Menü schließen

Rekordní dojezd ID.3: ze Zwickau do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd ID.3: ze Zwickau do Švýcarska na jedno nabití

Když je někde něčeho více, lze toho i více získat: Tento princip vystihuje výraz „Hypermiling“. Jeho podstatou je maximalizace dojezdové vzdálenosti vozu ze sériové produkce při využití mimořádně efektivního stylu jízdy. Profesionální řidič Felix Egolf působivým způsobem ukazuje, jak hospodárná jízda působí pozitivně na výkon elektromobilu. Důkazem je stanovení prvního rekordního dojezdu s modelem ID.3.

ID.3 překonalo samo sebe

Čistě elektrické ID.3 1ST Pro Performance¹ s kapacitou baterie 58 kWh, výkonem 150 kW (204 k) a udávanou dojezdovou vzdáleností 420 kilometrů (WLTP²) ujelo nonstop na jedno nabití baterie 531 km: Felix Egolf, který rekord stanovil, má rád výzvy. Dokázal to s prvním členem z rodiny vozů ID. při jízdě na běžných silnicích a dálnicích na trase z výrobního závodu ve Zwickau do Schaffhausenu ve Švýcarsku. V průběhu jízdy ani jednou nedobíjel baterii vozu. Vzdálenost, kterou ujel na jedno nabití baterie tak přesahuje oficiálně udávanou dojezdovou vzdálenost o více než 100 km.

"Auto působí dojmem, jako by bylo odlito z jednoho kusu, je kompaktní a přesto prostorné, má skvělý, téměř futuristický design a velmi malý aerodynamický odpor."

 

- Felix Egolf
  po svém příjezdu do cíle

Při efektivní jízdě dojedete dále

Největší vliv na dojezdovou vzdálenost má kromě použité technologie zejména efektivita stylu jízdy. Tu lze maximalizovat při využití principu tzv. hypermilingu. Felix Egolf proto často sundával nohu z "plynového" pedálu, nechával ID.3 jet setrvačností a při jízdě po dálnicích využíval větrného stínu za nákladními vozy. I přesto, že měl ve voze zátěž o hmotnosti 250 kg, jel se zapnutým rádiem, navigací, rozsvícenými světly a zapnutou ventilací dokázal snížit spotřebu energie z průměrné udávané hodnoty 14,5 až 15,4 kWh/100 km na dosažených 10,9 kWh/100 km.

Velká dojezdová vzdálenost, nejenom při každodenním využití

Rekordní jízda trvala přibližně 9 hodin a průměrná rychlost přitom byla 56 km. Samozřejmě ji nelze srovnávat s jízdami při každodenním využití. Je ale ukázkou toho, že díky využití výkonné vysokonapěťové baterie, efektivnímu pohonu a možnosti rychlého nabíjení nepředstavují jízdy na dlouhé vzdálenosti s modelem ID.3 žádný problém.

Start Video

¹ Spotřeba energie (kWh/100 km): kombinovaný provoz - 14,5; emise CO₂ (g/km): 0; energetická třída: A+.

² Uvedené hodnoty spotřeby a emisí jsou získávány předepsaným způsobem měření. Od 1. 9. 2017 platí při homologaci pro určování spotřeby paliva a emisí CO₂ některých nových osobních automobilů a lehkých užitkových vozů nový, celosvětově harmonizovaný standard WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure), který realističtějším způsobem vystihuje skutečné podmínky provozu. Od 1. 9. 2018 standard WLTP postupně nahrazuje dosavadní standard NEDC (nový evropský jízdní cyklus - New European Driving Cycle). Z důvodu postupu měření, který se více blíží provozu automobilu v reálných podmínkách, jsou hodnoty spotřeby paliva i emisí CO₂ v mnoha případech vyšší než při měření standardem NEDC. Z tohoto důvodu mohou od 1. 9. 2018 nastat změny ve zdanění vozidel. Více informací o rozdílech mezi WLTP a NEDC získáte u prodejců automobilů Volkswagen nebo na adrese www.volkswagen.cz/znacka-a-technologie/wltp.

Aktuálně jsou pro komunikaci stále povinné hodnoty stanovené při měřicím cyklu NEDC. U nových vozidel homologovaných podle standardu WLTP jsou hodnoty NEDC odvozeny od hodnot WLTP. Udávání hodnot získaných podle standardu WLTP je až do jeho povinného zavedení pouze dobrovolné. Protože jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO₂ získané podle standardu NEDC udávány v určitém intervalu, nevztahují se na konkrétní vozidlo a nejsou součástí nabídky, ale slouží pouze pro účely srovnání jednotlivých typů vozidel. Dodatečná výbava a příslušenství (nástavby, pneumatiky atd.) mohou mít za následek změnu jízdních parametrů, např. hmotnosti, valivého odporu či aerodynamických vlastností, a mohou tak kromě počasí a podmínek v dopravě rovněž ovlivnit spotřebu paliva, resp. energie, emise CO₂ a jízdní výkony vozidla.

Více informací o oficiálně udávané spotřebě a oficiálních emisích CO₂ nových modelů osobních automobilů získáte v Návodu na měření spotřeby paliva, emisí CO₂ a energetické spotřeby nových osobních automobilů, který je zdarma k dostání na všech prodejních místech v rámci celé Evropské unie nebo na adrese www.dat.de/co2.

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.