Menu
Vyhledat

Asistenční systémy

Volkswagen

Inteligentní asistenční systémy Vašeho vozu přispívají k většímu komfortu a pomáhají Vám při zvládání kritických jízdních situací nebo dokonce zcela zabrání jejich vzniku. Volkswagen navíc většinu asistentů nabízí v rámci všech modelových řad a činí je tak ještě dostupnější, a i když si přítomnosti této technologie ne vždy povšimnete, vědomí, že existuje, přináší dobrý pocit.

Nejnovější technologie

Komunikace mezi vozy a okolní infrastrukturou. Váš vůz ví, kde se tvoří kolony, zavčas vás upozorní na nebezpečné situace, sdílí informace o rychlosti a hustotě provozu, a dokonce vám pomůže včas zareagovat na blížící se záchranářská vozidla.

Více o technologii Car2X

Světlomety LED-Martix

Inovativní světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix s více než 19 000 nezávisle ovládanými LED diodami jsou již ve stojícím voze zárukou jasného nadšení, a to díky světelné projekci Welcome & Goodbye, kterou prezentují před zahájením a po ukončení každé jízdy. Tyto světlomety jsou aktuálně dostupné u modelů Tiguan a Touareg.

Více o IQ.LIGHT HD-Matrix

Volkswagen Passat

Nezáleží na tom, zda jezdíte rádi sportovním způsobem nebo preferujete komfortní způsob jízdy: Nová volitelná adaptivní regulace podvozku DCC Pro Vám poskytuje ještě více možností jeho přizpůsobení Vašim aktuálním potřebám. DCC Pro je aktuálně dostupné pro modely Passat a Tiguan.

Více o DCC Pro

Active Info Display

Změna nastavení ze sportovního na komfortní a zpět je dílem okamžiku. Díky voliči jízdních zážitků není nic jednoduššího. Tato funkce je aktuálně dostupná v modelu Tiguan.

Více o Voliči jízdních zážitků

Systém „Night Vision“

Systém Night Vision připomíná úspěšný hollywoodský film. Nyní díky němu nezažijete vzrušení, ale právě naopak - pocit uklidnění. Kamera v infračerveném spektru monitoruje prostor před vozem do vzdálenosti cca 120 metrů a reaguje na teplo, které je vyzařováno tělem. Night Vision je aktuálně dostupný pro model Touareg.

Více o systému Night Vision

Asistent pro sledování dopravy v příčném směru

Asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory v přední partii vozu, které monitorují prostor před Vaším vozem a při rychlosti do 30 km/h varují prostřednictvím akustické a optické signalizace před rozpoznanými vozidly v příčném směru.

Více o sledování příčného směru

Innovision Cockpit
Innovision Cockpit - displej

Digitální kombinovaný přístroj (tzv. digitální palubní deska) je pod společným skleněným krytem ("curved display") s displejem infotainment systému a tvoří tzv. Innovision Cockpit, jež je mírně skloněný směrem k řidiči. Jeho ovládání se uskutečňuje prostřednictvím dotyků, gest nebo hlasových pokynů a je tak velmi snadné; odpadají mechanické spínače, ovladače a tlačítka.

Více o Innovision Cockpit

Bezpečnost

Systém Emergency Assist částečně přebírá řízení automobilu v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče. Aktivuje se v situaci, kdy asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu Lane Assist neregistruje žádné pohyby volantu ani žádné reakce řidiče na varovné signály.

Více o Emergency Assist

Učí se to každý žák autoškoly - ohlédnutím přes rameno zjistí, zda se v tzv. "mrtvém úhlu" nenachází jiné vozidlo. Právě pro tyto případy je tu senzor, který prostřednictvím LED signalizace ve vnějším zpětném zrcátku okamžitě upozorňuje řidiče na potenciální nebezpečí, jakmile se do prostoru "mrtvého úhlu" dostane jiné vozidlo.

Více o Side Assist

Asistent Lane Assist přispívá v rámci možností daných systémem, k tomu, aby nedošlo k nehodě z důvodu ztráty koncentrace. Prostřednictvím kamery zabudované v držáku vnitřního zpětného zrcátka je zachycováno vodorovné dopravní značení jízdního pruhu a vyhodnocována aktuální pozice automobilu.

