Odpočítávání do velké modernizace modelu Golf v listopadu: Druhý Golf – DNA světového úspěchu
Golf je nezaměnitelným, nepadělatelným vozem. Designérskou ikonou.
Volkswagen již v listopadu modernizovaným Golfem ukáže, jak se bude tento jedinečný
model dále vyvíjet. Po sedm generací nepřetržitě cizelované mistrovské dílo
automobilového designu je fenomén, protože Golf je jedním z mála cenově dostupných
vozů na světě, který nenapovídá nic o stavu bankovního konta svého majitele.
Nejdůležitějším okamžikem v historii Golfu - v tom se odborníci shodují - bylo
koncem 70. let rozhodnutí rozvinout DNA designu první generace Golfu a na tomto
základě vytvořit Golf II. Tím vznikl "fenomén Golf" - dokonalý Volkswagen,
ztělesnění hodnot značky, kompaktní vůz, který přesahuje hranice automobilových
tříd a oslovuje všechny vrstvy společnosti.
Vraťme se do roku 1983. Německo bylo nadšeno, že se německý kosmonaut Ulf Merbold
dostal do vesmíru na palubě raketoplánu "Columbia". Album "Thriller" Michaela
Jacksona dosáhlo do té doby nevídaného prodeje a stalo se nejprodávanějším LP/CD
planety. Apple představil první sériově vyráběnou "myš" pro počítače. A na podzim
se postavila na start již druhá generace modelu Golf.
Golf II zaujal většími rozměry a lepší aerodynamikou. Designéři se důsledně drželi
DNA první generace Golfu a zároveň ji obohatili o nové progresivní detaily.
Radikální byla záď. Zatímco Golf I měl zadní světlomety zcela dole, těsně nad
nárazníkem, u Golfu II se přesunuly o poznání výš. Toto řešení neměl v roce 1983
žádný jiný automobil. Pojítkem mezi generacemi byl dodnes typický tvar střešního
sloupku C. Citace z tiskové zprávy Volkswagenu z roku 1983: "Golf musí zůstat
Golfem. Není to tedy žádná nová konstrukce, která by se vzdalovala konceptu Golfu -
přesto se jedná o automobil, který je nový od předního až po zadní nárazník, podle
zásady: kontinuita v konceptu, pokrok v detailu a kvalitě." Z toho se vyvinul
recept na světový úspěch.
Video k modelu Golf II: https://youtu.be/9Qvql7vXuf8