Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím
Zavřít

20.10.2019 Odpočítávání do premiéry nového Golfu: Golf IV se stal stylovou ikonou

24. října 2019: Ještě tři dny do světové premiéry osmé generace Golfu. Čistý vzhled Golfu IV ukázal cestu pro další vývoj designu této modelové řady. První Golf s elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC a navigačním systémem.

Praha - První Golf ze sériové výroby sjel z montážní linky ve Wolfsburgu v březnu 1974 a od května byl k dispozici u prodejců značky Volkswagen. Tam, kde po dlouhá desetiletí dominoval Brouk s motorem vzadu a pohonem zadních kol, začala definitivně nová epocha s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních kol. Krátce před tím vykročilo tímto směrem sportovní kupé Scirocco společně s modelem Passat, představeným již v roce 1973. S modelem Golf přešel Volkswagen na novou techniku pohonu také v segmentu s nejvyšším objemem prodeje.

 

Milníky modelové řady Golf IV:

1997: Extrémně vysoká kvalita karoserie, mj. díky laserovému svařování
1997: Modré osvětlení přístrojů
1997: Nový pohon všech kol 4MOTION
1997: Poprvé navigační systém s velkým barevným displejem
1998: Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zařazen do výbavy na přání
1999: ESC je zahrnuto do sériové výbavy
1999: První Golf s 6stupňovou převodovkou
2002: První Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI)
2002: Debut vrcholného sportovního modelu Golf R32
2003: První dvouspojková převodovka (DSG) v modelu Golf R32
2003: Ukončení výroby čtvrté generace po 4,99 milionu vyrobených vozů

Volkswagen stanovil s modelem Golf IV zcela nové standardy kvality v segmentu - a jako první výrobce prolomil hranice mezi jednotlivými třídami. Současně pokračovalo s debutem elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) a brzdového asistenta v roce 1998 rozšiřování bezpečnostní výbavy. V témže roce představil Volkswagen první model Golf s novým pohonem všech kol 4MOTION. V roce 1999 byl uveden na trh první Golf s 6stupňovou převodovkou. V roce 2001 následoval dnes již jako historický automobil vyhledávaný Golf GTI "Edition 25" s nejvyšším výkonem 132 kW/180 k na oslavu 25. výročí modelu GTI, v roce 2002 byl představen první Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI). Rovněž v roce 2002 uvedl Volkswagen do té doby nejsportovnější verzi modelu Golf, R32 s nejvyšší rychlostí 250 km/h. A tato vrcholná varianta modelové řady byla v roce 2003 poprvé k dispozici s revolučně rychle řadící a hospodárnou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Téhož roku uvolnil čtvrtý Golf v pořadí - ale první s kompletně pozinkovanou karoserií a na přání s navigačním systémem včetně barevného displeje - místo pro nový Golf V, a to po 4,99 milionu vyrobených exemplářů.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen