Menu
Zavřít




MK7: Věrnost už po několik generací




MK7: Věrnost už po několik generací

Text Luděk Vokáč Foto Luboš Wišniewski

Končící sedmá generace Volkswagenu Golf je nadčasové a moderní auto, které kolem sebe vídáme každý den a možná mu nevěnujeme příliš velkou pozornost. Je to takový hrdina všedního dne, který slouží širokým vrstvám uživatelů. Jedním z těch, kdo nedají na svého Golfa dopustit, je Jiří Janeček.

Pracuje v korporaci, rád jezdí třeba na hory a často k rodičům do jižních Čech. I proto potřebuje univerzální auto pro různé příležitosti a před zhruba pěti lety se jím pro něj stal Volkswagen Golf. Jiří Janeček však přiznává, že prvotní volba byla svým způsobem trochu náhoda: "Navezl mě do toho kamarád, který si Golfa na operativní leasing pořídil přede mnou," přiznává Jiří. "Golf se mi vždy líbil a já předtím míval jen vozy české značky, tak jsem si řekl, že když je k tomu příležitost, vyzkouším si i auto mateřské značky koncernu. A už jsem u něj zůstal," usmívá se Jiří.

Od podzimu roku 2015 má Jiří už třetího Golfa. Všechny byly v provedení Variant, vždy na operativní leasing. "První dva jsem měl vždy na rok, pak jsem od podzimu 2017 získal svého aktuálního na tříletý pronájem," vysvětluje Jiří Janeček střídání vozů s tím, že vždy volil aktuální nabídku, která pro něj byla ekonomicky výhodná.

Jeho aktuální Golf Variant sedmé generace je zatím v nejlepším provedení, jaké měl. "Má třeba LED světlomety nebo vyhřívání sedadel, praktické je dobíjení telefonu z USB a moc mi vyhovuje stmívací vnitřní zpětné zrcátko," popisuje své oblíbené detaily z výbavy. Sedmá generace Golfu je z tohoto hlediska k uživatelům štědrá a jednou z jejích novinek byly například oproti předchozím i výrazně širší možnosti konektivity. Poprvé také tato generace přinesla moderní platformu MQB.

Co se motorizace týče, volil Jiří Janeček vždy oblíbený tříválec. "První dvě provedení měla ještě motor 1.2 TSI, teď mám tříválec 1.0 TSI. Výkon je shodný - 81 kW, ale zdá se mi, že litrové provedení je oproti těm předchozím trochu svižnější," říká Jiří, který se popisuje jako klidný řidič, co raději nikam nespěchá.

Auto pro každou příležitost

 

"Můj otec byl instruktorem v autoškole, a já byl tedy od osmnácti let veden k defenzivnímu stylu jízdy. Celkově se považuji za slušného řidiče, i když za volantem si dovedu peprně zanadávat," usmívá se Jiří. Podle něj je jeho sedmičkový Golf Variant pro klidný jízdní styl ideální, kombinace pohodového motoru s dostatečným výkonem a jízdního komfortu jej rozhodně nijak neponoukají k jízdě stylem pirátů silnic.

Přes týden Golf slouží pro běžné dojíždění do práce, o víkendu nebo ve chvílích volna ale dostane čas od času i pořádně zabrat. "Když se vydáváme na dovolenou po Česku nebo blízkém okolí, je kombi rozhodně skvěle praktické, odveze toho opravdu hodně. Líbí se mi i praktický otvor pro lyže v opěradle zadních sedadel, ten využíváme často," pochvaluje si Jiří. Když na to přijde, občas prý promění svého Golfa sklopením zadních sedadel i ve "stěhovák".

"Nejdál jsme s ním dojeli asi do Tater a také do Kolína nad Rýnem. To byl takový nejistý výlet," vypráví Jiří a pokračuje: "Pořídili jsme si s přítelkyní lístky na koncert U2, kteří tři dny předtím vystupovali na dvojkoncertě v Berlíně, ale tam už bylo vyprodáno. Tak jsme se rozhodli pro delší cestu, jenže pak jsme trnuli, protože Bonovi v Berlíně vypadl hlas," vysvětluje Jiří. "Nakonec to ale dobře dopadlo," dodává. A letos se s Golfem prý hodlá vypravit za dalšími hudebními zážitky.

Golf ale nezahálí ani v zimním období. "Vloni v půlce ledna na horách sněžilo týden v kuse, a když jsme na cestu do Jánských Lázní vyráželi, trochu jsem se obával, jak to auto zvládne. Ale i díky všem asistentům jsme to zvládli bez nejmenších potíží," vysvětluje Jiří, že auto překonalo jeho očekávání.

Pro své auto má Jiří i další slova chvály. "Moc se mi líbí celkové zpracování a to, jak je v autě příjemně ticho. A spokojený jsem také se spotřebou, která se u naloženého auta na dlouhé cestě na dálnici sotva přehoupne přes 7 litrů benzínu na 100 kilometrů, běžně jezdím asi za 6,5 a jde to i pod šest," chválí Jiří. Až bude svého Golfa letos na podzim z operativního leasingu vracet, loučit se s ním nebude lehko. "Vlastně přemýšlím, co dál, možností je i odkup, že bych s ním ještě nějakou chvíli zůstal," vysvětluje, že mu auto maximálně vyhovuje.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.