První zákazníci pro nové Polo GTI R5 potvrzeni

2018-01-24

Volkswagen potvrdil krátce před zahájením soutěžní sezony 2018 dodání nového soutěžního vozu Polo GTI R51) prvním 15 zákazníkům. Vývoj soutěžního speciálu s pohonem všech kol pro zákaznický sport, jehož základem je nová, šestá generace modelové řady Polo, byl zahájen začátkem loňského roku. Nový vůz byl poprvé představen veřejnosti v prosinci. Nové soutěžní Polo se těší velké poptávce - v neposlední řadě i z toho důvodu, že Polo GTI R5 zahrnuje veškeré know-how svého předchůdce, který vybojoval čtyři tituly mistra světa v nejvyšší kategorii soutěžního sportu, WRC.

"Jsme ohromeni pozitivními reakcemi na Polo GTI R5," říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. "Poptávka zákazníků je obrovská. To nás samozřejmě těší. Pro nás je to další motivace k tomu, abychom týmům poskytovali nejlepší možný soutěžní vůz."

Žádná vzdálenost není příliš velká: Až 11 000 kilometrů vzdušnou čarou k zákazníkovi

V druhé polovině letošního roku bude prvním zákazníkům dodáno 15 vozů Polo GTI R5 o výkonu 272 k. Tři vozy budou předány rakouskému týmu Baumschlager Rallye & Racing GmbH, vedenému rakouským jezdcem Raimundem Baumschlagerem, který zvítězil v mistrovství Rakouska v rallye v roce 2017 s vozem Polo R WRC. Rovněž tři vozy byly prodány týmům z Belgie: dva vozy týmu BMA a jeden vůz Polo GTI R5 týmu THX Racing.

Dva vozy Polo GTI R5 se vydají na cestu k týmu Printsport Oy do Finska, domova rallye. Printsport úspěšně realizuje projekty s mladými a talentovanými jezdci, jako jsou Esapekka Lappi, Ole Christian Veiby a Jari Huttunen. Současnými členy týmu jsou Lukasz Pieniazek z Polska a Emil Lindholm, syn vícenásobného mistra Finska Sebastiana Lindholma. Další dva vozy Polo GTI R5 bude nasazovat do soutěží tým HK Racing v Itálii. Jeden soutěžní vůz GTI zamíří do Portugalska. A jeden vůz GTI R5 byl prodán do Švédska týmu Kristoffersson Motorsport.

Nejdelší cesta - téměř 11 000 kilometrů vzdušnou čarou - čeká tři vozy Polo GTI R5, které budou odeslány do jihoamerického státu Paraguay. Miguel Carrizosa/DIESA S.A., importér značky Volkswagen v Paraguayi, bude vozy nasazovat v tamních soutěžích.

"Montáž každého vozu bude probíhat ručně v našich dílnách v Hannoveru," říká Juliane Gründl, vedoucí prodeje a distribuce v oddělení Volkswagen Motorsport. "Postupujeme podle plánu. Zatím se však nacházíme v procesu strukturování výroby a ve fázi implementace v oblasti poprodejních služeb. Na zahájení prodeje totiž chceme být optimálně připraveni."

Stejně jako v silničním GTI: přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva

Polo GTI R5 má stejně jako sériově vyráběný model - nové Polo GTI2) - výkonný řadový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu, který je uložen napříč před přední nápravou. Pravidla omezují zdvihový objem motoru soutěžní verze na 1,6 litru. To postačuje k dosažení impozantních hodnot nejvyššího výkonu 200 kW (272 k) a maximálního točivého momentu 400 N.m. Pětistupňová sekvenční převodovka s těsně odstupňovanými převodovými stupni a trvalý pohon všech kol zaručují vynikající hodnoty zrychlení na jakémkoli povrchu, ať se jedná o asfalt, šotolinu nebo sníh. Soutěžní GTI o hmotnosti 1230 kilogramů zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy.

Čtyřdveřová celoocelová karoserie sériové verze, která tvoří základ soutěžního vozu Polo GTI R5, pochází z výrobního závodu ve španělské Pamploně a v souladu s pravidly FIA je dodatečně vyztužena bezpečnostním rámem a dalšími bezpečnostními komponenty. Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 proběhne v létě 2018. Dodání prvních vozů soukromým týmům je plánováno na druhou polovinu roku 2018, což platí i pro účast v prvních soutěžích.

Mezinárodní automobilová federace FIA schválila v roce 2012 pravidla R5 pro novou generaci soutěžních vozů, která se zaměřuje především na zákaznické týmy, mladé talentované jezdce a soukromé jezdce. Od té doby vyrobilo pět různých výrobců více než 400 soutěžních vozů, které se účastní národních a mezinárodních mistrovství na celém světě.

1) Polo GTI R5: Koncepční vůz není nabízen k prodeji, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

2) Polo GTI (147 kW/200 k): Spotřeba paliva v l/100 km: město 7,7 / mimo město 4,9 / kombinovaná 5,9; emise CO2 v g/km (kombinované): 134; třída hospodárnosti: C.

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím