Aktuální generaci modelu Touareg završí speciální edice „Final Edition“
- Úspěšné prémiové SUV vstupuje do svého posledního roku výroby speciální edicí - Zákazníci mohou Touareg objednávat do konce března 2026 a ve výbavových liniích „R-Line“ a „R“ jim bude dodán v akčním provedení „Final Edition“ - Volkswagen uvedl model Touareg na trh v roce 2002 a dodnes jím dokazuje své prémiové kompetence - Celkem bylo prodáno již více než 1,2 milionu vozů Touareg ve třech generacích
V roce 2026 bude ukončena výroba modelu Touareg se spalovacími motory. Pro značku Volkswagen je to příležitost k uvedení speciální edice „Touareg Final Edition“ na český trh. Zákazníci mohou speciální edici objednávat do konce března 2026 za ceny od 1 919 900 Kč. SUV vyšší třídy fascinuje již od roku 2002 svým suverénním charakterem, excelentním komfortem i hi-tech prvky. Volkswagen s modelem Touareg a limuzínou Phaeton před 23 lety poprvé vstoupil do prémiového segmentu.
Vnější i vnitřní výbava nové speciální edice zahrnuje exkluzivní designové prvky. Ve výbavových variantách „R-Line Final Edition“ a „R Final Edition“ je na okenní liště zadních dveří laserem vyrytý výrazný nápis „Final Edition“, který se dále nachází na kůži páky voliče automatické převodovky, v osvětleném obložení přístrojové desky a na prahových lištách. Součástí sériové výbavy je také vícebarevné ambientní osvětlení.
Finálová edice přijíždí do zákaznického konfigurátoru s bohatou sériovou výbavou
Akční edice je oproti variantám R-Line a R nadstandardně sériově vybavena. Součástí ceny modelu je mimo jiné metalické lakování karoserie, 20“-21“ kola z lehké slitiny, designový paket Black Style, 360° kamerový systém, bezklíčové odemykání a zamykání včetně funkce Easy Open a elektricky výklopné tažné zařízení. Interiér finálových edicí je pak dodatečně vybaven elektricky ovládanými koženými sedadly s aktivní klimatizací, head-up displejem, 4zónovou automatickou klimatizací Climatronic a v neposlední řadě i panoramatickým střešním oknem. Sériově dodávaný vzduchový podvozek Air & Steering / Air PHEV pak posouvá hranici jízdního komfortu na ještě vyšší úroveň. Prémiovým prvkem sériové výbavy je také servomechanické automatické dovírání dveří.
Více než 20letý příběh technického průkopníka úspěšného na celém světě.
Volkswagen v roce 2002 vstoupil se svým prvním terénním vozem do nového automobilového segmentu a současně pozvedl značku na ještě vyšší úroveň. Touareg se ve vyšší třídě díky svým rozměrům, výbavě a technice velmi rychle etabloval. Navzdory své velikosti se přitom vždy prezentoval nadčasovým designem. Každá generace nabízela stylový interiér, který se vyznačoval mimořádně vysokou kvalitou, komfortem a mnoha technickými inovacemi. Jsou to právě inovativní technologie, díky nimž je Touareg dodnes vlajkovou lodí v portfoliu značky Volkswagen. Mnoho prvků výbavy z modelu Touareg bylo později nabízeno i v segmentu malých vozů – technika vyšší třídy se tak stala přístupnou pro všechny.
Touareg je v současnosti nabízen v 39 zemích, přičemž nejvýznamnějším trhem pro tento model je Evropa v čele s Německem. Dodnes bylo prodáno více než 1,2 milionu vozů Touareg, což je v segmentu C-SUV působivý počet.
Ohlédnutí za třemi generacemi.
Touareg I/2002. Touareg se ihned po svém uvedení na trh na podzim 2002 zařadil mezi nejoceňovanější SUV své třídy díky mnoha inovacím, mezi něž patřil elektromechanický systém stabilizace náklonu karoserie nebo vzduchové odpružení CDC s udržováním stálé světlé výšky v 6 úrovních. Díky této výbavě bylo možné projíždět brody hlubokými až 58 centimetrů nebo překonávat svahy se stoupáním až 45 stupňů. Vrcholným modelem řady Touareg byl Touareg V10 TDI, který byl vybaven tehdy nejvýkonnějším vznětovým motorem montovaným u Volkswagenu. Pětilitrový desetiválcový motor o výkonu 230 kW (313 k) generoval maximální točivý moment 750 Nm a zrychlil 2,5tunový Touareg z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Maximální rychlost byla 225 km/h. Díky tomuto špičkovému modelu se dnes značka Volkswagen stala jedním z předních světových poskytovatelů kompletní nabídky a úspěšně pokrývá všechny důležité segmenty od malých vozů až po luxusní SUV. Touareg I se vyráběl v letech 2002 až 2009 a s více než 471 000 prodanými kusy patřil k nejúspěšnějším luxusním SUV své doby.
Touareg II/2010. Druhá generace modelu Touareg povyrostla jak do šířky, tak do délky, čímž ještě podtrhla svůj komfort. Příď zvýrazňovala sportovní eleganci vozu aerodynamickými nárazníky a nově tvarovanou maskou chladiče. Současně byl s druhou generací uveden na trh první hybridní vůz Volkswagen. Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid byl poháněn kombinací přeplňovaného benzínového motoru V6 s výkonem 245 kW (333 k) a elektromotoru o výkonu 34,3 kW (46 k). Elektromotor zcela hybridního vozu získával při brzdění zpět kinetickou energii a ukládal ji do baterie. Kombinovaný výkon hybridu činil 279 kW (380 k) s maximálním točivým momentem 580 Nm. Díky tomu Touareg II zrychlil na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 240 km/h. Průměrná spotřeba byla 8,2 litru prémiového benzinu na 100 kilometrů. Díky řadě nových asistenčních systémů byly cesty ještě bezpečnější a pohodlnější, a to i v náročném terénu. Volkswagen prodal během výrobního období od roku 2010 do roku 2018 více než 483 000 kusů modelu Touareg II.
