Menu
Vyhledat

Co ví správný řidič o pneumatikách

Víte, jak správně změřit tlak v pneumatikách a hloubku dezénu, jak číst štítek EU pro značení pneumatik, nebo kdy je čas pneumatiky vyřadit? Více informací o pneumatikách najdete zde.

Loading...

Pneumatiky jsou vaším jediným kontaktem s vozovkou a v průměru s nimi objedete jednou celý svět. Zde najdete celou řadu informací o pneumatikách.

Bezpečnost, pohodlí, spotřeba energie - i na ně mají pneumatiky vliv

Štítek EU vám poskytne přehled o vlastnostech vaší pneumatiky

Štítek EU je povinný pro všechny nové pneumatiky. Zde se dozvíte, jak může třída energetické účinnosti ovlivnit spotřebu paliva vašeho vozu. Vysvětlíme vám také, co uvedené symboly prozrazují o vlastnostech vaší pneumatiky, například o přilnavosti za mokra nebo na ledu a sněhu.

Zjistěte více

Originální pneumatiky Volkswagen +Tyres

Naše pneumatiky +Tyres jsou speciálně vyvinuty a testovány pro modely Volkswagen ve spolupráci s předními výrobci pneumatik. Výsledek: Vysoce kvalitní pneumatiky, které odpovídají individuálním vlastnostem daného modelu vozidla a zajišťují špičkový výkon na silnici.

Mimochodem, pneumatiky vyrobené výrobcem lze rozpoznat podle takzvaného kódu OE - kde "OE" znamená "Original Equipment", tedy "originální výbava". V případě našich originálních pneumatik Volkswagen +Tyres je kód OE uveden ve formě symbolu plus na boční straně pneumatiky.

Vylaďte si svůj Golf Variant

Snadné porozumění značení pneumatik

225 / 45 R 17 94 W - vysvětlení v sedmi krocích

Co znamenají čísla na mých pneumatikách? Kromě názvu výrobce a produktu najdete na pneumatikách další důležité informace.

Zjistěte více

Značení zimních pneumatik

Značení pneumatik byste měli sledovat nejen při nákupu zimních kol - je důležité i u celoročních pneumatik nebo pneumatik do každého počasí. Vzhledem k tomu, že tyto pneumatiky jsou klasifikovány jako zimní, jsou povinné stejné symboly na její bočnici. Více informací naleznete zde!

Zjistěte více

Správná minimální hloubka dezénu

Dezén pneumatiky

Jak měříte hloubku dezénu? V hrubých drážkách dezénu pneumatiky najdete malé výstupky o výšce 1,6 mm, které představují povinnou minimální hloubku dezénu. Pohledem na ně při porovnání pneumatik zjistíte, jak jsou vaše pneumatiky opotřebované. Do drážek můžete vložit také minci v hodnotě 1 euro - zlatý okraj je široký 4 mm. Tuto hodnotu doporučujeme jako minimální hloubku dezénu pro zimní pneumatiky a pneumatiky do každého počasí. Pro letní pneumatiky doporučujeme 3 mm.

Zjistěte více

Uvnitř pneumatiky vašeho vozu se skrývá mnoho vrstev

Každá pneumatika se skládá ze styčné plochy a podkladové konstrukce

Styčná plocha a podkladová konstrukce pneumatiky (kostra)

  1. Dezén - pro účinnou přilnavost k vozovce a pro zachycování a odvádění vody
  2. Bezešvá bandáž - umožňuje vysoké rychlosti
  3. Vrstvy pásů z ocelových kordů - optimalizace jízdní stability a valivého odporu
  4. Textilní kordová vložka - udržuje tvar pneumatiky i při vysokém vnitřním tlaku
  5. Vnitřní vložka - zajišťuje vzduchotěsnost pneumatiky
  6. Bočnice - chrání před bočním poškozením
  7. Vrchol - podporuje jízdní stabilitu a komfortní odezvu a zlepšuje chování při řízení
  8. Ocelové jádro - zajišťuje pevné uchycení k ráfku
  9. Výztuž patky pneumatiky - podporuje jízdní stabilitu a přesné řízení

Naše tipy pro vás

Připravili jsme pro vás několik užitečných tipů pro dlouhou životnost pneumatik. A pokud vás čeká nákup pneumatik, váš partner Volkswagen vám rád pomůže.

Poškození pneumatik

Seznamte se s nejčastějšími typy poškození pneumatik.

Zjistěte více

Abnormální opotřebení pneumatik

Zde se dozvíte o možných nepravidelných poškozeních, která vyžadují zásah.

Zjistěte více

Systém kontroly tlaku pneumatik

Příliš nízký tlak v pneumatikách rychle vede k jejich poškození, které je příčinou 40 % všech nehod, při nichž dojde ke zranění osob. Od listopadu 2014 vybavujeme všechny modely osobních automobilů a SUV systémem kontroly tlaku pneumatik.

Zjistěte více

Nižší spotřeba – vyšší jízdní komfort

Zde najdete odpovědi na všechny otázky týkající se tlaku v pneumatikách.

Kde zjistím správný tlak v pneumatikách?

Informace o správném tlaku v pneumatikách najdete v návodu k obsluze a na víčku nádrže nebo na sloupku dveří u řidiče. V závislosti na zatížení se může lišit až o 1 bar.

Je pro pneumatiky automobilů v pořádku, když je tlak v pneumatikách příliš vysoký?

