Praha - Volkswagen zveřejnil první pohled na design projektu Trinity: Elektrický sedan, který se bude od roku 2026 vyrábět ve Wolfsburgu, stanoví nová měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace - a navíc nabídne možnost vysoce automatizované jízdy úrovně 4.
Název projektu Trinity je odvozen z latinského slova "trinitas"
s významem "trojjedinost". Trinity totiž ztělesňuje tři témata zásadního
významu: nově vyvinutou elektronickou platformu s nejmodernějším softwarem,
nabídku se zjednodušenou strukturou a síťově propojenou, inteligentní výrobu
v hlavním závodě Wolfsburg.
"Trinity bude vrcholem naší strategie ACCELERATE, prestižním projektem, naším
softwarovým automobilem snů," říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva
značky Volkswagen. Nově vyvinutá automobilová platforma stanoví měřítka
z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení ("nabíjení stejně rychlé jako doplnění
paliva") a digitalizace.
První skica projektu Trinity ukazuje sportovní sedan s nízkou karoserií
Trinity umožní autonomní jízdu širokému okruhu lidí, protože bude vozem
mainstreamového segmentu. Při plánovaném spuštění výroby v roce 2026 dosáhne
Trinity již úrovně autonomní jízdy 2+ a technicky bude tento model připraven na
úroveň 4. "Využijeme naše úspory z rozsahu, abychom zpřístupnili autonomní
jízdu mnoha lidem a vybudovali neuronovou síť se schopností učit se. Tím vytvoříme
předpoklady pro nepřetržitou výměnu dat ve flotile našich vozidel, která se tak
budou vzájemně informovat například o stavu dopravy, překážkách nebo nehodách,"
říká Ralf Brandstätter. Trinity tak věnuje lidem čas a ušetří je stresu. Po dlouhé
jízdě na dálnici vystoupí cestující v cíli odpočatí. Vůz je totiž do zvolené
destinace sám doveze, ať se jedná o cestu na dovolenou, nebo zpáteční jízdu ze
zaměstnání domů. "Trinity bude tedy pro naše zákazníky jakýmsi 'strojem času',"
říká Ralf Brandstätter.
Závod Wolfsburg se po zahájení výroby sériové verze stane výkladní skříní
nejmodernějších, inteligentních a síťově propojených výrobních procesů. "Způsob,
jímž vyrábíme automobily, kompletně změníme a zavedeme do něj revoluční koncepty.
Důležitou roli zde bude hrát digitalizace, automatizace a lehká konstrukce," říká
Ralf Brandstätter.
Budoucí modely, jakým je Trinity, budou vyráběny ve výrazně menších počtech
variant. Hardware se tím dalekosáhle sjednotí. Automobily pak budou mít prakticky
všechno ve své výbavě a zákazník si bude moci kdykoli aktivovat požadované funkce
prostřednictvím digitálního ekosystému vozu. Tím se výrazně sníží složitost
výroby.
Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To
je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem
budou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale
současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu.
Volkswagen bude tímto způsobem generovat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel
- například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si
zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou
jízdu. "V budoucnosti již nebude individuální konfigurace vozidla určována
hardwarem při jeho nákupu. Místo toho si bude zákazník moci požadované funkce
kdykoli dodatečně objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém
automobilu," říká Ralf Brandstätter.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.