Praha - Volkswagen představil nový model ID.7, první globální elektrický model značky pro vyšší střední třídu. Rodina ID. vstupuje s modelem ID.7 do nového segmentu. ID.7 je komfortním cestovním sedanem, který nabízí kombinaci dojezdu až 700 kilometrů (WLTP)2, suverénního pohonu, velkorysého interiéru a prémiových technologií. Téměř pětimetrový model se vyznačuje také zdokonaleným, zákaznicky orientovaným konceptem ovládání a vysokou kvalitou. V Evropě a Číně bude ID.7 uvedeno na trh v letošním roce, v Severní Americe v roce 2024.
Světová premiéra nového modelu ID.7
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen: "S modelem ID.7 děláme další krok v naší elektrické ofenzivě. Tento sedan nabízí vysokou úroveň komfortu a dlouhý dojezd. Již v roce 2026 budeme nabízet nejširší elektrické portfolio ze všech výrobců - od vstupního modelu za méně než 25 000 eur až po nový vrcholný model ID.7. Naším cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 80 procent. Již od roku 2033 bude Volkswagen v Evropě vyrábět pouze elektromobily."
Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen: "ID.7 stanovuje na základě platformy MEB nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Naším cílem je dojezd až 700 kilometrů podle metodiky WLTP2. Jeho dosažení nám umožní velmi dobrá aerodynamika a výrazné zvýšení hospodárnosti pohonu a efektivity řízení provozní teploty."
ID.7 je prvním modelem na základě modulární platformy pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) se zcela novou generací velmi hospodárného pohonu. Jeho elektromotor o výkonu 210 kW/286 k je dosud nejvýkonnějším elektromotorem v modelech Volkswagen ID. Tato výkonová varianta bude pro ID.7 k dispozici nezávisle na zvolené velikosti akumulátorové baterie. Agregát s interním označením APP550 byl vyvinut ve spolupráci se společností Volkswagen Group Components v Kasselu, kde je také vyráběn.
Nový pohon byl optimalizován především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti sady akumulátorů bude možné podle předběžných údajů dosáhnout na jedno nabití dojezdu až 700 kilometrů2 podle metodiky WLTP a nabíjecích výkonů až cca 200 kW. ID.7 tím umocňuje své kompetence pro cestování na dlouhé vzdálenosti, které ocení především řidiči s vysokými počty ujetých kilometrů a fleetoví zákazníci.
ID.7 má vnější délku téměř pět metrů a aerodynamicky tvarovanou karoserii. Jeho elegantně klesající oblouk střechy ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu cca 0,23 v závislosti na výbavě. Velkorysou nabídku prostoru v interiéru pro všech pět cestujících bylo možné vytvořit díky dlouhému rozvoru náprav ve spojení s krátkými převisy karoserie.
První Volkswagen s novým konceptem ovládání a zobrazování a exkluzivními prvky výbavy na přání
ID.7 poprvé používá nový koncept ovládání a zobrazování. Volkswagen tak reaguje na požadavky svých zákazníků a v příslušných oblastech zlepšuje zážitky spojené s ovládáním systémů a funkcí vozidla. Součástí nového konceptu jsou především následující sériově dodávané prvky:
− displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců)
− průhledový displej s rozšířenou realitou
− nové ovládání klimatizace a libovolně nastavitelná tlačítka pro oblíbené funkce integrovaná do první úrovně menu informačního a zábavního systému
− dotykové posuvníky se spodním osvětlením
Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen: "ID.7 je pro značku Volkswagen v Evropě, Číně a Severní Americe extrémně důležitým modelem. ID.7 je atraktivním vozem, který nadchne jak současné, tak i nové zákazníky značky Volkswagen na celém světě. Ve voze značky Volkswagen tak nabízíme prémiové technologie, které přesvědčí exkluzivitou, špičkovým komfortem a vysokou užitnou hodnotou v každodenním provozu."
S novými masážními sedadly nebo elektronicky ztmavitelnou panoramatickou střechou nabízí ID.7 prvky výbavy na přání, které jsou jinak k dispozici pouze ve vyšších třídách u prémiových konkurentů. Novou panoramatickou střechu s "chytrým sklem" lze dotykovým ovládáním elektronicky zprůhlednit nebo zneprůhlednit. Stejně jako u mnoha dalších funkcí v modelu ID.7 může i ovládání střechy probíhat prostřednictvím hovorových hlasových povelů - o jejich realizaci se postará nový hlasový asistent "IDA". Nově vyvinuta byla i na přání dodávaná přední sedadla, která poprvé ve voze značky Volkswagen nabízejí adaptivní klimatizaci sedadel Climatronic - ta podle přání uživatelů zajišťuje chlazení, vyhřívání i vysoušení. V nabídce je rovněž masážní funkce oceněná pečetí kvality AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Portfolio výbavy na přání završuje audiosystém Harman Kardon o výkonu 700 W, jehož 14 highendových reproduktorů včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru zaručuje v novém cestovním sedanu značky Volkswagen přesvědčivé zážitky z poslechu.
