Praha - Dnešní Den Země se slaví od Chattanoogy po Peking, od Audi po Volkswagen Užitkové vozy. Dvanáct značek koncernu Volkswagen a jejich 660 000 zaměstnanců vyjádří jasně svůj postoj. V rámci akce #Project1Hour přeruší na jednu hodinu práci a společně se budou informovat o ochraně klimatu a vyvíjet konkrétní zlepšení.
Koncern Volkswagen se jednoznačně zavázal k plnění Pařížské dohody o změně
klimatu. Cílem společnosti je dosáhnout neutrální bilance emisí CO2 do roku 2050. Volkswagen se proto zaměřuje na elektrifikaci
svých produktů a snižování emisí CO2 od
dodavatelských řetězců až po recyklaci.
Ochrana klimatu je však závislá také na příspěvcích jednotlivců. Zaměstnanci
koncernu Volkswagen na celém světě proto na Den Země přeruší na jednu hodinu práci,
aby získali více informací o světovém klimatu, vypočetli si vlastní "uhlíkovou
stopu" a rozhodli se, jaká opatření pro ochranu klimatu budou osobně
realizovat.
Všichni zaměstnanci mohou přispívat k boji proti změně klimatu - například
úsporami energie na pracovišti či doma, výběrem dopravních prostředků
s nejmenším vlivem na klima pro služební cesty nebo snižováním vlastní
spotřeby masa. Strategické oddělení koncernu Volkswagen shromáždí konkrétní návrhy
řešení pro ochranu klimatu na pracovišti a následně zajistí jejich realizaci, pokud
to bude možné.
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, vysvětluje, z jakého nápadu se zrodila akce #Project1Hour: "Volkswagen se svou strategií a složením produktového portfolia jednoznačně zavázal k ochraně klimatu. Jako společnost jsme dosáhli velkého pokroku, který nám umožní nabízet nejpozději v roce 2050 mobilitu s kompletně nulovými emisemi CO2. Při realizaci naší firemní strategie a snižování emisí CO2 stále spatřujeme velký potenciál v interních procesech, v mnoha našich organizačních jednotkách a v chování jednotlivců. V rámci akce #Project1Hour si 660 000 zaměstnanců vyhradí čas k tomu, aby se zamysleli nad tím, jak mohou ve svém prostředí zlepšovat ochranu klimatu. Těším se, že od našich zaměstnanců na celém světě dostanu mnoho návrhů řešení, jak bychom mohli ještě více zintenzivnit naše aktivity zaměřené na ochranu klimatu."
Bernd Osterloh, předseda koncernové podnikové rady, si dnes také vyhradí jednu
hodinu k tomu, aby si vypočetl svou vlastní "uhlíkovou stopu" a podpořil
#Project1Hour: "Máme jen jednu planetu. A je na nás, abychom ji chránili - pro sebe
i příští generace. Proto jsme 22. dubna všichni vyzváni, abychom se tímto tématem
ještě intenzivněji zabývali. Trvalé udržitelnosti a ochrany klimatu můžeme
dosáhnout pouze prostřednictvím solidarity. Přesně, jak zní jedna ze zásad našeho
koncernu: 'together unbeatable' - společně jsme neporazitelní. Pro nás, zaměstnance
v automobilovém průmyslu, není závazek k ochraně životního prostředí a
klimatu důležitý pouze v této jedné hodině. Je to otázka naší budoucnosti.
#Project1Hour je proto příležitost ukázat sílu našich hodnot: našich cílů dosáhneme
díky rozmanitosti, soudržnosti, odvaze a odhodlání."
Georg Kell, mluvčí nezávislé rady společnosti Volkswagen pro trvalou udržitelnost,
k tomu dodává: "S 660 000 zaměstnanci na celém světě se patrně jedná o
největší akci zaměstnanců na podporu ochrany klimatu v historii průmyslu.
Nejde o to být lepší, větší, významnější než ostatní. Důležité je považovat se za
součást globální komunity odpovědnosti. Komunity, v níž každá společnost a
každý jednotlivec přispívá k minimalizaci ekologických následků klimatické
změny."
#Project1Hour doprovázejí různé kampaně na pracovištích. Uveďme alespoň několik
příkladů: V závodě Volkswagen ve Wolfsburgu upozorňuje na projekt velký
transparent na elektrárně spolu s přehlídkou elektromobilů. Volkswagen South
Africa vysadí sukulentní rostliny (portulakárie africká), které pohlcují mimořádně
velká množství CO2. Z rostlin vznikne logo značky
Volkswagen o průměru 45 metrů. Také tým Audi v Bruselu vytvoří na pozemku
výrobního závodu nový prostor se zelení, zatímco jejich kolegové v Ingolstadtu
a Neckarsulmu se u příležitosti Dne Země zúčastní kampaně, při níž budou při
joggingu sbírat odpadky. SEAT v Martorellu zastaví po dobu hodinové akce
#Project1Hour montážní linky. Zaměstnanci závodu MAN Bus ve městě Starachowice
mohou u vstupní brány do závodu odevzdávat stará elektrická zařízení, za něž obdrží
sazenici stromu. Zaměstnanci značky Ducati budou diskutovat ve virtuální radnici
s Riccardem Valentinim, odborníkem na klima a nositelem Nobelovy ceny míru.
V některých výrobních závodech se akce #Project1Hour kvůli omezené výrobě
neuskuteční 22. dubna, ale bude se konat později.
Zaměstnanci mnoha značek z různých regionů celého světa vyrobili v rámci
příprav na Den Země krátká videa, která koncern Volkswagen zveřejní 22. dubna na
svých globálních kanálech na sociálních sítích jako společný závazek k ochraně
klimatu. Mnoho zaměstnanců navíc během Dne Země oznámí svůj soukromý klimatický cíl
pod hashtagem #Project1Hour.
Koncern Volkswagen spojuje akci #Project1Hour s Mezinárodním dnem Země,
organizovaným 22. dubna. První Den Země se uskutečnil v roce 1970 v USA a
od té doby se koná každý rok 22. dubna. Během více než 50 let vzniklo na jeho
základě oblíbené ekologické hnutí na celém světě. V průběhu prvního Dne Země
se do aktivit zapojilo 20 milionů lidí. V současnosti jich je již více než 200
milionů. V Den Země se koná rozmanitá řada kampaní a aktivit, které se
zabývají širokým spektrem témat v oblasti ochrany životního prostředí a
klimatu. Den Země se také snaží podporovat spolupráci při hledání trvale
udržitelných řešení ekologických a klimatických problémů. Motto letošního
Mezinárodního dne Země je "Ozdravme naši Zemi".
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.