Praha - Volkswagen činí v rámci strategie ACCELERATE další důsledné kroky na své cestě k softwarově orientovanému poskytovateli mobility. Software je přitom rozhodujícím faktorem také při vývoji systémů podvozku a řízení pro budoucí vysoce automatizovanou jízdu. Volkswagen v současnosti vyvíjí novou generaci elektronicky řízeného podvozku a nový systém řízení.
"Díky výrazné minimalizaci náklonu karoserie v podélném i příčném směru a optimalizaci jízdní dynamiky reaguje vůz rychleji na pohyby volantu a řídí se precizněji," říká Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, systémů řízení a regulačních systémů ve společnosti Volkswagen. "Tento vývoj je extrémně důležitý také s ohledem na vysoce automatizovanou jízdu. Díky tomu můžeme cestujícím poskytnout maximální komfort ve všech situacích."
Software bude ještě více určovat charakter vozu
Volkswagen dosahuje velkého pokroku i ve vývoji nového systému řízení. "V budoucnosti bude hrát software stále důležitější roli také u řízení," říká Schebsdat. "Díky tomu máme výrazně více možností, jak ovlivňovat vlastnosti řízení, které pak můžeme realizovat ve specifické podobě u jednotlivých modelů na všech platformách." Po uvedení příslušných komponentů do sériové výroby budou z tohoto systému řízení profitovat také asistenční systémy, například Lane Assist nebo Travel Assist.
1 Golf R - spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 9,0; mimo město 6,0; kombinovaná 7,1; emise CO2 (kombinované) v g/km: 163 - 161; třída hospodárnosti: D
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2020 vyrobil Volkswagen 5,3 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.