Praha - Pátá generace modelové řady Golf překonávala svým komfortem a dynamikou leckterého konkurenta z vyšší střední třídy. To samé platilo z hlediska kvality. Stabilitu laserově svařované karoserie potvrzovala hodnota torzní tuhosti, která byla v roce 2003, kdy Golf V debutoval, o 35 procent vyšší než u předchůdce. Navíc byly pro model Golf poprvé na přání k dispozici také boční airbagy vzadu - společně se sériově dodávanými airbagy (čelní, boční vpředu, hlavové) tak mohli být cestující chráněni až osmi "vzduchovými vaky".
Milníky modelové řady Golf V:
2003: Laserové svařování dveří, podlahy, střechy, bočních
dílů
2003: Víceprvková zadní náprava
2003: Elektromechanický posilovač řízení
2004: Návrat modelu GTI s přeplňovaným motorem (147 kW/200
k)
2006: GT, přímé vstřikování benzinu a dvojité přeplňování
(výfukové turbodmychadlo a mechanické dmychadlo)
2006: Debut modelu Golf Plus
2007: Představení modelu CrossGolf a nového modelu Golf
Variant
2007: Výrobní jubileum: 25 milionů vozů Golf od roku
1974
2008: Ukončení výroby páté generace po 3,4 milionu vyrobených
vozů
Golf V bodoval v oblastech komfortu a dynamiky díky nové čtyřprvkové zadní nápravě a novým položkám výbavy, mezi něž patřila nová 7stupňová převodovka DSG, bi-xenonové světlomety, senzor deště, panoramatické posuvné střešní okno, první přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzinu v modelu Golf GTI (2004) a první Twincharger na světě (TSI, 2006) s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a mechanickým dmychadlem. Modelová řada Golf se současně stala zajímavou pro ještě širší okruh motoristů díky novým karosářským variantám. V roce 2006 debutoval Golf Plus, v roce 2007 CrossGolf, nový Variant a Golf BlueMotion, který zaujal průměrnou spotřebou paliva pouhých 4,5 l/100 km. V březnu 2007 oslavil Golf velké jubileum: od roku 1974 bylo vyrobeno již 25 milionů vozů. V roce 2008, kdy byl představen Golf VI, měla pátá generace na svém kontě již 3,4 milionu vyrobených vozů všech verzí této modelové řady.