Zcela nový přístup k elektromobilitě
Všechny modely z naší rodiny vozů ID. nabízejí vše, co očekáváte od mobility budoucnosti. Mají čistě elektrický pohon, vysokou účinnost a jezdí lokálně zcela bez emisí. Na cestě k minimalizaci naší uhlíkové stopy nás tak posouvají o velký krok vpřed. Abychom však elektromobilitu pro všechny nejenom umožnili, ale aby byla i dlouhodobě udržitelná, museli jsme vyvinout systém, který optimálně využívá možnosti této technologie - modulární platformu pro elektromobily (MEB). MEB je jednotná konstrukční platforma, která je speciálně navržená pro vozy s elektrickým pohonem. Je kompletně nově vyvinutá a zajišťuje jak efektivní výrobu, tak i atraktivní cenu. MEB představuje velký přínos pro efektivní využití vnitřního prostoru a tím nabídku místa, komfort i dojezdovou vzdálenost a představuje tak dokonalý základ pro všechny modely s elektrickým pohonem - od městského vozu až po velkoprostorovou limuzínu nebo dodávku.
Nabíjení je snadné: Systém baterie rodiny vozů ID
Základním stavebním prvkem platformy MEB je systém baterie s možností rychlého nabíjení, který je integrován v podlaze vozidla a velmi efektivně tak využívá prostor. Baterie je přitom rovněž dobře chráněna. Plochá baterie v podlaze navíc snižuje těžiště vozu a zajišťuje lepší rozložení hmotnosti. Vy si tak můžete užívat vyvážené a dynamické jízdní vlastnosti. Baterie však nešetří pouze místo, ale také peníze. Doplňování energie je ve většině případů cenově výhodnější než čerpání konvenčního paliva - a navíc je také docela pohodlné. Aby bilance emisí CO₂ při provozu Vašeho modelu ID. byla neutrální¹, je nutné pro nabíjení využívat energii z obnovitelných zdrojů, a nezáleží přitom, zda nabíjíte z běžné síťové zásuvky, wallboxu nebo u veřejné nabíjecí stanice. K nabití baterie stačí pouze připojit nabíjecí kabel. A v případě, že jako zákazník služby We Charge musíte při jízdě po dálnici čerpat energii, využijte například rychlonabíjecí stanici IONITY s nabíjecím výkonem 100 kW¹. K doplnění energie do Vašeho ID.3 na ujetí dalších cca 290 km (WLTP²) Vám pak postačí pouhých 30 minut.
¹ Všude, kde je to možné, jsou emise eliminovány a snižovány přímo v provozech společnosti Volkswagen. Odpovídajícím způsobem jsou ke snižování emisí zavázáni také všichni naši dodavatelé. Emise CO₂, které nelze eliminovat nebo snížit, jak v továrnách Volkswagen, tak i prostřednictvím odpovídajících závazků v dodavatelském řetězci, jsou ve stejné výši kompenzovány certifikovanými projekty na ochranu klimatu.
² Předpokládaná dojezdová vzdálenost při absolvování zkušebních cyklů podle celosvětově harmonizovaného standardu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na testovací stanici (nejedná se o sériovou testovací stanici). Skutečná dojezdová vzdálenost je v praxi odlišná a závisí na jízdním stylu, rychlosti jízdy, použití komfortních a přídavných spotřebičů, vnější teplotě, počtu spolujezdců a zavazadel a výškovém profilu trasy jízdy. Podle zvoleného jízdního profilu ujede 80 % řidičů bez dobíjení s baterií s menší kapacitou (45 kWh) 230 až 330 km, s baterií se střední kapacitou 300 až 420 km a s baterií se větší kapacitou (77 kWh) 390 až 549 km.