Menu
Zavřít menu

19.12.2019 Nejlepší známka pro nový Golf: Pět hvězd v testech Euro NCAP

Vynikající jednotlivá hodnocení ve všech zkušebních kategoriích. Nový Golf poskytuje nejvyšší možnou ochranu dospělým cestujícím i dětem. Velký počet asistenčních systémů v sériové výbavě.

Praha - Nový Golf obdržel v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) nejvyšší, pětihvězdičkové ocenění. Zkušební technici udělili novému kompaktnímu modelu velmi vysoká hodnocení ve všech kritériích, ať se jedná o ochranu dospělých cestujících, dětí i zranitelných účastníků silničního provozu, nebo o asistenční systémy.

Nový Golf získal v testech Euro NCAP pět hvězd

Testy Euro NCAP absolvovala malá flotila vozů Golf. Tyto vozy byly v kategorii "ochrana dospělých cestujících" podrobeny různým nárazovým testům: čelnímu nárazu 40 procenty šířky vozu do deformovatelné bariéry, čelnímu nárazu celou šířkou karoserie do nepoddajné stěny, bočnímu nárazu a bočnímu nárazu do sloupu. Nárazové rychlosti se pohybovaly od 32 do 64 km/h. Další testy, jež byly mimo jiné zaměřeny na riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu, byly realizovány se sedadly připevněnými k pohyblivé zkušební stolici. V testech byla ověřena také efektivita systému nouzového brzdění "Front Assist", který zabraňuje kolizím s překážkami vpředu při jízdě rychlostmi, obvyklými v městském provozu. V celkovém součtu získal nový Golf 95 procent maximálního počtu bodů v kategorii ochrany dospělých cestujících.

Hodnocení ochrany dětí zohlednilo výsledky čelních a bočních nárazů a následně bylo doplněno o výsledky testu montáže běžných dětských sedaček a posouzení funkčnosti upevňovacích prvků, jako je systém ISOFIX. Nový Golf obdržel v této kategorii 89 procent bodů a v ochraně chodců a cyklistů dosáhl 76 procent. V těchto testech se zkoumaly důsledky střetu vozidla s chodcem v oblastech hlavy, stehen a holení, jakož i účinnost systému nouzového brzdění.

Další asistenční systémy, jakými jsou omezovač rychlosti jízdy, asistent nouzového brzdění ve vyšších rychlostech a asistent pro jízdu v jízdním pruhu, byly hodnoceny v kategorii "Safety Assist". Volkswagen vybavuje vozy Golf komplexním souborem asistenčních systémů, z nichž některé jsou obvyklé zatím jen ve vozidlech z vyšších segmentů. Mimořádně důležité jsou dva sériově dodávané bezpečnostní systémy: asistent pro jízdu v jízdním pruhu "Lane Assist" a "Front Assist", který sleduje dopravní situaci před vozem radarovým senzorem a přední kamerou. V nebezpečných situacích automaticky brzdí - a to i při velmi pomalé jízdě ve městě. Pro model Golf poprvé dodávaná funkce rozpoznávání cyklistů, podpora řidiče při vyhýbacím manévru a asistent pro odbočování rozšiřují spektrum funkcí systému, který svou výkonnost prokázal v testech Euro NCAP. Nový kompaktní Volkswagen si se 78 procenty možných bodů vedl výborně také v kategorii "Safety Assist".

Šest airbagů - po dvou čelních, bočních a hlavových - je součástí sériové výbavy nového modelu Golf, stejně jako předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly na všech krajních sedadlech. Na přání je k dispozici systém preventivní ochrany cestujících, který dokáže zmírnit následky hrozící kolize, například přitažením bezpečnostních pásů a uzavřením otevřených oken. Jeho součástí jsou také boční airbagy vzadu.

Volkswagen nabízí na přání další vyspělé asistenční systémy. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním rychlosti. "Travel Assist" umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. K bezpečné a klidné jízdě přispívá rovněž komunikace Car2X. Nový Golf komunikuje prostřednictvím tohoto systému v nebezpečných situacích s ostatními vozidly a infrastrukturou. Přínosem pro bezpečnost a komfort je rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro sledování slepého úhlu ("Blind Spot Sensor"), asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, asistent pro stav nouze ("Emergency Assist") a parkovací asistent ("Park Assist").

S pěti hvězdami pro nový Golf pokračuje pro značku Volkswagen série úspěšných výsledků v testech Euro NCAP - nejvyššího hodnocení dosáhl naposledy v květnu 2019 T-Cross. Evropský program hodnocení bezpečnosti nových vozidel Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) slouží již 20 let jako přísné měřítko úrovně bezpečnosti nových automobilů. Zákazníci jsou včas informováni o bezpečnosti oblíbených nových modelů. V uplynulých letech byly jednotlivé testy průběžně zpřísňovány a docházelo ke zvyšování požadavků na sériově dodávané asistenční systémy a pasivní bezpečnost.

Podrobné informace jsou veřejně přístupné na webových stránkách www.euroncap.com.

Jejda!
Zdá se, že Váš prohlížeč není aktuální. Naše webová stránka možná nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) funguje stále dobře.

Doporučujeme Vám aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit správné fungování jakékoli internetové stránky.

Děkujeme za Vaši návštěvu a přejeme příjemnou zábavu,
Váš tým Volkswagen