ID.31 má za sebou start snů s pěti hvězdami, což je nejlepší hodnocení, jakého lze v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dosáhnout. Zkušební technici udělili prvnímu modelu na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily vynikající hodnocení ve všech kritériích - v oblastech asistenčních systémů i ochrany dospělých cestujících, dětí a zranitelných účastníků silničního provozu.
"Je to skvělý úspěch pro celý náš tým ID.," říká Dr. Frank Welsch, vedoucí vývoje
značky Volkswagen. "Vysoká úroveň bezpečnosti našich vozidel je pro nás vždy velmi
důležitá, a proto je od začátku vývoje součástí koncepce platformy MEB. ID.3 to
výmluvně dokazuje svými 5 hvězdami."
Hodnocení ochrany dospělých cestujících vychází mimo jiné
z čelních a bočních nárazových testů a z testů ochrany proti poranění
krční páteře při nárazu zezadu. Na základě těchto nárazových testů a posouzení
bezpečnostních opatření pro rychlou a bezpečnou záchranu cestujících a jejich
vyproštění z havarovaného vozidla byla modelu ID.3 přiznána 87% míra ochrany
řidiče a cestujících. Děti jsou chráněny dokonce z 89 %.
S nejlepším hodnocením v testech Euro NCAP: ID.3
Toto hodnocení vychází ze tří důležitých aspektů: Komisaři se kromě ochrany, kterou
zajišťují dětské zádržné systémy při čelním nebo bočním nárazu, zaměřovali také na
možnosti montáže dětských sedaček různých velikostí a výbav, které vozidlo nabízí
pro bezpečnou přepravu dětí.
Kromě ochrany cestujících ve vozidlech zkoumá Euro NCAP také
účinnost ochrany, poskytované systémy automatického nouzového brzdění (AEB)
zranitelným účastníkům silničního provozu - chodcům a cyklistům - při hrozící
kolizi. Zkušební technici kladou důraz rovněž na ostatní sériově dodávané
asistenční systémy. Pozitivně hodnocena byla skutečnost, že ID.3 má ve všech
verzích výbavy sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu "Lane Assist" a
asistenta pro nouzové brzdění "Front Assist".
Poprvé ve voze značky Volkswagen nalézá v modelu ID.3
uplatnění tzv. centrální airbag mezi předními sedadly. Tento airbag zabraňuje
například při bočních kolizích možnému kontaktu hlav řidiče a spolujezdce
vpředu.
Volkswagen nabízí na přání další asistenční systémy nejvyšší úrovně. Jedním
z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním nejvyšší
povolené rychlosti. "Travel Assist" umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 160
km/h. K bezpečné, komfortní jízdě přispívá rovněž asistent pro jízdu
v dopravní koloně spolu s asistentem pro sledování slepého úhlu,
asistentem pro couvání z parkovacího místa, asistentem pro stav nouze
"Emergency Assist" a parkovacím asistentem "Park Assist".
ID.3 s pěti hvězdami prodloužil sérii úspěšných
výsledků modelů Volkswagen v testech Euro NCAP - naposledy v nich dosáhly
nejvyššího hodnocení nové modely Golf a T-Cross. Evropský program pro hodnocení
bezpečnosti nových automobilů stanovuje od roku 1997 přísná měřítka bezpečnosti
nových vozů. Euro NCAP poskytuje zákazníkům aktuální informace o bezpečnosti
oblíbených nových modelů. V uplynulých letech byly testy a požadavky na
sériově dodávané asistenční systémy a pasivní bezpečnost průběžně zpřísňovány.
Podrobné informace jsou veřejně dostupné na www.euroncap.com.
Video z testů je k dispozici zde: https://www.youtube.com/watch?v=bruZl_NXPBA&feature=youtu.be
1) ID.3 - Spotřeba elektrické energie
v kWh/100 km (EU): 15,4 - 14,5 (kombinovaná); emise
CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.