Aby Vás nepřemohla únava.
Systém sledování únavy
Představte si, že při cestování na dlouhé vzdálenosti po rovné monotónní trase Vás pomalu začíná zmáhat únava. Křečovitě držíte volant a ovládáte jej trhavými pohyby. Systém sledování únavy registruje toto atypické chování a bezprostředně na ně reaguje¹ - prostřednictvím akustické signalizace a upozornění na displeji multifunkčního displeje Vám doporučí přestávku na odpočinek.
Systém sledování únavy Vás doslova nutí k tomu, abyste v jízdě pokračovali až potom, co zastavíte na odpočívadle a bezpečně se tak dostali do cíle Vaší cesty. Ve voze Polo GTI (spotřeba paliva (l/100 km): město - 7,7; mimo město - 4,9; kombinovaný provoz - 5,9; emise CO₂ (g/km): kombinovaný provoz - 134; energetická třída: C²) je součástí sériové výbavy.
1. V rámci možností daných systémem.
2. Uvedené hodnoty jsou získávány předepsaným způsobem měření. Údaje se nevztahují na konkrétní vozidlo a nejsou součástí nabídky, ale slouží pouze pro účely srovnání jednotlivých typů vozidel. Spotřeba paliva/spotřeba energie a emise CO₂ konkrétního vozidla závisí nejen na hospodárném využití paliva/energie uložené v baterii, ale jsou ovlivněny také způsobem jízdy a dalšími netechnickými faktory (např. okolními podmínkami).
Dodatečná výbava a příslušenství (nástavby, pneumatiky atd.) mohou mít za následek změnu jízdních parametrů, např. hmotnosti, valivého odporu či aerodynamických vlastností, a mohou tak kromě počasí a podmínek v dopravě ovlivnit spotřebu paliva i jízdní výkony. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO₂ platí v určitém intervalu a mohou se lišit v závislosti na zvoleném formátu pneumatik a použití prvků výbavy na přání.
Podle pokynů směrnice ES 1999/94, v platném znění, je návod na měření spotřeby paliva, emisí CO₂ a energetické spotřeby, který obsahuje údaje pro všechny nové modely osobních automobilů, zdarma k dostání na všech prodejních místech v rámci celé Evropské unie.
Energetické třídy hodnotí vozidla podle produkovaných emisí CO₂ při zohlednění jejich provozní hmotnosti. Automobily, které dosahují průměrných hodnot, jsou zařazeny do třídy D. Vozidla, jež dosahují lepších hodnot, než je aktuální průměr, jsou klasifikována do třídy A+, A, B nebo C, a ta, jejichž hodnoty jsou vyšší než současný průměr, jsou zařazena do třídy E, F nebo G.