Praha - Volkswagen urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. Společnost nyní představila strategii ACCELERATE, která jí umožní přizpůsobit se včas a důsledně hlubokým změnám automobilového průmyslu. Se stejnou rozhodností, s níž Volkswagen realizuje svou globální elektrickou ofenzivu, se bude nyní zabývat i velkými tématy budoucnosti. Klíčovými kompetencemi se stanou digitální zážitky pro zákazníky a integrace softwaru do vozidla. Obchodní modely založené na datech umožní značce Volkswagen oslovovat nové skupiny zákazníků a získávat nové zdroje příjmů. Volkswagen navíc ještě v tomto desetiletí zpřístupní mnoha lidem autonomní jízdu. "Elektromobilita byla jen začátkem, opravdová revoluce teprve přijde. Se strategií ACCELERATE zvyšujeme rychlost na cestě do digitální budoucnosti," říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. "Volkswagen projde v příštích letech dosud nevídanou proměnou."
Volkswagen zahájil se strategií TRANSFORM 2025+ v roce 2016 hlubokou
transformaci ve spojení s největší elektrickou ofenzivou v automobilovém
průmyslu. Cílem strategie ACCELERATE je nyní proměna Volkswagenu
na "nejatraktivnější značku pro trvale udržitelnou mobilitu". Urychlení
transformace společnosti Volkswagen je postaveno na třech pilířích - "hodnota
značky", "modulární platformy" a "hodnotná společnost" - tvořených konkrétními
opatřeními a ambiciózními cíli.
Integrace softwaru se stane klíčovou kompetencí značky
Volkswagen
Vysoké počty prodaných vozů Volkswagen významně přispějí k efektivnímu
využívání softwaru v rámci celého koncernu. Integrace softwaru do vozidla a
digitální zážitky pro zákazníky se stanou klíčovými kompetencemi společnosti.
Volkswagen je proto lídrem vývoje zákaznicky orientovaného digitálního ekosystému.
Průkopníkem v této oblasti je rodina ID. Volkswagen založil organizační
jednotku ID.Digital pro agilní realizaci projektů, která bude od léta 2021
připravovat a ve 12týdenním intervalu vydávat pravidelné aktualizace
"Over-the-Air". Vůz tak bude v aktuální podobě po celou dobu svého životního
cyklu a novými funkcemi bude dokonce vylepšován. Již za dva roky bude na silnicích
jezdit síťově propojená flotila více než 500 000 vozidel, která umožní značce
Volkswagen pohotově reagovat na požadavky zákazníků novými funkcemi.
Obchodní model 2.0: nové skupiny zákazníků a dodatečné zdroje
příjmů
Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To
je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem
jsou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně
budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Pro
společnost to bude znamenat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel - například
za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou
moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.
Volkswagen také výrazně zjednoduší strukturu své nabídky. Budoucí generace vozidel
se budou vyrábět ve výrazně menších počtech variant. Individuální konfigurace již
nebude určována hardwarem při nákupu vozidla. Automobil bude mít vše podstatné ve
své výbavě a zákazník si bude moci požadované funkce kdykoli objednat
prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu. Výrazně se tím sníží
složitost výroby.
Jasný plán pro zvýšení ziskovosti
Do roku 2025 bude Volkswagen investovat 16 miliard eur do budoucích oblastí
elektromobility, hybridizace a digitalizace. Společnost pokračuje v rámci
strategie ACCELERATE v důsledném zvyšování své efektivity,
aby si zajistila prostředky pro vysoké investice do budoucnosti. Do roku 2023 bude
dosaženo cíle provozní marže minimálně 6 procent a na této výši má být udržována i
v dalších letech.
Pozornost se přitom zaměří na posílení odolnosti vůči výkyvům trhu. Volkswagen
proto hodlá snížit do roku 2023 fixní náklady o 5 procent, zvyšovat produktivitu
výrobních závodů o 5 procent ročně, optimalizovat náklady na materiál o 7 procent a
trvale dosahovat zisku ve všech regionech. Cílem pro Jižní Ameriku a USA je
dosáhnout vyrovnaného hospodaření již v letošním roce. V Severní Americe budou
pro dosažení ziskové zóny postačovat o 15 procent nižší prodeje, v Jižní
Americe dokonce o 30 procent nižší.
Ještě rychlejší rozšiřování elektromobility
Volkswagen kromě toho znovu výrazně zintenzivní svou globální elektrickou ofenzivu.
Do roku 2030 se zvýší podíl elektromobilů na prodeji v Evropě na více než 70
procent - což je dvojnásobek oproti dosavadnímu plánu ve výši 35 procent.
V USA a Číně plánuje společnost ve stejném časovém období více než 50procentní
podíl elektromobilů. Volkswagen bude každý rok uvádět na trh minimálně jeden model
s elektrickým pohonem. V první polovině roku 2021 představí model ID.4
GTX1 s pohonem všech kol. Ve druhé polovině roku bude
následovat sportovní model ID.51. Na podzim bude mít premiéru ID.6
X/Cross1, sedmimístné SUV s elektrickým pohonem pro čínský trh.
Realizace plánu vyrábět elektromobil se základní cenou od 20 000 eur, který
zaujme v nabídce místo pod modelem ID.32, bude urychlena o dva
roky, takže první vozy vyjedou na silnice již v roce 2025. Volkswagen u
modulární platformy MEB pro elektromobily průběžně optimalizuje zrychlení, nabíjecí
výkon a dojezd. Volkswagen maximálně využije své rozsáhlé a bezkonkurenční
zkušenosti s platformami i u platformy SSC (Scalable Systems Platform) nové
generace, která bude určena pro výkonné elektromobily s plochou podlahou. Tato
platforma nalezne poprvé uplatnění v prestižním projektu Trinity, u něhož se
počítá se zahájením sériové výroby v roce 2026.
Souběžně s ještě intenzivnější elektrickou ofenzivou bude Volkswagen
pokračovat ve vývoji modelů se spalovacími motory. Všechny klíčové modely - jakými
jsou Golf, Tiguan, Passat, Tayron a T-Roc - se proto dočkají svých nástupců. Ralf
Brandstätter k tomu říká: "Po určitou dobu ještě budeme potřebovat spalovací
motory, budou však maximálně hospodárné. Nová generace našich klíčových produktů, u
nichž se jedná bez výjimky o globální modely, proto obdrží nejnovější generaci
plug-in hybridní techniky s elektrickým dojezdem až 100 kilometrů."
Trinity nabídne autonomní jízdu širokým vrstvám zákazníků
Všechny budoucí cíle značky Volkswagen budou v roce 2026 poprvé realizovány
v jednom vozidle. V modelu Trinity se setkají všechny faktory. Toto
vozidlo stanoví nová měřítka ve třech různých ohledech: technologicky, obchodním
modelem 2.0 a novými metodami výroby v hlavním závodě Wolfsburg.
Trinity od začátku umožní automatizovanou jízdu na úrovni 2+ a výhledově až 4.
"Trinity bude pro naše zákazníky pomyslným strojem na čas, protože jim ušetří čas a
zbaví je i stresu. Tato technologie se nesmí stát privilegiem pro nemnohé. Díky
naší modularitě a výrobě ve velkém měřítku zajistíme, aby byla dostupná pro mnoho
lidí," říká Ralf Brandstätter.
Volkswagen v současnosti prodává cca 6 milionů vozidel ročně. Díky tomu
disponuje dostatečným objemem výroby, který umožní vývoj náročné autonomní jízdy
pro široké využití na celém světě. Volkswagen začne jako vedoucí značka
v koncernu Volkswagen vytvářet s modelem Trinity od roku 2026 neuronovou
síť v rámci své flotily zcela síťově propojených automobilů. Vozidla si budou
prostřednictvím této neuronové sítě nepřetržitě vyměňovat data, například o
dopravní situaci, překážkách nebo nehodách. Volkswagen tím vytvoří systém čítající
miliony vozidel a disponující schopností učit se. Z toho budou profitovat
zákazníci všech koncernových značek.
Ralf Brandstätter na závěr dodává: "Volkswagen se od základů změní. Budeme
ztělesňovat nejen elektromobilitu pro ochranu klimatu, ale především fascinující
digitální zážitky pro zákazníky, nové obchodní modely a autonomní jízdu pro mnoho
lidí. V uplynulých několika letech jsme pro to vytvořili pevné základy.
Strategií ACCELERATE nyní dodáváme digitalizaci další silný
impulz."
1) Vozidla se zatím
neprodávají.
2) ID.3 - Kombinovaná spotřeba
elektrické energie v kWh/100 km (EU): 17,7 - 14,5; kombinované emise
CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.