ID.4, první výhradně elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, vyzařuje svými ladnými tvary nesmírnou sílu. Jeho vnější design dává jasně najevo vstup do nové éry. V jeho působivém vzhledu se snoubí ladné, zaoblené plochy s mimořádnými aerodynamickými kvalitami.
První pohled na čistý, působivý design modelu ID.4
Volkswagen rozšiřuje modelem ID.41 svou nabídku o elektromobil
v globálně největším růstovém segmentu, třídě kompaktních SUV. Vůz se bude
vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později také v USA. Klaus Zyciora je
člověkem, který dokáže charakter modelu ID.4 popsat ze všech nejlépe, protože jako
šéfdesignér koncernu Volkswagen tento vůz se svým týmem navrhl.
"ID.4 ztělesňuje elektrickou evoluci designu," říká Zyciora. "Jeho vnější design je
čistý, ladný a působivý. Novým způsobem vyzařuje sílu a sebevědomí. Za tím stojí
především aerodynamický designérský styl naší rodiny ID. s plynule
navazujícími plochami. S modelem ID.4 přenášíme toto pojetí poprvé do segmentu
SUV. To znamená, že se jemné, měkké přechody střídají s ostrými, zřetelnými
odtokovými hranami. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem. Z
charakteristických světlometů, propojených do nezaměnitelného světelného designu,
je současně patrná modernost modelu ID.4."
Dobrý design je navíc vždy funkční. Na dojezd elektromobilu má významný vliv
aerodynamický odpor vzduchu. "Elektrická evoluce designu u modelu ID.4 také
znamená, že jsme důsledně zohlednili požadavky na aerodynamiku," vysvětluje
šéfdesignér koncernu. ID.4 dosahuje vynikající hodnoty součinitele aerodynamického
odporu vzduchu cx = 0,28. Nejdůležitějším faktorem jsou ladné
základní tvary karoserie a výrazné posunutí prostoru pro cestující dozadu. Celek
završuje velký počet precizních detailů. Například tvarové řešení zadních svítilen
a velkého střešního spoileru zaručuje čisté oddělování proudícího vzduchu od
povrchu karoserie.
Značka Volkswagen investuje do elektromobility v rámci své strategie
"Transform 2025+" celkem 11 miliard eur do roku 2024. ID.4, první zcela elektricky
poháněné SUV značky Volkswagen, je po elektromobilu ID.32 druhým
modelem na základě nové modulární platformy MEB pro elektricky poháněné vozy. Tato
platforma je koncipována pouze pro elektrický pohon a vzhledem k jeho kompaktní
konstrukci nabízí velmi prostorný interiér. Díky nízkému součiniteli
aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu
akumulátorovému systému nabídne ID.4 dojezd i více než 500 kilometrů (podle
metodiky WLTP).
Nové SUV bude uvedeno na trh nejprve s pohonem zadních kol. Později bude
následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená
vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému
rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je předpokladem pro vysokou úroveň jízdní
dynamiky.
1) ID.4 - Vozidlo je studií blízkou sériově
vyráběné verzi, jejíž prodej nebyl dosud zahájen.
2) ID.3: kombinovaná spotřeba elektrické energie
v kWh/100 km (EU): 15,4 - 14,5; kombinované emise
CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A +