Praha - Volkswagen stupňuje svou elektrickou ofenzivu. ID.31 se bude montovat nejen v závodě Cvikov, ale také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Gunnar Kilian, člen představenstva společnosti Volkswagen AG, odpovědný za personalistiku, o tom informoval na podnikové schůzi v Drážďanech. ID.3 je prvním modelem nejnovější generace, s nímž Volkswagen přichází na trh v rámci své globální elektrické ofenzivy. Skleněná manufaktura se stane centrem budoucí mobility, v němž budou vyvíjeny a testovány inovativní technologie ve spolupráci s průmyslovými partnery a startupy. Zavádění nových specializací a funkčního testování automobilů bude urychleno. Počet předávaných vozidel výrazně vzroste a bude posílen význam Skleněné manufaktury jako atraktivního cíle pro návštěvníky a zákazníky.
ID.3 se bude od podzimu 2020 montovat také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech
Člen představenstva koncernu zdůraznil: "Budoucnost výrobního závodu v Sasku je díky rozhodnutí o výrobě rodiny modelů ID. v Drážďanech zajištěna. Počet zaměstnanců zůstane stabilní. Zároveň urychlíme rozvoj elektromobility. Potřebujeme, aby manufaktura byla významnou výkladní skříní elektromobility a digitalizace, která přesvědčí naše zákazníky."
Lars Dittert, vedoucí Skleněné manufaktury, řekl: "S ID.3 budeme vyrábět jeden z modelů, ztělesňujících budoucnost značky Volkswagen - to je velkolepá zpráva pro Drážďany a Sasko. Urychlíme technologický vývoj v manufaktuře, která bude v ještě větší míře výkladní skříní elektromobility."
Thomas Aehlig, předseda podnikové rady Skleněné manufaktury, vysvětluje: "Montáž modelu ID.3 od podzimu 2020 je velmi dobrou zprávou pro náš tým. Dosáhli jsme tím dlouhodobé jistoty zachování pracovních míst pro naše kmenové zaměstnance a pozitivní budoucí perspektivy pro náš výrobní závod. V nadcházejících týdnech zahájíme rozsáhlý program nezbytného zvyšování kvalifikace našeho týmu."
Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen Sachsen, říká: "Nejistota po ukončení výroby modelu Phaeton nyní skončila. Přechodnou montáží modelu e-Golf2 se drážďanský tým skvěle připravil na budoucnost elektromobility a je nejlepším možným způsobem nachystán pro naši rodinu modelů ID. Díky tomu bude tento montážní závod dlouhodobě vytížený a zaměstnancům nabídne jistotu práce. O to jsme se jako ústřední podniková rada v uplynulých letech s maximálním nasazením snažili."
Drážďany jsou po Cvikovu dalším potvrzeným montážním závodem pro model ID.3 v Německu. Na podzim 2020 mají začít sjíždět z montážní linky první vozidla na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Navíc je možné, že později bude výroba rozšířena o další modely rodiny ID.
Pro zajištění budoucnosti Skleněné manufaktury se také plánuje zavedení nových nebo rozšíření již existujících činností v oblastech předávání vozidel zákazníkům, insourcingu a funkčního testování vozidel na území Polska, České republiky a Německa. Zejména význam Drážďan jako místa pro předávání vozidel zákazníkům cíleným zaměřením na elektromobily ještě více vzroste. V současnosti je zákazníkům z Německa předáváno přibližně 1300 vozidel za rok. Tento počet má v příštích letech významně vzrůst. Tím budou zajištěna pracovní místa pro cca 380 zaměstnanců.
Před dvěma týdny byla zahájena sériová výroba modelu ID.3 v Cvikově za přítomnosti spolkové kancléřky Dr. Angely Merkelové a šéfa koncernu Dr. Herberta Diesse. Koncern plánuje, že do roku 2029 uvede na trh až 75 elektromobilů a navíc 60 modelů s hybridním pohonem. Do roku 2029 hodlá koncern Volkswagen prodat 26 milionů elektromobilů, a pomoci tak elektromobilu k tomu, aby se etabloval v silniční dopravě. Jen do elektromobility hodlá koncern investovat 33 miliard eur.
Skleněná manufaktura učinila v uplynulých měsících již řadu kroků k zajištění své budoucnosti, mimo jiné zahájením činnosti v inovačních oblastech, ať se jedná o program společnosti Volkswagen na podporu startupů ("Future Mobility Incubator"), vzdělávací laboratoř "Future Mobility Campus", rozšíření programu předávání vozidel zákazníkům, zkušební provozy pro řešení Průmyslu 4.0 nebo centrum pro vývoj výrobního softwaru ("Software Development Center Production"). Tato úspěšná transformace bude nyní intenzivně pokračovat.
1) Model se v Evropě zatím neprodává.
2) e-Golf: Spotřeba elektrické energie, kWh/100 km (EU): kombinovaná 13,8 - 12,9; kombinované emise CO2, g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.