Model Touareg R začne jízdu vždy v E-Mode na čistě elektrický pohon - podmínkou je, že baterie musí být nabitá na potřebnou kapacitu. Při potřebě vyššího výkonu a při rychlosti jízdy nad 140 km/h se automaticky připojí spalovací motor V6 TSI. V módu Hybrid funguje pohon přesně obráceně: V případě potřeby může řidič podřazením přiřadit plný výkon elektromotoru jako tzv. boost.
Prostřednictvím menu 4MOTION Active Control v aktualizovaném digitálním panelu Innovision Cockpit má řidič přímý přístup k hybridním funkcím E-Mode a Hybrid. Kliknutím na volbu E-Mode přejde Touareg R eHybrid na čistě elektrický pohon. Podmínkou je, že rychlost jízdy je nižší než 140 km/h a baterie je nabitá na potřebnou kapacitu. Po zvolení módu Hybrid je pak k pohonu využívána interakce spalovacího motoru V6 a elektromotoru jako tzv. boost.
Při podřazení pracuje stále turbomotor V6 a v případě, že je baterie nabitá na potřebnou kapacitu, je jeho výkon zvýšen o plný výkon elektromotoru. Pro tento stav se používá termín boost. Výsledkem je maximální dynamika při maximálním systémovém výkonu 340 kW (462 k) a maximálním systémovém krouticím momentu 700 Nm.