Volkswagen bude od dubna 2017 vyrábět nový e-Golf ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech
Značka Volkswagen přemění Skleněnou manufakturu v Drážďanech opět ve
výrobní závod a od dubna 2017 v něm bude vyrábět nový model e-Golf. V Drážďanech to
ve čtvrtek oznámil Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky odpovědný za vývoj,
za přítomnosti ministerského předsedy Stanislawa Tillicha, ministra hospodářství
Martina Duliga a primátora Dirka Hilberta. Nový e-Golf dosahuje v kombinovaném
cyklu dle normy NEDC (New European Driving Cycle) dojezdu až 300 kilometrů.
Elektricky poháněný model bude i nadále vyráběn v hlavním výrobním závodě Golfu ve
Wolfsburgu a v budoucnosti také v saském závodě v Drážďanech. Volkswagen investuje
více než 20 milionů eur do přestavby manufaktury na "Centrum budoucí mobility".
Přestavba byla zahájena tento týden.
Společnost Volkswagen Sachsen a hlavní město Saska se kromě toho nedávno dohodly na
rozsáhlém partnerství se zaměřením na podporu elektrické mobility a digitalizace.
Díky němu se mají Drážďany stát vzorovým městem pro trvale udržitelnou a
integrovanou městskou mobilitu. Welsch k tomu říká: "Volkswagen, Drážďany a Sasko
zde společně vstupují do budoucnosti mobility. Zde učiníme z elektrické mobility
naši obchodní značku."
Výroba v Drážďanech bude obnovena začátkem dubna 2017 - nejprve v jednosměnném
provozu. Zároveň se Drážďany stanou po boku Autostadtu ve Wolfsburgu místem pro
předávání elektricky poháněných modelů značky Volkswagen - tedy modelů
e-up!1, e-Golf2, Golf GTE3 a Passat
GTE4 - zákazníkům. "Volkswagen podporuje výrobní závod Drážďany. Jak
jsme přislíbili, obnovíme výrobu ve Skleněné manufaktuře a prvním vyráběným vozem
bude e-Golf. To je nový začátek s jasným signálem," vysvětlil Welsch.
Před rokem byla Skleněná manufaktura přestavěna na "zážitkový svět elektrické
mobility a digitalizace" pro návštěvníky a zákazníky. V současnosti zprostředkovává
interaktivním a hravým způsobem pohled na mobilitu budoucnosti více než 40 exponátů
a vozidel. Od té doby expozici navštívilo více než 75 000 návštěvníků a více než 1
800 zájemců využilo nabídku zkušebních jízd s elektricky poháněnými modely.
Předseda saské vlády Stanislaw Tillich prohlásil: "Volkswagen a Sasko - to je
osvědčené partnerství a velmi úspěšný příběh, na jehož pokračování budeme i nadále
na všech místech pracovat. Mám radost, že výrobou modelu e-Golf ve Skleněné
manufaktuře otvíráme jeho další kapitolu. Díky know-how v oblastech automobilové
výroby, elektrotechniky a mikroelektroniky i díky inovativním nápadům, které
vycházejí ze saských univerzit a výzkumných institutů, nabízí Sasko jako tradiční
lokalita pro výrobu automobilů všechny klíčové kompetence pro další rozvoj
mobility."
"Díky jedinečnému propojení zážitkové výroby elektricky poháněného modelu,
předávání vozidel zákazníkům, společenských akcí a zkušebních jízd s elektricky
poháněnými vozy se pro naše zákazníky stane návštěva Skleněné manufaktury
velkolepým zážitkem. Budeme zde naživo ukazovat mobilitu budoucnosti," zdůraznil
Prof. Dr. Siegfried Fiebig, mluvčí managementu společnosti Volkswagen Sachsen.
"Máme velkou radost z toho, že od dubna ve Skleněně manufaktuře opět poběží výroba
- a navíc elektricky poháněného vozidla, které definuje mobilitu budoucnosti," řekl
předseda drážďanské závodní odborové rady Thomas Aehlig. Ohledně návratu
zaměstnanců zdůraznil: "Je dobře, že v Drážďanech bude opět pracovat první část
zaměstnanců. Očekáváme, že budou následovat ještě další kroky."
Primátor Drážďan Dirk Hilbert řekl: "Mám velkou radost, že bude opět spuštěna
montážní linka ve Skleněné manufaktuře. Tím z ekonomického centra Drážďany vysíláme
silný signál. Konečně máme opět vůz 'Made in Dresden', a navíc automobil s
elektromotorem. To skvěle ladí s naší vizí Drážďan jako města budoucnosti 2030+.
Chceme se proměnit v trvale udržitelný městský region. Budoucí koncepty a technická
řešení mobility přitom neznamenají jen automatizovanou, síťově propojenou jízdu,
ale také použití alternativních pohonů, například kvůli snižování emisí. Společně
jsme zde na dobré cestě k chytrému městu."
Volkswagen Sachsen a hlavní město Saska Drážďany podepsaly před dvěma týdny
obsáhlou smlouvu o spolupráci. V ní je stanoveno, že se Drážďany budou rozvíjet ve
vzorové město pro elektrickou mobilitu, digitalizaci a inovativní řízení vozového
parku. Smlouva konkrétně definuje rozsáhlou výstavbu infrastruktury nabíjecích
stanic, kompletní přechod městského vozového parku na elektricky poháněná vozidla,
inovativní projekty sdílení vozidel a výstavbu podnikatelského inkubátoru pro nově
zakládané firmy zaměřené na poskytování služeb v oblasti mobility."
1e-up!: Spotřeba elektrické energie v kW/h/100 km:
11,7; emise CO2 v g/km: 0, třída hospodárnosti: A+
2e-Golf: Prodej tohoto vozidla nebyl dosud zahájen.
Není homologováno k provozu na veřejných komunikacích, a nepodléhá proto směrnici
1999/94/ES.
3Golf GTE: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 - 1,5
(kombinovaná), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,4 - 11,4 (kombinovaná),
emise CO2 v g/km: 39 - 35 (kombinovaná), třída hospodárnosti:
A+
4Passat GTE: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 - 1,6
(kombinovaná), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,8 - 12,2 (kombinovaná),
emise CO2 v g/km: 39 - 37 (kombinovaná), třída hospodárnosti: A+