Pokud je tlak příliš vysoký, dochází ke správnému přenosu síly pouze ve středu pneumatiky. To znamená: Nižší úroveň jízdního komfortu, nerovnoměrné opotřebení dezénu a kratší životnost pneumatik.

Jak mám kontrolovat tlak v pneumatikách?

Měřicí zařízení je běžně k dispozici na každé čerpací stanici. Pokud je to možné, kontrolujte tlak v chladných pneumatikách a nesnižujte tlak vzduchu v zahřátých pneumatikách. Od listopadu 2014 jsou všechny modely osobních automobilů a SUV vybaveny systémem kontroly tlaku pneumatik. To však nenahradí pravidelné kontroly!

Uniká mi z pneumatik vzduch?

Pneumatika ztratí v průměru přibližně 0,1 baru za tři měsíce. Pokud tlak rychle klesá, mohou být pneumatika nebo ventil netěsné. Sledujte je. V případě pochybností, navštivte autorizovaný servis Volkswagen.

Výstražné kontrolky

Příliš nízký tlak v pneumatice nebo vadná kontrolka tlaku v pneumatice

Tlak v pneumatice se výrazně snížil nebo je pneumatika konstrukčně poškozená. Jezděte pomaleji, vyvarujte se prudkých manévrů při řízení a brzdění a co nejrychleji pneumatiky zkontrolujte. Vše je v pořádku, ale kontrolky stále svítí? Nechte systém zkontrolovat u svého partnera Volkswagen. Další informace o výstražných kontrolkách najdete v návodu k obsluze.

Vyhledejte svého servisního partnera Volkswagen

Abnormální opotřebení pneumatik

Abnormální opotřebení pneumatik

Pokud jsou poškození pneumatiky vašeho vozu nerovnoměrně rozložena po celé styčné ploše, měli byste je zkontrolovat.

Vznik pilovitého dezénu

  • Charakteristika: Nepravidelné opotřebení ramene pneumatiky v podobě pilovitého dezénu s následkem stále vyšší hlučnosti pneumatiky při jejím odvalování.
  • Možné příčiny: Vadné tlumiče, špatně seřízená geometrie náprav, příliš rychlá nebo příliš opatrná jízda.
  • Důsledky: Pneumatika se stává rychleji nepoužitelnou, což vede k častým výměnám pneumatik a nárůstu s tím souvisejících nákladů.

Pokud na své pneumatice narazíte na pilovitý dezén, zjistěte s pomocí odborného servisu příčinu a postup nápravy.

Opotřebení především na rameni pneumatiky

  • Charakteristika: Výrazně méně opotřebovaný dezén ve středu styčné plochy než na obou ramenech.
  • Možné příčiny: Příliš nízký tlak vzduchu, protože při odvalování (při rovnoměrném opotřebení) přicházejí do styku s povrchem vozovky především ramenní oblasti pneumatik, nebo trvale rychlá jízda v zatáčkách na silnici při příliš nízkém tlaku vzduchu (silné opotřebení vnějšího ramene).
  • Důsledky: Pneumatika se stává rychleji nepoužitelnou, což vede k nárůstu souvisejících nákladů. V extrémních případech může dojít k poškození kostry nebo k náhlé ztrátě pneumatiky, protože poškození kostry přetrvává i v případě, že je pneumatika opět používána se správným tlakem.

Pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách a v případě pochybností se obraťte na autorizovaný servis Volkswagen.

Opotřebení především ve středu styčné plochy

  • Charakteristika: Konzistentně rovnoměrné opotřebení především ve středu styčné plochy.
  • Možné příčiny: Příliš vysoký tlak, což znamená, že střed pneumatiky, který v důsledku tlaku více vyčnívá, přichází do kontaktu s povrchem vozovky více než ostatní části, nebo překročení schválené maximální rychlosti pro danou pneumatiku.
  • Důsledky: Častější výměna pneumatik a nárůst souvisejících nákladů.

Doporučujeme informovat se v autorizovaném servisu Volkswagen - a pravidelně kontrolovat správný tlak v pneumatikách.

Izolované opotřebení způsobené brzděním nebo nečinností

  • Charakteristika: Vzor opotřebení rozložený po celé pneumatice nebo na určitých místech.
  • Možné příčiny: Prudké nebo plné brzdění na zablokované pneumatice (izolovaná místa opotřebení způsobená brzděním) se obvykle vyskytuje pouze u vozidel bez ABS nebo při dlouhém odstavení pneumatiky či vozidla ve spojení s příliš nízkým tlakem vzduchu (izolované opotřebení způsobené nečinností).

V případě jakýchkoli dotazů týkajících se použitelnosti pneumatiky se obraťte na autorizovaný servis Volkswagen.

Silné opotřebení na jednom rameni

  • Charakteristika: Silné opotřebení pouze jednoho ramene na jednom nebo všech kolech.
  • Možné příčiny: Nesprávně nainstalovaný nebo opotřebovaný podvozek, přetížení nebo neschválená kombinace kolo/pneumatika.

Pokud si všimnete, že se tento vzor objevuje, obraťte se na svůj autorizovaný servis Volkswagen.

Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené importérem značky Volkswagen (Porsche Česká republika s.r.o.), včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu Vám na požádání sdělí Váš autorizovaný prodejce vozů Volkswagen. Fotografie a videa jsou pouze ilustrativní a vyobrazené modely mohou obsahovat prvky příplatkové nebo aktuálně nedostupné výbavy.