Nový Volkswagen ID.31 stanovil svůj první rekord v dojezdu. Na jedno nabití sady akumulátorů překonal vzdálenost 531 kilometrů z Cvikova do Schaffhausenu (Švýcarsko). Oficiálně udávaná hodnota dojezdu je přitom až 420 kilometrů (podle metodiky WLTP), ale v praxi se ji podařilo překonat o více než 100 kilometrů, resp. 26 procent. Rekordní jízdu podnikl model ID.3 1st Pro Performance s 58kWh sadou akumulátorů z běžné sériové výroby elektromobilů v Cvikově. Na trase do Švýcarska, vedoucí výhradně po veřejných silnicích a dálnicích, ležela mimo jiné větší města Bayreuth a Ulm. Za volantem rekordního vozu seděl Felix Egolf, švýcarský specialista na maximálně hospodárnou jízdu se sériově vyráběnými vozy.
ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu
"V tomto autě máte dojem, že je vyrobeno z jednoho kusu materiálu. Tento vůz je kompaktní a přesto prostorný, má úžasný, takřka futuristický design a větru klade minimální odpor," řekl Egolf po příjezdu do Schaffhausenu. Rekordní jízda sice není zcela porovnatelná s každodenním cestováním, i tak ale dokazuje praktickou připravenost modelu ID.3 na provoz v reálných podmínkách. "Díky vysokonapěťové sadě akumulátorů, hospodárnému pohonu a možnosti rychlého nabíjení nejsou problémem dokonce ani jízdy na dlouhé vzdálenosti," řekl Reinhard de Vries, technický ředitel společnosti Volkswagen Sachsen. "To je skvělá zpráva také pro tým v Cvikově a celý tým ID."
Kromě techniky umožňuje dosažení co nejdelšího dojezdu především hospodárný způsob
řízení vozidla. Felix Egolf maximálně využíval setrvačné jízdy modelu ID.3 a na
dálnici místy šetřil energii v "aerodynamickém pytli". Naopak zatížení nebylo
ideální. Z užitečné hmotnosti bylo využito celkem 250 kilogramů, protože
Egolfa při jízdě doprovázel kameraman s potřebnou technickou výbavou. Kromě
toho byly zapnuty vedlejší elektrické spotřebiče, jakými jsou navigační systém,
světla pro denní svícení, audiosystém či ventilační soustava, a to přerušovaně nebo
trvale. Navzdory tomu byla spotřeba elektrické energie pouhých 10,9 kWh/100 km.
Normovaná spotřeba modelu ID.3 se pohybuje od 14,5 do 15,4 kWh/100 km.
Rekordní jízda vedla ze 44 procent na dálnicích a z 56 procent na silnicích.
Průměrná rychlost jízdy činila 56 km/h. Felix Egolf potřeboval k ujetí trasy
z Cvikova do Schaffhausenu celkem 9 hodin. Rekordním vozem byl model ID.3 1st
Pro Performance se sadou akumulátorů o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204
koní a lakováním karoserie manganově šedým odstínem.
Elektromobily ID.3 vyrábí závod Cvikov. ID.3 je prvním členem rodiny elektromobilů
Volkswagen ID. Závod v Sasku hraje klíčovou roli v procesu přechodu na
elektromobilitu. Jedná se o první velký výrobní závod, který byl kompletně
transformován na elektromobilitu, a to prostřednictvím investic ve výši 1,2
miliardy eur. Veškeré práce v rámci rekonstrukce výrobního závodu budou podle
plánu dokončeny v letošním roce. V roce 2021, prvním roce výroby výhradně
elektromobilů, sjede z montážních linek v Cvikově cca 300 000
elektricky poháněných vozů na základě modulární platformy MEB. Cvikovský výrobní
závod se tak stane největší a nejvýkonnější továrnou na elektromobily a převezme
roli průkopníka v procesu transformace globální výrobní sítě značky
Volkswagen.
Jízdu modelu ID.3 s rekordním dojezdem můžete sledovat ve videu.
1) ID.3: kombinovaná spotřeba elektrické energie
v kWh/100 km (EU): 15,4 - 14,5; kombinované emise
CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A