Menü schließen

21.10.2020 Happy Birthday K70! Tichý revolucionář slaví padesátiny

První Volkswagen s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol ukázal směr dalšího vývoje. Průkopník s progresivním designem. Fanoušek modelu K70 od jeho představení vzpomíná: „Bylo to něco opravdu mimořádného“.

"VW K70 si zamilujete. Protože VW s ním začíná zcela novou kapitolu." S reklamním sloganem v tomto znění přišel před 50 lety na trh Volkswagen K70. Sedan střední třídy zahájil u Volkswagenu novou éru kapalinou chlazeným motorem, pohonem předních kol a moderním designem.

Volkswagen představil 20. října 1970 na tiskové konferenci v Salzgitteru nový model K70 společně s výrobním závodem vybudovaným speciálně pro produkci tohoto vozidla. Tiskové podklady slibovaly: "Nový Volkswagen, jiný než všechny dosavadní - to je VW K70." A sedan se stupňovitou zádí vskutku ukazoval v mnoha ohledech nový směr. Volkswagen stál s tímto modelem na prahu nové, úspěšné éry.

Technika. Volkswagen přešel s kapalinou chlazeným motorem a pohonem předních kol v modelu K70 na koncept pohonu, který byl pro tuto značku zcela nový, ale později se úspěšně prosadil v modelech Passat a Golf. K70 disponoval podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol, který odpovídal nejmodernějším standardům. Mimořádně dlouhý rozvor umožnil vytvořit velkoryse prostorný interiér a přispíval k nadmíru příjemnému cestování.

Volkswagen K70 - klasický automobil ze Salzgitteru

Bezpečnost. Navzdory veškerému komfortu byla hlavní pozornost věnována aktivní a pasivní bezpečnosti. Měřítka stanovil například vyztužený skelet karoserie spolu s deformačními zónami na přídi a zádi, uložením palivové nádrže v chráněném prostoru vzadu a sériově dodávanou přípravou pro bezpečnostní pásy na všech sedadlech.

Design. Věcný design s čistými liniemi směřoval do budoucnosti a dodnes působí moderně. Sedan se stupňovitou zádí navrhl Claus Luthe, jeden z nejvýznamnějších automobilových designérů své doby. Prvky jeho rukopisu charakterizovaly i pozdější modely značky Volkswagen, například Golf nebo Polo.

Přesvědčen od začátku
Karl-Günter Queißer je jedním z těch, kteří bezprostředně zažili příchod modelu K70 a dobu nového rozkvětu společnosti Volkswagen. Dnes 79letý muž zahájil v roce 1970 svou kariéru ve společnosti Volkswagen v jejím novém závodě v Salzgitteru jako malíř a lakýrník. Dodnes si dobře pamatuje první roky, které byly fází vzestupu a změn. "Bylo to něco opravdu mimořádného" - těmito slovy shrnuje dobu modelu K70.

Automobil s kapalinou chlazeným motorem, který poháněl přední kola, se čtyřmi dveřmi a především se senzační nabídkou vnitřního prostoru pro cestující i zavazadla Queißera okamžitě přesvědčil. Svůj první vůz K70 si pořídil už na podzim 1971. Do té doby jezdil v Broukovi - tato změna byla kvantovým skokem. Po třech vozech K70 zaparkoval v jeho garáži Volkswagen Golf. "A tak to jde pořád dál," říká muž, který změny zásadně vítá a má z nich radost.

Od modelu K70 k elektromobilu ID.31
Dnes řídí oba modely: K70 LS a Golf 8. S vozem K70 si splnil sen a s tímto klasickým vozem se úspěšně účastní soutěží a podniká výlety. V září se vydal do Salzgitteru navštívit své staré působiště. Nepříznivé okolnosti v letošním roce žel znemožnily jeho fanklubu oslavit 50. výročí modelu K70 velkolepou jízdou a jubilejní akcí. A tak slavili v "malém kruhu" v Salzgitteru vzpomínkami na onu výjimečnou dobu. Současní zaměstnanci závodu se u neobvyklého vozidla stále znovu se zájmem zastavovali - a jejich bývalý kolega Queißer jim ochotně odpovídal na všechny otázky.

Mimořádně hrdý je na to, že dosud řídil každou generaci Golfu. S "digitálním" Golfem 8 přijal změnu a výzvu znovu s otevřenou náručí, život jde zkrátka pořád dál. A Queißerovi je také jasné, že v garáži bude mít i elektromobil ID.3!

1) ID.3 - Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 15,4 - 14,5 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A +

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team