Praha - V letech 2008 až 2012 vzniklo 2,85 milionu vozů šesté generace modelové řady Golf. Šestý Golf v pořadí dosáhl dalšího velkého pokroku v oblasti bezpečnosti. Znovu laserem svařovaná karoserie přispěla k vynikajícím výsledkům a pětihvězdičkovému hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. S tímto Golfem současně debutoval velký počet nových asistenčních systémů. Golf VI se tak zásadním způsobem podílel na rozšíření bezpečnostních a komfortních systémů ze světa high-tech.
Milníky modelové řady Golf VI:
2008: První Golf s motory TDI, vybavenými přímým vstřikováním
common rail
Adaptivní tempomat ACC
Asistent pro rozjezd do kopce
Dynamické osvětlování zatáček
Elektronicky řízené tlumiče DCC
Keyless Access (bezklíčkový systém a spouštění motoru tlačítkem)
Kolenní airbag v sériové výbavě
Zadní svítilny LED
Navigační systém s dotykovým displejem
Parkovací asistent (Park Assist)
Režim rekuperace
Zadní kamera
Automatický systém start-stop
2009: Čtvrtá generace modelu Golf Variant
Šestá generace modelu Golf GTI
Návrat modelu Golf GTD
2010: Třetí generace modelu Golf R
Nová generace modelu Cross Golf
2011: Čtvrtá generace modelu Golf Cabriolet
Golf GTI Edition 35
2012: Ukončení výroby šesté generace po 2,85 milionu
vyrobených vozů, zahájení výroby modelu Golf VII
Do té doby nejpokrokovější Golf se stal "Světovým vozem roku 2009" ("World Car of the Year"). Jeho výbava zahrnovala asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat "ACC", parkovací asistent "Park Assist" s automatickým řízením během parkovacího manévru nebo asistent pro rozjezd do kopce, a také komfortní technologie, například adaptivní regulaci podvozku "DCC". Součástí nabídky byl také systém start-stop, režim rekuperace, kolenní airbag, dynamické osvětlování zatáček a zadní svítilny LED.
Cestu do budoucnosti ukazoval rovněž interiér modelu Golf VI, a to svou mimořádnou kvalitou. Systémy pohonu byly ještě hospodárnější. Více dynamiky a komfortu při nižší spotřebě paliva nabízely nové turbodmychadlem přeplňované zážehové motory TSI a vznětové motory TDI, které přešly z techniky přímého vstřikování nafty čerpadlo-tryska na systém common rail. Přestože je dnes Golf VI k dispozici už jen jako použitý vůz, díky svým vynikajícím produktovým vlastnostem a nadčasovému designu bude šestý Golf ještě po dlouhou dobu hojně