Volkswagen dosáhl milníku: 1,5 milionu elektromobilů ID. dodaných zákazníkům
- Jubilejním vozem se stalo elektrické kombi ID.7 Tourer Pro1 vyrobené v závodě Emden pro zákazníka z dolnosaského města Vechta
- Předseda vlády Dolního Saska Olaf Lies předal klíčky k vozu společně se členy představenstva značky Volkswagen Martinem Sanderem a Kaiem Grünitzem
- Martin Sander, člen představenstva odpovědný za prodej: „1,5 milionu dodaných vozů ID. jasně dokazuje, že je Volkswagen průkopníkem elektromobility.“
Značka Volkswagen dosáhla ve své transformaci na elektromobilitu dalšího významného cíle. Za přítomnosti předsedy vlády Dolního Saska Olafa Liese byl v pátek 15. srpna 2025 ve výrobním závodě Volkswagen Emden předán zákazníkovi 1 500 000 vůz z rodiny elektromobilů ID. Jubilejním vozem se stalo černé ID.7 Tourer Pro, které ve svém segmentu stanovuje měřítka dojezdem až 606 kilometrů2.
„1,5 milionu dodaných vozů ID. jasně dokazuje, že je Volkswagen průkopníkem elektromobility,“ řekl Martin Sander, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. Před téměř pěti roky, v září 2020, byly dodány první elektromobily z rodiny zcela elektrických vozů Volkswagen ID. Volkswagen se od té doby dostal do čela statistik registrací v elektrickém segmentu nejen v Německu, ale také v Evropě. „Je to potvrzení, že naším zákazníkům nabízíme automobily, které uspokojují jejich požadavky. Jako společnost jsme na správné cestě. Volkswagen i nadále udává tempo rozvoje elektromobility,“ vysvětlil Sander.
Společně s Kaiem Grünitzem, členem představenstva odpovědným za technický vývoj, a předsedou vlády Olafem Liesem předal Sander klíčky k jubilejnímu vozu zákazníkovi z dolnosaského města Vechta. „ID.7 je skvělým reprezentantem Dolního Saska, který dokazuje transformační schopnosti naší země,“ zdůraznil Lies, který v době, kdy vykonával funkci ministra hospodářství Dolního Saska, řídil jako služební vůz ID.7 vyrobený v Emdenu.
Výrobní podnik ve Východním Frísku je příkladem transformace společnosti Volkswagen, která do tohoto závodu v uplynulých letech investovala více než jednu miliardu eur, aby v něm mohla vyrábět výhradně elektromobily. Kromě Cvikova a Skleněné manufaktury v Drážďanech je Emden jediným výrobním závodem značky Volkswagen na světě, v němž jsou již dnes vyráběny výhradně elektromobily. Další modely ID. sjíždějí z montážních linek v závodech Hannover (Německo), Chattanooga (USA), Fo-šan (Čína), Čchang-ša (Čína) a Anting (Čína).
Rodina modelů ID. se po své premiéře v roce 2020 neustále rozrůstá. Po kompaktním hatchbacku ID.3, prvním modelu značky Volkswagen vyvinutém výhradně jako elektromobil, následovalo SUV ID.4 (2021) a o rok později i SUV kupé ID.5 a elektrické MPV ID. Buzz. Nejmladšími členy rodiny ID. jsou modely ID.7 a ID.7 Tourer, které byly uvedeny na trh v roce 2024. ID.7 Tourer byl v prvním pololetí 2025 elektromobilem s nejvyšším počtem registrací v Německu. „Na tento úspěch může být celý tým značky Volkswagen hrdý,“ řekl předseda dolnosaské vlády Lies.
Sander, člen představenstva odpovědný za oblast prodeje, spatřuje i nadále potřebu politických kroků na podporu rychlejšího přechodu na elektromobilitu: „Potřebujeme jasný signál a cílenou státní podporu, abychom rozptýlili skepsi soukromé klientely a oživili poptávku této skupiny zákazníků.“ V současnosti připadá většina nových registrací elektromobilů na firemní zákazníky, kteří mohou využívat různá daňová zvýhodnění.
Volkswagen bude ve své elektrické ofenzivě pokračovat představením dalších nových modelů ID. V roce 2026 bude na trh uvedena sériová verze kompaktního modelu ID. 2all3 za méně než 25 000 eur. O rok později bude následovat sériová verze studie ID. EVERY13, vstupní model za cca 20 000 eur. Sander k tomu říká: „Cíl je jasný: Volkswagen chce umožnit elektromobilitu pro všechny – cenově dostupnou, spolehlivou a udržitelnou.“
1) ID.7 Tourer Pro – kombinovaná spotřeba elektrické energie 16,8–14,5 kWh/100 km; kombinované emise CO2 0 g/km; třída hospodárnosti (na základě emisí CO2): A
2) Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaj platí pro variantu výbavy, která je z hlediska dojezdu nejvýhodnější. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a opotřebení, resp. stárnutí sady akumulátorů
3) Studie
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.