Menü schließen

9.1.2020 Zkušební úsek na dálnici A39 zprovozněn: Volkswagen sbírá anonymizovaná data pro autonomní jízdu

Sledování dopravy na sedmikilometrovém zkušebním úseku dálnice A39. Volkswagen profituje z části provozované Německým centrem pro letectví a kosmonautiku. Pro řidiče je důležité, že všechna zaznamenávaná data jsou anonymizována.

Praha - Volkswagen se podílí na společném projektu pro budoucnost s názvem "Zkušební zóna Dolní Sasko". Na dálnici A39 mezi dálničními křižovatkami Wolfsburg-Königslutter a Cremlingen byl dne 8. ledna 2020 zprovozněn sedmikilometrový zkušební úsek pro sledování dopravy. Na úseku, provozovaném Německým centrem pro letectví a kosmonautiku (DLR), je kamerami anonymizovaně zaznamenávána jízda různých účastníků silniční dopravy. Volkswagen očekává, že úsek financovaný spolkovou zemí Dolní Sasko a centrem DLR přinese nové poznatky pro autonomní jízdu.

Zkušební jízdy ve "zkušební zóně Dolní Sasko" mezi Wolfsburgem a Braunschweigem

Centrum DLR instalovalo v uplynulém roce po celé délce zkušebního úseku záznamovou techniku, která dokáže s vysokou precizností určovat polohu všech vozidel, a tím sledovat veškerou dopravu. Volkswagen použije získávané informace k vylepšování softwaru pro autonomní jízdu. Zkušební zóna je otevřenou výzkumnou a vývojovou platformou, která nabízí jedinečnou kombinaci různých možnosti testů a zkoušek, například simulaci různých dopravních toků. Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za vývoj, zdůraznil význam zkušebního úseku: "Data z každodenního provozu jsou pro další výzkum autonomní jízdy nezbytná. Zkušební zóna Dolní Sasko nám umožní získávat tato data ze zcela reálného prostředí a navíc je můžeme doplňovat simulacemi."

Různé možnosti testů a zkoušek
Data ze sledovaného úseku jsou anonymizovaná. To znamená, že jsou vyhodnocovány pouze tzv. trajektorie, nikoli specifická data o jednotlivých vozidlech, jako je například registrační značka nebo tvář řidiče. Trajektorie popisují pouze pohyb vozidla. Kromě záznamové techniky byla pro potřeby vývoje instalována také technologie pWLAN, která slouží k přímé komunikaci mezi jednotlivými vozidly a mezi vozidly a dopravní infrastrukturou. Touto tzv. technologií "Car2X" je již sériově vybaven nový Golf a v budoucnosti nalezne uplatnění také v modelu ID.31.

Spuštění projektu "Zkušební zóna Dolní Sasko"
"Zkušební zóna Dolní Sasko" byla oficiálně zprovozněna 8. ledna 2020. Mezi pozvanými hosty byli mimo jiné dolnosaský ministr pro hospodářství, práci, dopravu a digitalizaci a místopředseda vlády Bernd Althusmann, dolnosaský ministr pro vědu a kulturu Björn Thümler a poslanec Thomas Jarzombek, koordinátor spolkové vlády pro německé letectví, kosmonautiku a digitalizaci.

Projekt centra DLR je podporován dolnosaským ministerstvem pro hospodářství, práci, dopravu a digitalizaci a dolnosaským ministerstvem pro vědu a kulturu. Data, získávaná na úseku dálnice A39, používají kromě Volkswagenu také společnosti Continental AG, Wolfsburg AG, IAV GmbH, OECON GmbH, ADAC Niedersachsen/Sachsen-Anhalt e.V., NordSys GmbH a Siemens AG.

 

1) Vozidlo se v Evropě zatím neprodává.

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team