Praha - Volkswagen ID.3 postoupil do finálového kola prestižní evropské ankety Car of the Year 2021. Mezinárodní porota složená z renomovaných evropských novinářů rozhodne o vítězi na konci února. Evropské "Auto roku" musí splňovat komplexní požadavky od hospodárnosti přes komfort a bezpečnost až po pokroková technická řešení. ID.3 přináší jako první model na koncernové platformě MEB řadu inovací a širokému okruhu motoristů nabízí elektrickou mobilitu s nulovými emisemi pro každodenní život na cestách. V uplynulém desetiletí získaly titul "Car of the Year" tři modely značky Volkswagen.
"Máme velkou radost, že náš revoluční elektromobil Volkswagen ID.3 získává velké
uznání jak od našich zákazníků, tak i od nezávislých odborníků, jak ukazuje
zařazení modelu ID.3 do finálového kola prestižní ankety Car of the Year," říká
Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká
republika. "ID.3 je prvním členem rodiny průkopnických elektromobilů ID.,
s nimiž poprvé nabízíme našim zákazníkům prakticky využitelnou elektromobilitu
bez kompromisů. ID.3 tak navazuje na odkaz našich legendárních modelů Brouk a Golf
a začíná psát třetí velkou kapitolu historie značky Volkswagen."
Volkswagen ID.3 se v konkurenci 28 dalších nominovaných modelů probojoval do
finálového kola prestižní evropské ankety Car of the Year 2021 (Auto roku).
Mezinárodní porota zvolila v prvním kole sedm finalistů. O letošním nositeli
titulu Car of the Year rozhodne na konci února finálové hlasování. Jeho výsledky
budou zveřejněny v pondělí 1. března 2021.
První člen rodiny elektromobilů ID. bude bojovat o prestižní titul Car of the Year
Anketa Car of the Year (COTY) patří mezi nejstarší a nejprestižnější soutěže svého
druhu v Evropě. Od roku 1964 jsou v ní každoročně oceňovány nejlepší
automobilové novinky, které splní podmínku, že se budou do konce příslušného roku
prodávat alespoň na pěti evropských trzích. Porota, tvořená letos 60 motoristickými
novináři z 23 evropských zemí včetně jednoho zástupce z České republiky,
hodnotí jednotlivé modely na základě důkladného testování a porovnávání na základě
kritérií, jako jsou hospodárnost, komfort, bezpečnost, jízdní vlastnosti,
funkčnost, design a technický pokrok. V uplynulém desetiletí obdržely
prestižní ocenění Car of the Year tři modely značky Volkswagen - v roce 2010
to bylo Polo, v roce 2013 Golf a v roce 2015 Passat.
Volkswagen ID.3 je důležitou součástí strategie Way to Zero a jako první
elektromobil je zkonstruován na základě vyspělé modulární platformy MEB,
která umožňuje maximálně využívat přednosti elektrického pohonu. Cestující tak
mají k dispozici mimořádně prostorný interiér, v němž si mohou užívat
tichou, ale současně velmi dynamickou jízdu. Součástí výbavy modelu ID.3 je řada
inovací. Mezi ně patří například ID. Light pod čelním oknem pro vizuální komunikaci
vozidla s cestujícími.
Volkswagen po zářijovém zahájení prodeje postupně rozšiřuje nabídku variant pro
různé skupiny zákazníků. Vrcholná variant má sadu akumulátorů s využitelnou
kapacitou 77 kWh, která díky dojezdu na jedno nabití až 549 km (podle metodiky
WLTP) umožňuje snadné cestování na dlouhé vzdálenosti. Rychlým nabíjením o výkonu
až 125 kW lze za pouhých 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí 350
km. K dlouhému dojezdu významně přispívá účinná rekuperace kinetické
energie a nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,27. K dispozici je
rovněž tepelné čerpadlo, které umožňuje efektivní vyhřívání interiéru za nízkých
teplot. Ceny modelu Volkswagen ID.3 na českém trhu začínají již od 976 900 Kč.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.