Více o Lane Assist

V silničním provozu můžete být v klidu v případě, že máte dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Účinnou podporu přitom představuje automatická regulace odstupu ACC. ACC měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a také jeho relativní rychlost.

Více o systému ACC

Asistent pro jízdu v koloně využívá osvědčené systémy, jako např. automatickou regulaci odstupu ACC nebo asistenta pro udržování vozu v jízdním pruhu Lane Assist, a umožňuje tak komfortní popojíždění ve váznoucí dopravě.

Více o systému pro jízdu v koloně

Multi­ko­liz­ní brz­da - ilustrace systému

Věděli jste, že 22 procent všech nehod se zraněním osob představují vícenásobné kolize? Volkswagen proto vyvinul inovativního asistenta - Front Assist - s cílem následným kolizím zabránit. Front Assist je nedílnou součástí bezpečnostního systému.

Více o Front Assist

Jako řidič automobilu musíte rychle reagovat v situaci, kdy do jízdní dráhy bezprostředně před vozem náhle vstoupí chodec. Významnou podporu v takovém případě představuje systém rozpoznávání chodců, který situaci bleskově vyhodnotí a okamžitě prostřednictvím optické i akustické signalizace varuje řidiče.

Více o systému rozpoznávání chodců

Systém rozpozná potenciálně nebezpečné jízdní situace a automaticky přijme preventivní opatření. Automaticky se zavřou otevřená okna i panoramatické střešní okno až do úrovně malé štěrbiny, aby se zajistil optimální účinek hlavových a bočních airbagů.

Více o systému proaktivní ochrany cestujících

Systém sledování únavy

Představte si, že při cestování na dlouhé vzdálenosti po rovné monotónní trase Vás pomalu začíná zmáhat únava. Křečovitě držíte volant a ovládáte jej trhavými pohyby. Systém sledování únavy registruje toto atypické chování a bezprostředně na ně reaguje - pomocí akustické signalizace a upozornění na displeji multifunkčního ukazatele Vám doporučí přestávku na odpočinek.

Více o systému sledování únavy

Komfort

Analogové přístroje patří minulosti. Klasické kruhové přístroje mohou být na přání nahrazeny displejem s vysokým rozlišením. Inovativní moderní kombinovaný přístroj Digital Cockpit Vám poskytne mnohem více informací než jen aktuální rychlost a stav paliva v nádrži. Díky digitálnímu panelu Digital Cockpit si můžete užívat výhody kombinovaného přístroje na barevném TFT displeji s velkou úhlopříčkou. U vybraných modelů lze v kombinaci s navigačním systémem Discover Pro zvolit paralelní zobrazení na obou displejích nebo pouze na jednom, tj. na panelu Digital Cockpit nebo standardně na displeji přístroje.

Více o Digital Cockpit

Systém monitorování okolí vozu Area View Vám zajistí dokonalý přehled. Pomocné pohledy snímané čtyřmi kamerami jsou přenášeny na displej Vašeho infotainment systému.

Více o systému Area View

Dynamic Light Assist

Díky dynamické regulaci dálkových světel Dynamic Light Assist můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly. Systém se aktivuje automaticky při úplné tmě a při rychlosti nad 60 km/h.

Více o Dynamic Light Assist

Volkswagen ID.7 AR Head-up displej

Důležité informace, jako například rychlost, dopravní značky, aktivita asistenčních systémů stejně jako varovná hlášení či pokyny navigačního systému, jsou promítány na vysoce kvalitní panel přímo v zorném poli řidiče, jenž je tak můžete okamžitě číst, a přesto může být stále soustředěn na dění v dopravě.

Více o Head-up-Display

Trailer Assist - ilustrace systému

Manévrování s přívěsem může být pro nezkušené řidiče náročnou zkouškou z trpělivosti, protože přívěs ne vždy reaguje podle představ - často zatáčí přesně opačným směrem. Pro přesné couvání je rozhodující správné natočení volantu. Asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist za Vás při couvání s přívěsem přebírá v rámci limitů systému ovládání volantu.

Více o Trailer Assist

Volkswagen Park Assist

Parkovací asistent Park Assist měří při jízdě mezery mezi stojícími vozidly po obou stranách silnice a najde pro Vás vhodné parkovací místo. Vzdálenost od okrajů silnice přitom musí být v intervalu od 0,5 do 1,5 metru a maximální rychlost jízdy 40 km/h.

Více o Park Assist

ParkPilot a zpětná kamera

Kolik místa ještě zbývá? Akustický parkovací systém ParkPilot usnadňuje prostřednictvím přerušovaných tónů manévrování v těsných parkovacích místech. Umožňují to senzory v předním a zadním nárazníku.

Více o ParkPilot a zpětné kameře

Car2X

Car2X

Komunikace mezi vozy a infrastrukturou
Checking cookies ...

Chytrá doprava budoucnosti už dnes na českých silnicích

Představte si silnice, které s vámi komunikují. Řeknou vám, kde se tvoří kolony, zavčas upozorní na nebezpečné situace, sdílí informace o rychlosti a hustotě provozu, a dokonce vám pomohou včas zareagovat na blížící se záchranářská vozidla. To vše umožňuje revoluční technologie C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems), která propojuje vozidla mezi sebou, s dopravní infrastrukturou i centrálními systémy. C-ITS představují klíčový krok k autonomní mobilitě, ale už dnes přinášejí konkrétní výhody nejen pro řidiče, ale i pro správce silnic. V Evropě i v Česku se již zavádějí a jejich význam v dopravě bude v blízké budoucnosti dále růst.

Široké pokrytí v České republice

V České republice se technologie C-ITS postupně zavádí na klíčových dopravních tepnách. V současnosti je na českých dálnicích umístěno celkem 108 jednotek, které sbírají informace o dopravě a předávají je okolním vozidlům i do centrály systému, který provozuje ŘSD. To zároveň mobilními jednotkami vybavilo více než 280 technických vozidel. Celkem systém pokrývá 250 kilometrů české dálniční sítě. Do konce roku 2025 by mělo být pokryto zhruba 800 kilometrů dálnic D0, D1, D5, D8, D10, D11 a D12. Palubní jednotkou C-ITS bude vybaveno více než 700 vozidel a vozíků údržby ŘSD. Celá dálniční síť by měla být pokryta přibližně do roku 2028.

Jak to funguje v praxi

Systém funguje na bázi výměny informací mezi vozidly a dopravní infrastrukturou pomocí technologie ITS G5 (dedikovaná frekvence 5.9 GHz) a moderní 5G komunikace. Tím je zajištěna extrémně rychlá odezva – zprávy jsou přenášeny až desetkrát za sekundu, což umožňuje přesnou detekci kritických situací. Důležité informace se následně zobrazují na infotainment displeji přímo ve vozidle, díky čemuž má řidič vždy přehled o situaci na silnici.

Chytrá doprava zachraňuje životy

C-ITS přináší zásadní výhody i pro složky integrovaného záchranného systému, kde může rozhodovat každá vteřina. Díky chytrým technologiím se záchranáři dostanou na místo zásahu rychleji a bezpečněji, což může výrazně zvýšit šance na záchranu životů. Technologie umožňuje automatickou preferenci vozidel IZS na semaforech, varuje ostatní řidiče o blížících se zásahových vozidlech a pomáhá vytvořit záchranářskou uličku prostřednictvím upozornění na displeji palubní desky či mobilním zařízení.

Volkswagen na čele inovací

Prvním výrobcem automobilů, který v ČR integruje tuto technologii do svých vozidel a zároveň disponuje potřebným certifikátem pro provoz technologie, je Volkswagen. Modely ID.3, ID.4, ID.7, ID.7 Tourer, Golf, Passat, Tiguan, Tayron, Multivan a ID. Buzz jsou už nyní vybaveny systémem Car2X, který umožňuje výměnu dat mezi vozidly a infrastrukturou v reálném čase.

