Volkswagen zintenzivňuje svou elektrickou ofenzivu a spouští sériovou výrobu modelu ID.4 v Cvikově. Světová premiéra prvního výhradně elektricky poháněného SUV značky Volkswagen se uskuteční na konci září. Volkswagen tímto krokem potvrzuje své ambice stát se lídrem na světovém trhu s elektromobilitou. Koncern za tím účelem investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka Volkswagen počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.
Předseda představenstva Ralf Brandstätter u prvního sériového vozu ID.4 "made in Sachsen" při zahájení sériové výroby tohoto modelu v Cvikově.
"Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově
největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4," říká Ralf Brandstätter,
předseda představenstva značky Volkswagen. "Po modelu ID.3 se jedná o již druhý
model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude
vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme
využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch
naší rodiny ID."
Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za elektromobilitu, k tomu
dodává: "Proces transformace značky Volkswagen směrem k elektromobilitě
probíhá zcela v souladu s časovým plánem. Po modelu ID.3 následuje nyní
ID.4. Úspěšné zahájení sériové výroby modelu ID.4 je s ohledem na velké
společenské výzvy v uplynulých měsících mimořádným výkonem. Pochvalu a
poděkování si proto zaslouží především tým Volkswagenu v Sasku a všichni
členové týmu ID. Montážní linku, z níž ještě nedávno sjížděly vozy se
spalovacími motory, opouští nyní již druhý model rodiny ID."
Poznámka: Záznam ze zahájení výroby modelu ID.4 v Cvikově
naleznete zde.
Cvikov hraje v systémovém přechodu na elektromobilitu klíčovou roli. Velký
výrobní závod se investicí ve výši 1,2 miliardy eur poprvé kompletně transformoval
na elektromobilitu. Všechny úpravy budou podle plánu dokončeny v letošním
roce. V prvním "výhradně elektrickém" výrobním roce 2021 vyjede z bran
cvikovského závodu cca 300 000 elektromobilů na základě modulární platformy
MEB. Cvikov se tak stane největším a nejvýkonnějším závodem pro výrobu
elektromobilů v Evropě a splní roli průkopníka v rámci transformace
globální výrobní sítě značky Volkswagen. Také v mezinárodním měřítku se
intenzivně připravuje zahájení výroby elektrického SUV. V čínském závodě
Anting již začala předsériová výroba. Chattanooga spustí výrobu modelu ID.4
v roce 2022.
Výhled na první výhradně elektricky poháněné SUV značky
Volkswagen
ID.4 vychází z modulární platformy MEB pro elektromobily. Platforma koncernu
Volkswagen je koncipována výhradně pro elektrický pohon a maximálně využívá
potenciál elektromobility. Vzhledem k nízkému součiniteli aerodynamického
odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému
umožňuje ID.4 dojezd více než 500 km (podle metodiky WLTP). Vozidlo navíc nabízí
v interiéru hodně místa. Exteriér modelu ID.4 s výraznými proporcemi je
extrémně moderní.
SUV se začne prodávat nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat
elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená
vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému
rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je optimální z hlediska jízdní dynamiky.
Stejně jako všechny modely na základě nové modulární platformy MEB pro
elektromobily nabídne i ID.4 velmi prostorný interiér díky kompaktní konstrukci
elektrického pohonu. Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi má přehledné
uspořádání a důsledně digitalizované ovládání a zobrazování. Ovládání naprosté
většiny systémů a funkcí zajišťují dotykové plochy a intuitivní hlasová
komunikace.
Výroba modelu ID.4 má neutrální bilanci emisí CO2
Modely ID.3 a ID.4 jsou pro značku Volkswagen důležitými milníky na její cestě
k ambicióznímu cíli mít - v souladu s pařížskou dohodou o ochraně
klimatu - do roku 2050 kompletně neutrální bilanci emisí CO2. Proto
stejně jako ID.3 stanovuje i elektricky poháněné SUV ID.4 nová měřítka
v oblasti trvalé udržitelnosti. Jeho výroba v Sasku je z hlediska
emisí CO2 neutrální. Zákazník tak vůz získá bez zátěže
v podobě nadměrných emisí CO2. Například energeticky intenzivní
výroba akumulátorových článků pro model ID.4 probíhá ze 100 % s využíváním
ekologicky vyráběné elektrické energie.
Německo s rozsáhlou infrastrukturou pro výrobu
elektromobilů
Volkswagen svým rozhodným vstupem do světa elektromobility významně přispívá
k ochraně klimatu, a vytváří tak dlouhodobé perspektivy pro svých cca
100 000 zaměstnanců v německých výrobních závodech. Kromě výroby
v závodě Cvikov se na celém procesu podílejí továrny pro produkci komponentů
v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Wolfsburgu, a to výrobou důležitých
dílů, mezi něž patří elektromotory nebo akumulátorové systémy. Od roku 2021 se bude
ID.3 vyrábět také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Od roku 2022 bude
výroba elektromobilů spuštěna rovněž v Emdenu a Hannoveru.
1) ID.3: 150 kW/kombinovaná spotřeba elektrické
energie v kWh/100 km: 16,9 - 15,4 (WLTP); 15,4 - 14,5 (EU); kombinované emise
CO2 v g/km: 0.
2) ID.4: Vozidlo se v Evropě zatím
neprodává.