Za volant elektricky poháněného závodního vozu ID.R usedl výjimečný host - Nico Rosberg
Na Nürburgringu proběhlo setkání šampiona Formule 1 s rekordním závodním vozem. Za volant výhradně elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen ID.R usedl výjimečný host - Nico Rosberg, mistr světa ve Formuli 1 z roku 2016 - a na proslulém závodním okruhu pro Velké ceny v členité krajině vrchoviny Eifel absolvoval se závodním elektromobilem o výkonu 500 kW (680 k) několik kol. Elektromobilita se stala pro Rosberga velkou vášní. Úspěšný jezdec po svém odchodu z Formule 1 stále více investuje do budoucích technologií a mimo jiné založil akci Greentech Festival věnovanou trvalé udržitelnosti. Pětatřicetiletého mistra volantu fascinují především společnosti s inovativními řešeními a trvale udržitelnými koncepty v oblasti mobility. Na Nürburgringu nastoupil ve svých dalších rolích testovacího automobilového jezdce a influencera poprvé do závodního vozu Volkswagen ID.R, jehož výkony, které znal dosud jen z Formule 1, Rosberg následně potvrdil na svých profilech na sociálních sítích.
Mistr světa ve Formuli 1 se v ID.R ihned cítil jako ve svém
živlu
Svatý Petr, pán počasí, sice na Nürburgringu bývalému šampionovi Formule 1 nepřál,
ale Rosberg nastupoval navzdory dešti, větru a teplotám méně než deset stupňů
Celsia do závodního vozu ID.R, který je aktuálně držitelem pěti rekordních časů na
třech kontinentech, s úsměvem. "Už dlouho jsem nejel s opravdovým
závodním vozem v dešti, ale s ID.R jsem se okamžitě cítil zase jako ryba
ve vodě. Pocity z jízdy mám fantastické," řekl Rosberg po testovací jízdě.
"Trakce, zrychlení, přítlak - to všechno mi připadalo důvěrně známé," uvedl
Rosberg, který během své kariéry ve Formuli 1 zvítězil ve 23 Velkých cenách. "Můj
kompliment patří inženýrům Volkswagenu, kteří s vozem ID.R odvedli důležitou
průkopnickou práci v oblasti elektromobility. Úkolem motoristického sportu je
měnit mobilitu jako celek. Měl být polem pro testování a vývoj technologií pro
jejich následné využití v sériové výrobě. A přesně tak to probíhalo
v případě závodního vozu ID.R a modelu ID.3. Dokážu si dokonce představit, že
bych ID.3 pořídil pro moji rodinu."
"Máme velkou radost, že Nico projevil přání otestovat ID.R. Pro nás je skvělou
zprávou, že náš závodní elektromobil vykouzlil úsměv na tváři mistra světa ve
Formuli 1. Současně se tím potvrzuje, že elektromobilita dokáže mimořádným způsobem
fascinovat a vyvolávat velké emoce," prohlásil Sven Smeets, ředitel divize
Volkswagen Motorsport.
ID.R je pro rodinu ID. technickou laboratoří
Volkswagen Motorsport přidává další kapitoly k úspěšnému příběhu závodního
vozu ID.R. V současnosti je závodní elektromobil držitelem pěti rekordů. Kromě
absolutních rekordů na Pikes Peaku v Coloradu (USA), na trati Goodwood Hill (GB) a
na hoře Tianmen v městské prefektuře Čang-ťia-ťie (Čína) stanovil také rekordy
na kolo pro elektricky poháněná vozidla na Severní smyčce Nürburgringu a na
závodním okruhu Bilster Berg. Poznatky ze zkušebních a rekordních jízd jsou
využívány při vývoji rodiny elektromobilů ID. pro sériovou výrobu, která již byla
zahájena s kompaktním modelem ID.3 a elektricky poháněným SUV
ID.42. Cílem je uvést do roku 2025 na trh více než 20 výhradně
elektricky poháněných vozidel značky Volkswagen.
VIDEO Nico Rosberg testuje
ID.R
1 ID.3 - Spotřeba elektrické energie podle
metodiky EU v kWh/100 km: kombinovaná 15,4 - 14,5; emise CO₂ v g/km: 0; třída
hospodárnosti: A+.
2 ID.4 - Spotřeba elektrické energie podle
metodiky EU v kWh/100 km: kombinovaná 16,9 - 16,2; emise CO₂ v g/km: 0; třída
hospodárnosti: A+.