Milníky modelové řady Golf II:
1983: Debut druhé generace modelu Golf
1984: První Golf s řízeným katalyzátorem
Debut druhé generace modelu Golf GTI
1985: 7 000 000. Golf v březnu
1986: První Golf (GTI) se čtyřventilovým zážehovým
motorem
První Golf syncro s viskózní mezinápravovou spojkou (pohon všech kol)
Golf syncro byl od srpna prvním Golfem s ABS
1987: ABS k dispozici pro všechny verze GT a GTI
Řízený katalyzátor k dispozici i pro menší motory
Facelift
Golf GT syncro je prvním modelem se sériově dodávaným ABS
1988: Debut modelu Rallye Golf G60
Debut modelu Golf Limited G60
10 000 000. Golf v červnu
1989: 11 000 000. Golf v říjnu
Debut modelů Golf City Stromer a Golf Hybrid
1990: Od února všechny vozy Golf se zážehovými motory
vybaveny řízeným katalyzátorem
Debut modelu Golf Country
1 000 000. Golf GTI v listopadu
12 000 000. Golf v listopadu
1991: První Golf ze závodu Mosel u Cvikova v březnu
Konec výroby druhé generace v západní Evropě po 6,3 milionu vyrobených vozů
"Golf II stanovil nová technická měřítka v kompaktní třídě. V jeho výbavě se prosadil řízený katalyzátor (1984), protiblokovací systém ABS (1986) a posilovač řízení. Navíc byl Golf poprvé nabízen s pohonem všech kol (syncro, 1986). Kromě toho debutoval poprvé v Golfu motor se čtyřventilovou technikou, a to v modelu GTI (1986).
Golf II stanovil nová technická měřítka v kompaktní třídě. V jeho výbavě se prosadil řízený katalyzátor (1984), protiblokovací systém ABS (1986) a posilovač řízení. Navíc byl Golf poprvé nabízen s pohonem všech kol (syncro, 1986). Kromě toho debutoval poprvé v Golfu motor se čtyřventilovou technikou, a to v modelu GTI (1986).
Sportovním vrcholem modelové řady byl v roce 1988 představený Rallye Golf G60 s výkonem 160 k a přeplňováním spirálovým mechanickým dmychadlem. Ve stejném roce překonal Golf magickou hranici deseti milionů vyrobených vozidel. Předtuchou současných SUV byl Golf Country s pohonem všech kol, uvedený v roce 1990. Od roku 1991 byl Golf II vyráběn nejen ve Wolfsburgu, ale také v závodě Mosel u Cvikova.