Modely poháněné spalovacími motory mají Car2X v sériové výbavě, pokud se zákazník rozhodne pro nejčastěji objednávané stupně výbavy People a Elegance. U ostatních verzí výbavy je Car2X vždy součástí Asistenčního balíčku, který lze dokoupit. Většina nových vozů Volkswagen na českých silnicích tak má Car2X k dispozici.

Car2X fungující na bázi WLANp umožňuje sdílení informací mezi vozy Volkswagen a rovněž z nově vybudované informačně-komunikační infrastruktury v České republice i po celé EU. Informace o aktuálním provozu a dopravních rizicích jsou díky speciálních síti bran a sdílením informací z vozů záchranných složek a vozů údržby dostupné přímo před řidičem na informačním displeji vozu.

Co to znamená pro řidiče?

Majitelé vozidel Volkswagen s podporou Car2X si mohou službu aktivovat v infotainmentu svého vozu. V nastavení režimu soukromí zvolí řidič „Technologie Car2X“ a v některých modelech ID. musí být v menu „Nastavení asistence řidiče“ aktivována funkce „Výstraha nebezpečí“. Stejně tak lze systém Car2X také jednoduše deaktivovat v menu nastavení online připojení.

Výstražná upozornění systému Car2X ve vozech Volkswagen mají vizuální nebo akustickou podobu. Upozorňování na lokální nebezpečí 1.0 zahrnuje stojící vozidla, porouchaná vozidla, nehody, kritické jízdní situace, nebezpečný konec kolony, upozornění na práci na silnici a stojící nebo jedoucí vozidlo integrovaných záchranných složek (IZS).

Ve variantě 2.0 je rozsah možných upozornění rozšířen o překážku, zvíře nebo člověka na silnici, silný vítr, kluzký povrch vozovky, zhoršenou viditelnost, dopravní zácpu, řidiče v protisměru a pomalu jedoucí vozidlo.

Systém Car2X může být přitom funkčně propojen s dalšími asistenčními funkcemi a navigačním systémem. Například vozy vybavené adaptivním tempomatem či systémem Travel Assist mohou v reakci na nebezpečí s předstihem upravit rychlost jízdy.

Technická stránka

Výměna informací mezi vozidly a dopravní infrastrukturou probíhá prostřednictvím komunikačních technologií ITS G5 (ve frekvenčním pásmu 5,9 GHz). Výhodou pro zajištění spolehlivé a včasné detekce kritických situací je extrémně rychlá odezva i vysoká četnost s přenosem zpráv až desetkrát za sekundu. Řidič tak může být s dostatečným předstihem upozorněn na blížící se vozidlo Integrovaných záchranných složek, dopravní nehodu, překážky na silnici, náledí nebo také náhle brzdící vozidlo v koloně před vozem. Na displeji mohou být také zobrazovány digitální dopravní značky, které řidiči usnadní orientaci v nepřehledných situacích.

Volkswagen zavedl inovativní technologii Car2X do sériové výbavy nejprve v modelu Golf 8, který debutoval na podzim 2019 jako první osobní automobil s komunikační technologií WLANp na evropském trhu. WLANp vycházející z protokolu IEEE 802.11p umožňuje komunikaci v reálném čase na krátké vzdálenosti (max. 800 až 1000 metrů v otevřené krajině, 150 až 300 metrů ve městě), aniž by bylo nutné používat mobilní telefonní sítě. Vozidlo vysílá informace mimo jiné o své poloze, rychlosti jízdy a směru jízdy a přijímá data od ostatních vozidel, okolní infrastruktury nebo například stavebních zábran, pokud je na nich systém C-ITS instalován. Veškerá komunikace je samozřejmě anonymní a data jsou chráněna certifikátem. Volkswagen identitu vozu kvůli anonymizaci dat pravidelně mění.

    Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené importérem značky Volkswagen (Porsche Česká republika s.r.o.), včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu Vám na požádání sdělí Váš autorizovaný prodejce vozů Volkswagen. Fotografie a videa jsou pouze ilustrativní a vyobrazené modely mohou obsahovat prvky příplatkové nebo aktuálně nedostupné výbavy. Uvedená nabídka je dostupná u vybraných autorizovaných prodejců Volkswagen, kteří Vám rádi sdělí více informací.