Touareg III/2018.
Třetí generace modelu Touareg má díky moderním liniím, velkorysému obložení karoserie a nové karoserii z oceli a hliníku vyrobené z materiálů šetřících hmotnost ještě dynamičtější charakter. Atraktivní vzhled je podtržen zvětšením rozvoru na 2,904 metru a snížením výšky vozidla o sedm milimetrů. Kompletně přepracovaný kokpit nabízí digitální inovace, konektivitu a asistenční systémy a zaručuje pohodlnou a bezpečnou jízdu. Tu zajišťuje také optimalizovaný elektromechanický aktivní stabilizační systém, jehož asistenční systém nepřetržitě detekuje pohyby karoserie až 400krát za sekundu, aby zajistil optimální nastavení a bezpečný zážitek z jízdy v každém terénu. Od podzimu 2020 je vlajkovou lodí modelové řady Touareg R Hybrid: plug-in hybridní SUV s výkonem systému 340 kW (462 k), maximálním točivým momentem 700 Nm a maximální rychlostí 250 km/h. Od svého debutu v roce 2018 se po celém světě prodalo již více než 265 000 kusů modelu Touareg III. Dodnes nabízí nejvyšší úroveň jízdního komfortu a nejlepší možnou praktickou použitelnost – například jako tažné vozidlo s maximální hmotností přívěsu až 3,5 tuny.
Zpětné ohlédnutí za rekordy modelu Touareg.
VW Race Touareg – Nezastavitelný vítěz. Touareg stanovil měřítka také v terénních závodech. Divizí Volkswagen Motorsport speciálně vyvinutý „Race Touareg“ zařadil Volkswagen mezi dominující týmy v Rallye Dakar. Důkazem jsou mimo jiné tři celková vítězství v řadě: v roce 2009 triumfoval Giniel de Villiers, v roce 2010 Carlos Sainz a v roce 2011 Nasser Al-Attiyah. Největšími přednostmi těchto soutěžních prototypů byly jejich robustní konstrukce, dynamický pohon všech kol a mimořádná spolehlivost.
Touareg „Stanley“ – vítěz soutěže Grand Challenge pro autonomní vozy. Touareg „Stanley“, jedno z prvních inteligentních vozidel v historii, zvítězil v roce 2005 v Kalifornii v prestižní soutěži „Grand Challenge“ pořádané americkou organizací DARPA (Defence Advanced Research Projects Agency). Na start soutěže pro autonomní vozidla v nevadské poušti se postavilo 23 vozů – do cíle dojely jen čtyři. Touareg „Stanley“ zvládl 212 kilometrů dlouhou trasu za 6 hodin, 53 minut a 58 sekund bez lidského zásahu – a do cíle dojel jako první. „Stanley“ byl společným projektem značky Volkswagen a dalších výzkumných center. „Stanley“ vybavený laserovými detektory, stereovizním zařízením, kamerami, GPS a speciálně vyvinutým řídicím softwarem precizně projížděl neschůdným terénem. Toto vítězství bylo milníkem ve vývoji autonomního automobilu a stálo na začátku uplatnění asistenčních systémů pro částečně automatizovanou jízdu. Do výbavy třetí generace sériově vyráběného modelu Touareg byl zařazen prediktivní adaptivní tempomat ACC, který se v současnosti – ve zdokonalené podobě jako „Travel Assist“ – řadí mezi nejlepší asistenční systémy umožňující částečně automatizované řízení automobilu.
Touareg, který táhl Boeing. V roce 2006 Volkswagen způsobil celosvětový rozruch a světový rekord: téměř sériový Touareg V10 TDI táhl po letištní dráze letadlo Boeing 747 o hmotnosti 155 tun. Díky silnému točivému momentu 750 Nm a upravenému podvozku Touareg posunul jumbo jet přes 150 metrů – a poté ho bezpečně zastavil. Pro tento mimořádný experiment byl Touareg zatížen více než čtyřmi tunami dodatečné hmotnosti, aby se optimálně přenesl výkon na zem. Navzdory enormnímu zatížení byl použit standardní motor, převodovka a vzduchové odpružení – působivý důkaz výkonu a robustnosti vozidla.
Touareg jako profesionál pro dlouhé trasy. VW Touareg V6 TDI v roce 2011 znovu neuvěřitelným způsobem prokázal svou výdrž a spolehlivost. Za pouhých 11 dnů, 17 hodin a 22 minut absolvoval tým vedený specialistou na dálkové jízdy Rainerem Zietlowem automobilový maraton po legendární síti dálnic „Panamericana“ – z Ohňové země v Argentině až na Aljašku. Více než 22 750 kilometrů dlouhá trasa vedla 17 zeměmi a téměř všemi podnebnými pásy na Zemi – od tropických veder přes písečné bouře až po sníh a led. Touareg touto jízdou překonal dosavadní světový rekord o čtyři dny, a i v tomto případě dokázal, jak je robustní, hospodárný a komfortní.
1) Touareg R eHybrid – kombinovaná spotřeba elektrické energie a paliva, vážený průměr: 15,2–14,8 kWh/100 km plus 6,0–5,2 l/100 km; kombinovaná spotřeba paliva při vybité sadě akumulátorů: 10,1–9,4 l/100 km; kombinované emise CO2, vážený průměr: 136–119 g/km; emisní třída (na základě váženého průměru kombinovaných emisí CO2): E–D; emisní třída (na základě emisí CO2 při vybité sadě akumulátorů): G.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.