mohou být v modelu Tiguan realizovány různé druhy pohonu. Zákazníci budou mít na výběr turbodiesely (TDI), přeplňované zážehové motory (TSI), částečně hybridní jednotky na základě přeplňovaného zážehového motoru (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní systémy (eHybrid). Elektrický dojezd plug-in hybridních pohonů se podařilo oproti předchůdci prodloužit až na 100 kilometrů, v závislosti na výbavě. Navíc je nabíjení střídavým proudem ve všech verzích eHybrid rychlejší a poprvé se bude sériově dodávat také možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.
Úspěšná historie oblíbeného SUV vyšší třídy. Touareg byl v roce 2002 prvním SUV značky Volkswagen. Po impulzu, který nový vrcholný model přinesl, se značka Volkswagen vyvinula v globálního lídra s kompletním sortimentem. Touareg se navíc stal průkopníkem extrémně úspěšného druhu automobilu, který je dnes značkou Volkswagen nabízen ve všech segmentech. Touareg dodnes vyvolává nadšení nevšedně zdařilou kombinací vysoce kvalitního vozu pro cestování na velké vzdálenosti, jízdu s přívěsem i překonávání náročného terénu. Od uvedení modelu Touareg na trh v roce 2002 bylo celkem prodáno již více než 1,13 milionu exemplářů.
1) Touareg R eHybrid - spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 2,4; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 24,2; emise CO2 v g/km: kombinované 54. Údaje o spotřebě paliva, resp. elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě paliva, resp. elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
2) Sériová výbava s výjimkou základní verze
3) V rámci systémových limitů: Řidič musí být kdykoli připraven zasáhnout a převzít od asistenčního systému řízení v plném rozsahu. Řidič není v žádném okamžiku zbaven odpovědnosti za bezpečné řízení vozidla.
4) Touareg V6 TSI - spotřeba paliva v l/100 km: kombinovaná 10,7; emise CO2 v g/km: kombinované 243. Údaje o spotřebě paliva a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí
vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen
4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf,
Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém
roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů,
což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000
lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a
servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE
důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele
mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a
užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen
osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON
společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility
založené na elektrických pohonech a digitalizaci.