Praha - Volkswagen představí 28. dubna nový model ID.4 GTX - vrcholnou verzi v produktové řadě elektromobilů. V Evropě ponesou příslušné sportovní modely z rodiny ID. zkratku GTX. Podobně jako GTI a GTE bude GTX samostatnou produktovou verzí, která nabije svět elektromobility Volkswagen novou, inteligentní sportovností.
"Písmena GT již dlouho signalizují potěšení z jízdy," říká Klaus Zellmer, člen
představenstva značky Volkswagen, odpovědný za marketing a prodej. "Písmeno X nyní
vytváří spojení s mobilitou budoucnosti. Trvalá udržitelnost a sportovnost se
nevylučují, nýbrž se vzájemně inteligentně doplňují."
Modely GTX přesvědčí především v oblastech sportovních výkonů a designu.
Dodatečný elektromotor na přední nápravě přinese do rodiny ID. pohon všech kol,
který je koncipován pro maximální hospodárnost. Elektromotor vpředu se inteligentně
připojí během několika milisekund, pokud řidič požaduje velmi vysoký výkon nebo
mimořádnou trakci. V novém jízdním režimu "Traction" je připojený dokonce
trvale. Vrcholné sportovní výkony modelů GTX navíc umocňují sportovní designové
detaily a speciální design vnějšího i vnitřního osvětlení.
Nová produktová verze pro rodinu ID. je dalším významným krokem v realizaci
podnikové strategie ACCELERATE. Volkswagen se tak chce stát nejžádanější značkou
pro trvale udržitelnou mobilitu. Cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů
v Evropě na 70 procent celkového prodeje. Volkswagen hodlá být uhlíkově
neutrální do roku 2050. Do roku 2025 investuje 16 miliard eur do elektromobility,
hybridních pohonů a digitalizace.
1 ID.4 GTX - Spotřeba elektrické energie
v kWh/100 km (EU): 19,1 - 18,1 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.