Praha - Volkswagen e-Golf je historií. Dne 23. prosince 2020 sjelo poslední vozidlo z montážní linky ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Elektromobil e-Golf v odstínu šedá Urano byl 50 401. vozidlem, které bylo od března 2017 vyrobeno v Drážďanech. Na začátku nového roku 2021 začne třítýdenní rekonstrukce výrobních provozů Skleněné manufaktury. Na konci ledna sjedou z montážní linky v Drážďanech první vozy ID.3 ze sériové výroby.
Danny Auerswald, vedoucí Skleněné manufaktury, k tomu říká: "Konec e-Golfu je
současně začátkem poslední fáze příprav na zahájení výroby modelu ID.3. Již za
několik týdnů začneme psát novou kapitolu v historii Skleněné manufaktury. Po
Cvikově jsme druhým výrobním závodem v Evropě, v němž bude probíhat
výroba vozidel na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily.
Volkswagen tím zdůrazňuje význam saských závodů v koncernové elektrické
ofenzivě."
Thomas Aehlig, předseda podnikové rady Skleněné manufaktury, říká: "Spuštění
montáže modelu ID.3 je pro zaměstnance velmi dobrou zprávou a odměnou za nesmírné
úsilí při transformaci výrobního závodu od roku 2016. Dosáhli jsme tím dlouhodobé
jistoty pracovních míst pro kmenové zaměstnance a perspektivy pozitivní budoucnosti
pro výrobní závod."
Výrobní závod Drážďany: Výrobní zařízení pro ID.3 ve dvou vlnách
Předání štafetového kolíku: Po ukončení výroby modelu e-Golf bude od ledna sjíždět z montážní linky v Drážďanech ID.3
Na začátku roku 2021 proběhne ve Skleněné manufaktuře rekonstrukce výrobních
provozů v souladu s požadavky modulární platformy MEB pro
elektromobility. První fáze změn pro model ID.3 se uskutečnila již v létě
2020. Mezi sedm optimalizovaných stanic patří například pracoviště, na němž dochází
ke "svatbě", tedy spojení karoserie a podvozku. V zimní fázi rekonstrukce je
na řadě například instalace zařízení pro montáž panoramatického střešního okna a
přizpůsobení podávacích prostředků pro montáž přístrojové desky a sedadel.
e-Golf: Jeden z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě
Volkswagen e-Golf byl uveden na trh v roce 2013 a do léta 2020 se vyráběl ve
Wolfsburgu. Volkswagen zahájil v roce 2017 souběžně výrobu také ve Skleněné
manufaktuře, aby uspokojil vysokou poptávku. Oba německé výrobní závody opustilo
během více než sedmi let celkem 145 561 vozů. Statistiky prodeje ukazují, že
je e-Golf jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě - především u
zákazníků v Norsku a na domácím německém trhu.
Skleněná manufaktura Drážďany: Od roku 2017 závod pro výrobu elektromobilů
a výkladní skříň elektromobility
Od otevření Skleněné manufaktury v roce 2001 se v ní vyráběly luxusní
sedany Phaeton (84 235 vozů, 2001 - 2016), Bentley Flying Spur (2186 vozů,
2005/2006 a 2013/2014) a od roku 2017 elektromobily e-Golf (50 401 vozů). Se
zahájením výroby modelu e-Golf se navíc Skleněná manufaktura stala v rámci
svého nového strategického směřování "Centrem pro budoucí mobilitu". Orientaci
tohoto výrobního závodu na budoucnost potvrzují také další inovativní oblasti
činnosti, mezi něž patří "Inkubátor pro budoucí mobilitu" (program společnosti
Volkswagen pro podporu zakladatelů startupů), "Kampus pro budoucí mobilitu"
(výuková laboratoř pro vzdělávání studentů i zaměstnanců), rozšířené předávání
vozidel a zkušební zóny pro Výrobu 4.0. Úspěšnou transformaci dále urychlí brzké
zahájení sériové výroby modelu ID.3 na konci ledna 2021.
MEB umožní hromadné rozšíření elektromobilů
ID.3 je jako první vozidlo zkonstruován na modulární platformě MEB koncernu
Volkswagen. Platforma byla vyvinuta výhradně pro elektromobily a maximálně využívá
možnosti elektromobility. ID.3 díky tomu nabízí dlouhý dojezd, velkorysý prostor
v interiéru a dynamické jízdní vlastnosti. Od září, kdy byl ID.3 uveden na
evropský trh, předal Volkswagen zákazníkům již více než 28 000 vozidel.
Základní verze modelu ID.3 bude stát méně než 30 000 eur a zákazníci ji mohou
objednávat od začátku roku 2021.
Skvělé zázemí pro výrobu elektromobilů v Německu
Volkswagen svým rozhodným vstupem do oblasti elektromobility významně přispívá
k ochraně klimatu, a vytváří tak dlouhodobé perspektivy pro svých 100 000
zaměstnanců v německých výrobních závodech. Kromě výroby ve Cvikově a v
budoucnu i v Drážďanech se na rozvoji elektromobility podílejí také závody pro
výrobu komponentů v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Wolfsburgu, které
produkují důležité díly, jakými jsou například elektromotory nebo akumulátorové
systémy. Od roku 2022 se rozeběhne výroba elektromobilů rovněž v závodech
Emden a Hannover. Sídlo koncernu ve Wolfsburgu se ve střednědobém horizontu stane
vzorem vysoce automatizované výroby elektromobilů.
Video: Konec výroby modelu e-Golf:
Volkswagen připravuje Skleněnou manufakturu Drážďany na produkci ID.3 -
YouTube
1) ID.3 - Spotřeba elektrické
energie v kWh/100 km (EU): 15,4 - 14,5 (kombinovaná); emise
CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.
2) e-Golf - Kombinovaná spotřeba
elektrické energie v kWh/100 km: 13,8 - 12,9; kombinované emise
CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.
Loučení s e-Golfem: Jeho výroba ve Skleněné manufaktuře končí po 50 401 vozidlech