Menu
Zavřít menu

Co ví správný řidič o pneumatikách

Víte, jak správně změřit tlak v pneumatikách a hloubku dezénu, jak číst štítek EU pro značení pneumatik, nebo kdy je čas pneumatiky vyřadit? Více informací o pneumatikách najdete zde.

Pneumatiky jsou vaším jediným kontaktem s vozovkou a v průměru s nimi objedete jednou celý svět. Zde najdete celou řadu informací o pneumatikách.

 

Bezpečnost, pohodlí, spotřeba energie - i na ně mají pneumatiky vliv


Štítek EU vám poskytne přehled o vlastnostech vaší pneumatiky

Štítek EU je povinný pro všechny nové pneumatiky. Zde se dozvíte, jak může třída energetické účinnosti ovlivnit spotřebu paliva vašeho vozu. Vysvětlíme vám také, co uvedené symboly prozrazují o vlastnostech vaší pneumatiky, například o přilnavosti za mokra nebo na ledu a sněhu.

Zjistěte více

Snadné porozumění značení pneumatik

225 / 45 R 17 94 W - vysvětlení v sedmi krocích

Co znamenají čísla na mých pneumatikách? Kromě názvu výrobce a produktu najdete na pneumatikách další důležité informace.

Zjistěte více

Značení zimních pneumatik

Značení pneumatik byste měli sledovat nejen při nákupu zimních kol - je důležité i u celoročních pneumatik nebo pneumatik do každého počasí. Vzhledem k tomu, že tyto pneumatiky jsou klasifikovány jako zimní, jsou povinné stejné symboly na její bočnici. Více informací naleznete zde!

Zjistěte více

Správná minimální hloubka dezénu

Dezén pneumatiky

Jak měříte hloubku dezénu? V hrubých drážkách dezénu pneumatiky najdete malé výstupky o výšce 1,6 mm, které představují povinnou minimální hloubku dezénu. Pohledem na ně při porovnání pneumatik zjistíte, jak jsou vaše pneumatiky opotřebované. Do drážek můžete vložit také minci v hodnotě 1 euro - zlatý okraj je široký 4 mm. Tuto hodnotu doporučujeme jako minimální hloubku dezénu pro zimní pneumatiky a pneumatiky do každého počasí. Pro letní pneumatiky doporučujeme 3 mm.

Zjistěte více

Uvnitř pneumatiky vašeho vozu se skrývá mnoho vrstev

Každá pneumatika se skládá ze styčné plochy a podkladové konstrukce

Styčná plocha a podkladová konstrukce pneumatiky (kostra)

  1. Dezén - pro účinnou přilnavost k vozovce a pro zachycování a odvádění vody
  2. Bezešvá bandáž - umožňuje vysoké rychlosti
  3. Vrstvy pásů z ocelových kordů - optimalizace jízdní stability a valivého odporu
  4. Textilní kordová vložka - udržuje tvar pneumatiky i při vysokém vnitřním tlaku
  5. Vnitřní vložka - zajišťuje vzduchotěsnost pneumatiky
  6. Bočnice - chrání před bočním poškozením
  7. Vrchol - podporuje jízdní stabilitu a komfortní odezvu a zlepšuje chování při řízení
  8. Ocelové jádro - zajišťuje pevné uchycení k ráfku
  9. Výztuž patky pneumatiky - podporuje jízdní stabilitu a přesné řízení

Jak prodloužit životnost pneumatik

Naše tipy pro vás

Připravili jsme pro vás několik užitečných tipů pro dlouhou životnost pneumatik. A pokud vás čeká nákup pneumatik, váš partner Volkswagen vám rád pomůže.

Zjistěte více

Poškození pneumatik

Seznamte se s nejčastějšími typy poškození pneumatik.

Zjistěte více

Abnormální opotřebení pneumatik

Zde se dozvíte o možných nepravidelných poškozeních, která vyžadují zásah.

Zjistěte více

Systém kontroly tlaku pneumatik

Příliš nízký tlak v pneumatikách rychle vede k jejich poškození, které je příčinou 40 % všech nehod, při nichž dojde ke zranění osob. Od listopadu 2014 vybavujeme všechny modely osobních automobilů a SUV systémem kontroly tlaku pneumatik.

Zjistěte více

Nižší spotřeba – vyšší jízdní komfort

Zde najdete odpovědi na všechny otázky týkající se tlaku v pneumatikách.

Kde zjistím správný tlak v pneumatikách?

Informace o správném tlaku v pneumatikách najdete v návodu k obsluze a na víčku nádrže nebo na sloupku dveří u řidiče. V závislosti na zatížení se může lišit až o 1 bar.       

Je pro pneumatiky automobilů v pořádku, když je tlak v pneumatikách příliš vysoký?

Pokud je tlak příliš vysoký, dochází ke správnému přenosu síly pouze ve středu pneumatiky. To znamená: Nižší úroveň jízdního komfortu, nerovnoměrné opotřebení dezénu a kratší životnost pneumatik.

Jak mám kontrolovat tlak v pneumatikách?

Měřicí zařízení je běžně k dispozici na každé čerpací stanici. Pokud je to možné, kontrolujte tlak v chladných pneumatikách a nesnižujte tlak vzduchu v zahřátých pneumatikách. Od listopadu 2014 jsou všechny modely osobních automobilů a SUV vybaveny systémem kontroly tlaku pneumatik. To však nenahradí pravidelné kontroly!

Uniká mi z pneumatik vzduch?

Pneumatika ztratí v průměru přibližně 0,1 baru za tři měsíce. Pokud tlak rychle klesá, mohou být pneumatika nebo ventil netěsné. Sledujte je. V případě pochybností, navštivte autorizovaný servis Volkswagen.

Výstražné kontrolky

Příliš nízký tlak v pneumatice nebo vadná kontrolka tlaku v pneumatice

Tlak v pneumatice se výrazně snížil nebo je pneumatika konstrukčně poškozená. Jezděte pomaleji, vyvarujte se prudkých manévrů při řízení a brzdění a co nejrychleji pneumatiky zkontrolujte. Vše je v pořádku, ale kontrolky stále svítí? Nechte systém zkontrolovat u svého partnera Volkswagen. Další informace o výstražných kontrolkách najdete v návodu k obsluze.

Vyhledejte svého servisního partnera Volkswagen

Jejda!
Zdá se, že Váš prohlížeč není aktuální. Naše webová stránka možná nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) funguje stále dobře.

Doporučujeme Vám aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit správné fungování jakékoli internetové stránky.

Děkujeme za Vaši návštěvu a přejeme příjemnou zábavu,
Váš tým Volkswagen