Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím

Volkswagen na Rallye Itálie: Dvě umístění na stupních vítězů s cenou zlata

13.06.2016

Volkswagen má za sebou úspěšný víkend na Rallye Itálie. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) vybojovali pro značku Volkswagen druhým a třetím místem dvojité umístění na stupních vítězů. V souboji o tituly mistrů světa v rallye (FIA WRC) to znamená velký krok, protože značka se soutěžním vozem Polo R WRC výrazně zvětšila svůj náskok jak v hodnocení jezdců a spolujezdců, tak i v hodnocení konstruktérů. Vítězem Rallye Itálie se stala posádka Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai), která sváděla napínavé souboje o vedení s posádkou Latvala/Anttila.

Do boje o "zlatou medaili" na Smaragdovém pobřeží naproti tomu nemohla zasáhnout posádka Ogier/Ingrassia, která podle pravidel musela, jako vedoucí posádka průběžného pořadí, startovat jako první, což znamenalo velkou časovou ztrátu v důsledku "čištění tratě". Díky bojovému výkonu se však odměnila umístěním na stupních vítězů, a tím maximálně dosažitelným úspěchem. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) s třetím vozem Polo R WRC skončili s neúspěchem. V sobotu narazili v plné rychlosti do úlomku skály v ideální stopě. Kvůli poškozenému zavěšení museli ze soutěže předčasně odstoupit a vzdát se nadějí na cenné body.

Náskok v MS výrazně vzrostl - 64 bodů pro posádku Ogier/Ingrassia, 70 bodů pro Volkswagen

Z hlediska boje o obhajobu titulů v hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů znamenala Rallye Itálie pro Volkswagen velký krok vpřed. Náskok posádky Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vzrostl na 64 bodů, Volkswagen zvýšil odstup od svého pronásledovatele, týmu Hyundai, z 49 na 70 bodů. V hodnocení jezdců a spolujezdců lze v každé soutěži získat maximálně 28 bodů, v hodnocení konstruktérů 43 bodů.

Horko, prach a drsné cesty - důkladná prověrka posádek i vozů

Rallye Itálie na Sardinii tradičně patří mezi šotolinové rallye v kalendáři mistrovství světa s mimořádně tvrdými podmínkami pro posádky i soutěžní vozy. Výjimkou nebyl ani ročník 2016, v němž ztěžovalo jezdcům a spolujezdcům práci horko kolem 30 °C a velké množství prachu. Drsné cesty, hluboké vyjeté koleje i kusy sutě vyčnívající z vozovky představovaly pro soutěžní vozy WRC extrémní zkoušku.

45 soutěží, 78 umístění na stupních vítězů, z toho 37 vítězství - Polo zůstává nejúspěšnějším soutěžním vozem

Polo R WRC zvítězilo 37krát a jen 8krát bylo bez úspěchu, takže navzdory třem soutěžím v řadě bez vítězství zůstává s velkým odstupem nejúspěšnějším vozem v historii mistrovství světa v rallye. Vítězná úspěšnost 82,22 % nemá obdoby. Posádky týmu Volkswagen s vozem WRC z Wolfsburgu stály od Rallye Monte Carlo v roce 2013 na stupních vítězů 78krát, z toho naposledy 15krát v řadě. Ve 43 soutěžích z celkem 45 soutěží tak stála na stupních vítězů minimálně jedna z dvojic jezdců a spolujezdců.

Nadlidský úkol: Ogier/Ingrassia vyjížděli jako první na téměř 90 procent trasy

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia bojovali se sypkým šotolinovým povrchem na 282 kilometrech z celkových 325 kilometrů, protože na Rallye Itálie museli opět po dva dny vyjíždět na trasu rychlostních zkoušek jako první. Toto pravidlo znemožnilo trojnásobným mistrům světa s nejúspěšnějším vozem v historii mistrovství světa v rallye bojovat vlastními sílami o vítězství. Posádka Ogier/Ingrassia tak čistila pro následující posádky přesně 87,04 procenta celkové trasy soutěže. Na každém kilometru a každou další posádku to znamenalo v prvních dvou dnech ztrátu kolem jedné desetiny sekundy.

Latvala/Anttila se vrátili druhým místem do boje o titul mistra světa

Mistrovství světa v rallye bude v nadcházejících soutěžích svědkem napínavého souboje o druhé místo v hodnocení jezdců a spolujezdců, jehož účastníky budou Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila. Druhým místem v Rallye Itálie se dotáhli na své soupeře a pět posádek na druhém až šestém místě celkového hodnocení dělí pouhých dvanáct bodů.

Smůla místo stupňů vítězů - kámen v ideální stopě zabránil posádce Mikkelsen/Jæger ve vynikajícím výsledku

Kámen uprostřed ideální stopy na trase rychlostní zkoušky "Coiluna-Loelle" ukončil naděje na zisk cenných bodů pro Andrease Mikkelsena a Anderse Jægera. Norská dvojice se při jízdě na šestý převodový stupeň a téměř plný plyn nedokázala za pravotočivou zatáčkou vyhnout úlomku skály a při kolizi poškodila zavěšení pravého předního kola vozu Polo R WRC. Pokračování v jízdě bylo nemyslitelné. Mikkelsen/Jæger byli v tomto okamžiku na pátém místě celkového pořadí s těsným odstupem za svými přímými soupeři v mistrovství světa, posádkou Mads Østberg/Ola Fløene (N/N, M-Sport-Ford), a za posádkou Ogier/Ingrassia.

Powerstage zůstává Powerstage - Volkswagen získal čtyři bonusové body

Třicátý úspěch v Powerstage: Sébastien Ogier zůstává "mistrem rychlosti" v závěrečné rychlostní zkoušce rallye, v níž jsou nejlepším třem posádkám udělovány bonusové body. A to navzdory tomu, že trojnásobný mistr světa neprojel kvůli příliš velkému smyku jednu velmi úzkou zatáčku zcela ideálně. V 70. Powerstage v historii mistrovství světa v rallye si tak Volkswagen zajistil již 36. nejlepší čas a celkem 81krát získal bonusové body. Volkswagen má nyní na svém kontě 175 bonusových bodů z Powerstage.


Hlasy po 3. dni Rallye Itálie:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
"Před touto rallye mi bylo jasné, že třetí místo vlastními silami by bylo pro nás s Julienem nejlepším možným výsledkem. Proto jsem absolutně spokojen, že jsem stál na stupních vítězů. Po extrémně dlouhém a namáhavém včerejším dni to byla dnes spíše odpočinková jízda. Vzhledem k velkému odstupu na čelo i velkému náskoku před pronásledovateli jsme se snažili bezpečně dojet do cíle. V rychlostní zkoušce Powerstage jsme si připadali jako na pláži, kolik tam bylo písku. V mistrovství světa jsme opět zvýšili svůj náskok, z tohoto pohledu to byl optimální víkend. Mimořádně velký dík posílám své ženě Andree, že ještě počkala s narozením našeho dítěte. Už se nemohu dočkat, až přijedu domů. Nadcházející dny budou pro mě jistě napínavější než všechny rallye dohromady!"