Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu Touareg, které kombinují mimořádné výkony s pozoruhodnou hospodárností. Nové hybridní modely Touareg eHybrid a Touareg R umožňují externí nabíjení sady lithium-iontových akumulátorů, jejíž kapacita postačí k ujetí až 47 kilometrů s nulovými emisemi na jedno nabití. Stranou nezůstává ani potěšení z dynamické jízdy. Řidiči nových vrcholných verzí mají k dispozici nejvyšší výkon 280 kW/381 k (eHybrid), resp. 340 kW/462 k (R). Nový Touareg eHybrid lze objednávat za ceny od 2 018 900 Kč, sportovně laděný Touareg R stojí 2 212 900 Kč.
Touareg s hybridním pohonem je k dispozici ve dvou verzích: jako komfortní Touareg eHybrid nebo sportovně laděný Touareg R
"Touareg jde jako vlajková loď značky Volkswagen příkladem i v oblasti
snižování emisí," říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy
společnosti Porsche Česká republika. "Díky dojezdu až 47 kilometrů s výhradně
elektrickým pohonem lze i s tímto druhem automobilu cestovat po městě
s nulovými lokálními emisemi. Hybridní Touareg si přitom zachovává veškeré
přednosti svých konvenčně poháněných sourozenců. Zákazníci si tak mohou užívat
v každodenním provozu elektromobilitu šetrnou k životnímu prostředí, aniž
by se museli vzdávat výhod spalovacího motoru v situacích, kdy jej potřebují.
Součástí naší elektrifikační strategie je i komplexní poradenství a nabídka
individuálních řešení pro nabíjení z portfolia značky MOON."
Hybridní Volkswagen Touareg je nabízen ve třech variantách výbavy. Méně výkonnou
variantu eHybrid mohou zákazníci objednávat s komfortně orientovanými stupni
výbavy Atmosphere a Elegance za ceny od 2 018 900 Kč. Pro výkonnější
verzi je vyhrazen sportovně laděný stupeň výbavy R s cenou od
2 212 900 Kč.
Hybridní varianty Atmosphere a Elegance se od konvenčně poháněných verzí odlišují mimo jiné rozšířenou sériovou výbavou, která zahrnuje digitalizovanou přístrojovou desku "Innovision Cockpit", panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, 4zónovou automatickou klimatizaci "Air Care Climatronic" a 19" kola "Tirano" z lehké slitiny. Z prvků výbavy na přání nejsou dostupné akční pakety, pakety R-Line a R-Line Black Style a náhradní kolo. Podvozek se vzduchovým odpružením se dodává pouze ve verzi bez řízení všech kol.
Vrcholnou verzi Volkswagen Touareg R připravili specialisté ze sportovní divize
Volkswagen R. Jedná se o historicky první model R s externě nabíjitelným
hybridním pohonem a aktuálně nejvýkonnější model značky Volkswagen. Verze R dává
svůj výkonový potenciál jasně najevo 20" koly "Braga" z lehké slitiny, černými
exteriérovými prvky R Black Style a logy R na masce chladiče a zadním výklopném
víku místo nápisu Touareg.
Sériová výbava modelu Touareg R obsahuje nad rámec výbavové varianty R-Line
mimo jiné interaktivní světlomety "IQ.LIGHT - Matrix LED", přístrojovou desku
"Innovision Cockpit" s digitálními přístroji, panoramatické posuvné a výklopné
střešní okno, 4zónovou automatickou klimatizaci "Air Care Climatronic" a vyhřívaný
sportovní multifunkční volant s věncem obšitým kůží, logem R a páčkami pro
manuální řazení. Sedadla jsou čalouněna kůží "Vienna R" se stříbrným prošíváním.
Cestující při nastupování do útulného interiéru vítají osvětlené prahové lišty
s logem R a textilní rohože s modrým prošíváním a logem R. Mezi možnostmi
individualizace zaujme především nové čalounění kůží "Puglia R", exkluzivní lak
karoserie v odstínu modrá Lapiz a atraktivní kola s průměrem ráfku až 22
palců.
Hybridní pohon s možností externího nabíjení pro model Volkswagen Touareg
kombinuje přeplňovaný zážehový motor TSI 3.0 V6 o výkonu 250 kW/340 k a
elektromotor vyladěný na 100 kW/136 k. Další součástí systému je sada
lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 17,9 kWh (z toho je využitelných 14,3 kWh)
a 8stupňová automatická převodovka Tiptronic. Hybridní soustava jako celek
poskytuje nejvyšší výkon 280 kW/375 k a maximální točivý moment 600 N.m. U
verze R je to dokonce 340 kW/462 k a 700 N.m. Velké SUV s pohonem všech
kol 4MOTION dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy (eHybrid),
resp. 5,6 sekundy (R). Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba paliva a
elektrické energie 2,6 l/100 km a 24,2 kWh/100 km (Touareg eHybrid), resp. 2,7
l/100 km a 24,4 kWh/100 km (Touareg R).
Řidič má k dispozici různé provozní režimy, které volí tlačítky vedle páky
voliče automatické převodovky. V režimu "E-Mode" s nejvyšší rychlostí 140
km/h obstarává pohon pouze elektromotor, zatímco mód "GTE" klade důraz na maximální
jízdní dynamiku současným využíváním obou zdrojů hnací síly. Vůz se při dostatečně
nabitých akumulátorech rozjíždí vždy s elektrickým pohonem.
Zatímco ve městě a při každodenním dojíždění lze pohon vozidla kompletně svěřit
elektromotoru, přichází na dlouhých trasách ke slovu dokonalá souhra elektrického
pohonu a spalovacího motoru. Akumulátory jsou při zpomalování a v klesáních
nabíjeny rekuperací kinetické energie a spalovací motor se vypíná. Spolupráci
elektromotoru a šestiválce přivádí k dokonalosti předvídavá strategie řízení
hybridního pohonu. Obě verze hybridního Touaregu k tomu využívají GPS a mapové
podklady navigačního systému. Díky zohlednění údajů o průběhu trasy je zaručena
nejnižší možná spotřeba i při cestování na delší vzdálenosti. Celkový dojezd modelů
Touareg eHybrid a Touareg R je až 810 kilometrů.
Vůz je vybaven dvěma nabíjecími kabely pro nabíjení z běžné elektrické
zásuvky, nástěnné nabíječky nebo veřejných nabíjecích stanic. Stav nabití se
zobrazuje na displeji informačního a zábavního systému. Řidič má v režimu
"Hybrid" navíc možnost stav nabití udržovat, nebo jej zvýšit, resp. snížit až na
požadovanou úroveň.
Hybridní Touareg je navzdory své hospodárnosti rozeným specialistou na náročné
úkoly. Obě hybridní verze si například snadno poradí s přívěsem o hmotnosti až
3500 kg, a to i v režimu výhradně elektrického pohonu, což je v segmentu
hybridních vozidel výjimečné. Stejně neohroženě se mohou majitelé hybridního
Touaregu vydat se svým vozem i do neschůdného terénu.
Touareg patří v celosvětovém měřítku mezi nejmodernější automobily ve své
třídě. Jako první Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h
v rámci systémových limitů asistenční funkce "Travel Assist", která zajišťuje
automatické řízení vozidla v podélném i příčném směru. Touareg přitom reaguje
nejen na vpředu jedoucí vozidla, ale také na omezení rychlosti jízdy, zatáčky,
kruhové objezdy, křižovatky a podobně. Touareg je rovněž prvním modelem značky
Volkswagen, který umožňuje automatizované zaparkování vozu i vyjetí
z parkovacího místa prostřednictvím nového parkovacího asistenta "Park Assist
Plus s dálkovým ovládáním" ve spojení s aplikací na chytrém telefonu.
Tento systém navíc u nových modelů Touareg eHybrid a Touareg R funguje i
v režimu "E-Mode" s výhradně elektrickým pohonem. To samé platí i pro
"Trailer Assist", který výrazně usnadňuje couvání s přívěsem.