Tři verze Golfu, tři charaktery, tři hospodárné systémy pohonu, ale jedna společná filozofie v oblasti designu a výbavy: Na autosalonu v Ženevě (5. až 15. března 2020) budou ve světové premiéře vystaveny nové modely Golf GTI1, Golf GTE2 a Golf GTD3. Volkswagen stvořil před 44 lety sportovní ikonu, Golf GTI. Po ní následoval v roce 1982 první Golf GTD a v roce 2014 první Golf GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem.
Tři verze Golfu, tři různé charaktery
Golf GTI. Automobil se stane ikonou, zůstávají-li DNA jeho designu a jeho charakter po desetiletí na první pohled rozpoznatelné - jako je tomu u modelu Golf GTI. Volkswagen vytváří již 44 let stále nové generace této ikony mezi sportovními kompaktními vozy. Nyní debutuje osmý Golf GTI. S novým designem a nově vyvinutou technikou, která byla důsledně digitalizována a síťově propojena. Nový Golf GTI je poháněn čtyřválcem 2,0 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu o výkonu 180 kW (245 k). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválcový motor se sériově dodává s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.
Golf GTE. Externě nabíjený hybridní pohon modelu Golf GTE zahrnuje čtyřválec TSI o výkonu 110 kW (150 k), elektromotor s výkonem 85 kW (115 k), 6stupňovou převodovku DSG a novou sadu lithium-iontových akumulátorů. Hybridní pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon soustavy 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 400 N.m. Oproti předchůdci se výrazně prodloužil dojezd s výhradně elektrickým pohonem, a to až na cca 60 km. K prodloužení dojezdu přispívá vylepšená aerodynamika nového Golfu a o 50 procent vyšší kapacita sady akumulátorů (13 kWh). Golf GTE umožňuje elektrickou jízdu s nulovými emisemi rychlostí až 130 km/h.
Golf GTD. Pod kapotou sportovního vozu pro cestování na dlouhé vzdálenosti pracuje dvoulitrový čtyřválec TDI vyladěný na 147 kW (200 k). Motor modelu Golf GTD přesvědčí také vysokým maximem točivého momentu 400 N.m. TDI poskytuje tuto hnací sílu již při velmi nízkých otáčkách. Stejně jako všechny turbodiesely pro nový Golf je i pohon modelu Golf GTD vybaven dvěma sériově uloženými katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction). Nový systém Twindosing SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue výrazně snižuje emise oxidů dusíku v porovnání s předchůdcem. Volkswagen nabízí Golf GTD sériově v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG.
Tři verze Golfu, tři charaktery. Design tří nových sportovních verzí modelu Golf vyzařuje ryzí charisma, což je obzvlášť patrné na čelní partii. Sériově dodávané světlomety LED v nízké poloze propůjčují společně s maskou chladiče čelní partii markantní výraz. Úzká lišta pod předním okrajem kapoty motoru zaujímá celou šířku přídě a má jednu ze tří specifických barev - červenou v případě GTI, modrou pro GTE a stříbrnou u GTD. Po zapnutí světel pro denní svícení zvýrazňují tuto markantní linii dvě souvislé linie LED sahající až k logu značky Volkswagen. Tím vzniká zcela nový, nezaměnitelný přední světelný design modelů Golf GTI, GTE a GTD. Rovněž markantní a nezaměnitelná je velká, nedělená, voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, kterou na přání doplňují integrované mlhové světlomety.
Přestože Volkswagen osmou generaci Golfu, a tím i modely GTI, GTE a GTD, ve velkém rozsahu digitalizoval a síťově propojil, zahrnuje vnitřní výbava mnoho tradičních znaků verzí GT. Z původního sportovního volantu se však vyvinul nový multifunkční sportovní volant obšitý kůží, s dotykovým ovládáním a integrovaným tlačítkem systému Travel Assist, který umožňuje výkonným verzím modelu Golf asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. Zachována zůstala tři stříbrná ramena volantu. V modelu GTI je prostřední rameno zušlechtěno červenou vnitřní plochou, v GTE je tato část modrá a v GTD stříbrná. Nepostradatelný je také klasický kostkovaný vzor čalounění sportovních sedadel, nyní však v nové podobě s označením "Scalepaper". Šedo-černé kostky jsou doplněny červeným (GTI), modrým (GTE) nebo světle šedým (GTD) prošíváním.
1) Golf GTI: Vozidlo je studií, která se příliš neliší
od budoucí sériově vyráběné verze.
2) Golf GTE: Vozidlo je studií, která se příliš neliší
od budoucí sériově vyráběné verze.
3) Golf GTD: Vozidlo je studií, která se příliš neliší
od budoucí sériově vyráběné verze.