Zavřít




MK4: Kabriolet i jako praktická radost pro celou rodinu




MK4: Kabriolet i jako praktická radost pro celou rodinu

Text Luděk Vokáč Foto Luboš Wišniewski

Kabriolety nebývají úplně typická rodinná auta. Ale Volkswagen Golf Cabriolet v designu 4. generace Golfu dovede pro Petra Marka splnit i tuto roli. S celou rodinou se s ním vydal například i na dovolenou do Chorvatska a na svůj Golf bez střechy rozhodně nedá dopustit.

Legendární Volkswagen Golf uměl nabídnout i požitek z jízdy s nebem nad hlavou. V první generaci šlo dokonce o velmi dlouhověké auto, které zůstalo ve výrobě až do roku 1993 - tou dobou se Golf vyráběl už ve své třetí generaci. Právě kabrio odvozené od třetí generace pak "jedničku" nahradilo, aby se v roce 1998 po řádné modernizaci přehouplo do generace čtvrté.

Golf Cabriolet z let 1998-2002 je vlastně důkazem nadčasovosti a postupného vylepšování Volkswagenu Golf. V té době už se Golf vyráběl ve své čtvrté generaci, ale Cabrio je trochu komplikovanější záležitosti: design vozu ze zmíněných let odpovídá čtvrté generaci Golfu, ale pod karoserií se ukrývá technika generace třetí. Někdy tak bývá toto provedení označováno jako Golf Cabriolet Mk3.5.

Jeden z exemplářů tohoto provedení vyrobený v roce 1999 si už v roce 2006 pořídil i Petr Marek. Jak sám říká, byla to vlastně docela náhodná volba. "Jsem fanda značky, vždy mě však víc přitahovala historie vzduchem chlazená. Měl jsem několik Brouků. Jenže když se mi začala rozrůstat rodina, zjistil jsem, že s Broukem to s ní moc nejde," naznačuje Petr Marek důvod, proč začal hledat za svého automobilového oblíbence náhradu.

Golf Cabriolet ale nebyl první volbou. "Původně byl v plánu Transporter T1, jenže jsem vybíral tak dlouho, až jsem přebral a T1 byl moc drahý," popisuje Petr začátek své cesty ke Golfu Cabriolet. "Přitom jsem nechtěl žádné tuctové auto, hledal jsem něco, co bude z davu vyčnívat a na parkovišti před obchodním centrem ho vždy jasně poznám," říká s tím, že postupně ho pátrání přivedlo k myšlence pořídit si kabriolet. Ovšem požadavky měl Petr Marek specifické, toužil například po výrazné žluto-zlaté barvě Futura Gelb.

Jen zlatá to může být

 

A pak se na něj jednoho dne usmálo štěstí, v německé inzerci objevil Golf Cabriolet přesně ve své vysněné konfiguraci. "Auto mělo určitá úskalí. Původně to byl předváděcí vůz u dealera, pak jej vlastnila modelingová agentura a jezdily s ním sem tam její modelky. Auto se tam mělo jako v bavlnce, dostávalo servis a tak. Jenže pak se ho rozhodli prodat a získal ho mladý řidič, co nechal interiér poškrábat a zaneřádit od psa a asi po měsíci ho při prvním větším dešti na dálnici oťukal ze všech stran," popisuje Petr historii auta. Opravy prý částečně provedl autorizovaný servis ještě v Německu, zbytek si pak dořešil Petr doma v Česku.

"Dnes nám dělá radost celé rodině, už to bude hezkých čtrnáct let. Je to auto, které vám každý den zvedne náladu, i třeba když jen vezete děti do školy nebo pospícháte něco zařizovat," usmívá se Petr s tím, že s vozem jezdí prakticky celoročně vyjma období, kdy je nutné silnice solit. "Díky vyhřívaným sedadlům a windshotu se s ním dá jezdit prakticky celoročně," komentuje využívání vozu. Tomu odpovídá i aktuální nájezd, který je zhruba 140 000 kilometrů - když Petr auto kupoval, mělo najeto asi 45 000. I po takové době je podle Petra auto zcela spolehlivé, vděčí za to i pravidelné péči v autorizovaném servisu.

Golf Cabriolet ale neslouží Petru Markovi jen jako každodenní dopravní prostředek. Nebojí se s ním s celou rodinou, tedy se ženou a dvojicí dětí, vyrazit ani na dovolenou. "Byli jsme například v jižní části Chorvatska, až ve Splitu. Také jsme s ním cestovali na jih Anglie, kde máme známé. Navštívili jsme autosalony v Paříži i Frankfurtu, nějaké motoristické akce v Rakousku či Švýcarsku," vyjmenovává Petr absolvované dálkové trasy.

Trochu nevěřícně kroutíme hlavou, že se čtyřčlenná rodina poskládá na třítýdenní dovolenou do kabrioletu. "Je to výhoda tohoto provedení s plátěnou střechou. Ta se neskládá do zavazadlového prostoru, a neubírá v něm tedy místo," vysvětluje Petr, že je vlastně jeho kabrio docela praktické auto. "Navíc má plátěná střecha neoddiskutovatelné kouzlo, třeba i když prší a kapky do ní tlumeně bubnují," krátce se zasní. "Nevozíme si zásoby jídla, takže jsme sbalili oblečení a nutnosti a ještě nám zbylo místo na dvě koloběžky a dva malé surfy pro děti," uzavírá Petr téma praktičnosti svého kabrioletu.

Jeho kabrio generace 3,5 je ukázkou prozatím předposledního příspěvku do historie Golfů se stahovací střechou. Dosud poslední provedení vzniklo na základě šesté generace a vyrábělo se v letech 2012-2016.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.