Nejlepší asistenční systémy ve své třídě byly znovu zdokonaleny
Asistenční systémy, jakým je "Travel Assist" se sdílenými daty4, převezmou v případě potřeby řízení modelu ID.7 v příčném i podélném směru. Volkswagen vyvinul tuto asistenční funkci ve spolupráci se společností CARIAD, která se v rámci koncernu Volkswagen specializuje na software. Od rychlosti jízdy 90 km/h na vícepruhových dálnicích může systém "Travel Assist"5 podporovat řidiče modelu ID.7 také asistovanou změnou jízdního pruhu. Řidič musí na celý proces dohlížet, ale asistenční funkce mu citelně usnadňuje řízení. To platí i pro parkování, které elektrický Volkswagen zvládá různými způsoby samočinně. Jedním z nich je zaparkování vozu pomocí paměťové funkce5 na vzdálenost až 50 metrů. Řidič přitom může sedět za volantem modelu ID.7 nebo na parkovací manévr dohlížet zvenku v aplikaci na chytrém telefonu6.
Urychlená elektrická ofenziva: Deset nových modelů s elektrickým pohonem do roku 2026. Nové ID.7 je jedním z deseti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Již v letošním roce se začne prodávat nové ID.3, ID. Buzz s dlouhým rozvorem1 a sedan ID.7. V roce 2026 bude uvedeno elektrické kompaktní SUV1 a sériová verze studie ID. 2all1 za méně než 25 000 eur. Výrobce automobilů z Wolfsburgu tak bude mít v porovnání s konkurencí nejširší portfolio elektromobilů. Nové ID.7 pro evropské a severoamerické trhy se bude vyrábět v závodě Volkswagen Emden. Varianta modelu ID.7 pro Čínu bude mít zajištěnu lokální výrobu.
1)Studie ve stavu blízkém sériově vyráběnému modelu. Vozidlo se zatím neprodává
2) V závislosti na velikosti akumulátorové baterie dosahuje předběžný údaj dojezdu podle metodiky WLTP až 700 kilometrů. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP pro sériově vyráběné vozy se mohou lišit v závislosti na výbavě.
3) Výbava na přání
4) Travel Assist se sdílenými daty podporuje řidiče pouze v rámci systémových limitů. Řidič musí být kdykoli připraven převzít řízení a není zbaven své povinnosti odpovědného řízení vozidla. Proces lze kdykoli deaktivovat. Systém lze využívat až do nejvyšší rychlosti vozu. Pouze ve spojení s navigačním systémem. Pouze ve spojení s aktivní licencí We Connect. On-line funkce systému "Travel Assist se sdílenými daty" lze využívat pouze na území pokrytém mobilní telefonní sítí a při patřičném nastavení pro ochranu soukromí. On-line funkce lze kdykoli deaktivovat v aplikaci We Connect ID. App. On-line funkce systému "Travel Assist" jsou k dispozici v následujících zemích: Belgie, Bulharsko, Dánsko, Německo, Estonsko, Finsko, Francie, Řecko, Velká Británie a Severní Irsko, Irsko, Itálie, Chorvatsko, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Malta, Nizozemí, Norsko, Rakousko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Švédsko, Švýcarsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Česká republika, Maďarsko, Kypr. K aktivaci on-line funkcí je nezbytné uživatelské konto Volkswagen ID a uživatel se musí přihlásit k portálu We Connect pomocí uživatelského jména a hesla. Dále je nutné uzavřít on-line samostatnou smlouvu o službách We Connect se společností Volkswagen AG. Po předání vozidla má zákazník 90denní lhůtu pro aktivaci on-line funkce "Travel Assist se sdílenými daty". Po jejím uplynutí začíná počáteční doba používání on-line funkcí asistenčního systému "Travel Assist se sdílenými daty". Používání on-line funkcí systému "Travel Assist se sdílenými daty" umožňuje integrované připojení k internetu. S tím spojené náklady na přenos dat nese v Evropě společnost Volkswagen AG v rámci síťového pokrytí. Datová komunikace prostřednictvím internetu může mít za následek dodatečné náklady (např. roamingové poplatky), v závislosti na příslušném tarifu uživatele mobilních telefonních služeb, a to především při provozu v zahraničí. Nezbytným předpokladem pro poskytování služby je přenos určitých osobních dat, jako je poloha a adresa IP vozidla. Podrobnější informace o zpracování dat jsou k dispozici v prohlášení o ochraně dat používaných asistenčním systémem "Travel Assist se sdílenými daty". Dostupnost služeb v individuálních paketech se může v jednotlivých zemích lišit. Služby jsou k dispozici po sjednané smluvní období a jejich obsah se může během smluvního období změnit, případně může dojít k jejich ukončení. Bližší informace jsou k dispozici na connect.volkswagen-we.com a u autorizovaných partnerů značky Volkswagen. Informace o obchodních podmínkách pro mobilní telekomunikační služby poskytují příslušní dodavatelé mobilních telekomunikačních služeb.
5) V rámci systémových limitů: Řidič musí být kdykoli připraven zasáhnout a převzít od asistenčního systému řízení v plném rozsahu. Řidič není v žádném okamžiku zbaven odpovědnosti za bezpečné řízení vozidla.
6) Pro kompatibilní mobilní telefony
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí
vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen
4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Polo, T-Roc, Golf,
Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém
roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů,
což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000
lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a
servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE
důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele
mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a
užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen
osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON
společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility
založené na elektrických pohonech a digitalizaci.