Abnormální opotřebení pneumatik

Pokud jsou poškození pneumatiky vašeho vozu nerovnoměrně rozložena po celé styčné ploše, měli byste je zkontrolovat.

Vznik pilovitého dezénu

  • Charakteristika:
    Nepravidelné opotřebení ramene pneumatiky v podobě pilovitého dezénu s následkem stále vyšší hlučnosti pneumatiky při jejím odvalování.

  • Možné příčiny:
    Vadné tlumiče, špatně seřízená geometrie náprav, příliš rychlá nebo příliš opatrná jízda.
  • Důsledky:
    Pneumatika se stává rychleji nepoužitelnou, což vede k častým výměnám pneumatik a nárůstu s tím souvisejících nákladů.


Pokud na své pneumatice narazíte na pilovitý dezén, zjistěte s pomocí odborného servisu příčinu a postup nápravy.

Opotřebení především na rameni pneumatiky

  • Charakteristika:
    Výrazně méně opotřebovaný dezén ve středu styčné plochy než na obou ramenech.

  • Možné příčiny: 
    Příliš nízký tlak vzduchu, protože při odvalování (při rovnoměrném opotřebení) přicházejí do styku s povrchem vozovky především ramenní oblasti pneumatik, nebo trvale rychlá jízda v zatáčkách na silnici při příliš nízkém tlaku vzduchu (silné opotřebení vnějšího ramene).
  • Důsledky:
    Pneumatika se stává rychleji nepoužitelnou, což vede k nárůstu souvisejících nákladů. V extrémních případech může dojít k poškození kostry nebo k náhlé ztrátě pneumatiky, protože poškození kostry přetrvává i v případě, že je pneumatika opět používána se správným tlakem.


Pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách a v případě pochybností se obraťte na servis.

Opotřebení především ve středu styčné plochy

  • Charakteristika:
    Konzistentně rovnoměrné opotřebení především ve středu styčné plochy.

  • Možné příčiny:
    Příliš vysoký tlak, což znamená, že střed pneumatiky, který v důsledku tlaku více vyčnívá, přichází do kontaktu s povrchem vozovky více než ostatní části, nebo překročení schválené maximální rychlosti pro danou pneumatiku.
  • Důsledky:
    Častější výměna pneumatik a nárůst souvisejících nákladů.


Doporučujeme informovat se v servisu - a pravidelně kontrolovat správný tlak v pneumatikách.

Izolované opotřebení způsobené brzděním nebo nečinností

  • Charakteristika:
    Vzor opotřebení rozložený po celé pneumatice nebo na určitých místech.

  • Možné příčiny:
    Prudké nebo plné brzdění na zablokované pneumatice (izolovaná místa opotřebení způsobená brzděním) se obvykle vyskytuje pouze u vozidel bez ABS nebo při dlouhém odstavení pneumatiky či vozidla ve spojení s příliš nízkým tlakem vzduchu (izolované opotřebení způsobené nečinností).


V případě jakýchkoli dotazů týkajících se použitelnosti pneumatiky se obraťte na odborný servis.

Silné opotřebení na jednom rameni

  • Charakteristika:
    Silné opotřebení pouze jednoho ramene na jednom nebo všech kolech.
  • Možné příčiny:
    Nesprávně nainstalovaný nebo opotřebovaný podvozek, přetížení nebo neschválená kombinace kolo/pneumatika.


Pokud si všimnete, že se tento vzor objevuje, obraťte se na svůj servis.

Vyhledejte svého partnera Volkswagen

Zavřít
Menu
Zavřít

Znalosti o pneumatikách

Víte, jak správně změřit tlak v pneumatikách a hloubku dezénu, jak číst štítek EU pro značení pneumatik, nebo kdy je čas pneumatiky vyřadit? Více informací o pneumatikách najdete zde.

 

Víte, jak správně změřit tlak v pneumatikách a hloubku dezénu, jak číst štítek EU pro značení pneumatik, nebo kdy je čas pneumatiky vyřadit? Více informací o pneumatikách najdete zde.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen